iemand ervaring met inbakeren?

Hoi meiden

Er komt zo gauw mogelijk iemand bij ons langs voor
uitleg en info over inbakeren. Onze kleine man huilt
namelijk wel erg veel op een dag en wat ik ook geprobeerd heb:
niets helpt! Vandaar dat ik me wil verdiepen in het inbakeren.
Heb ook al de site gelezen inbakeren.nl

Maar eigen ervaringen en positieve reacties op het
inbakeren zijn altijd welkom!!

Hoi

heb zelf geen ervaringen met inbakeren, maar wel met strak instoppen in de wieg.
Ik ben daar een week geleden mee begonnen en het gaat nu stukken beter.
Wel probeer ik Tessa ( 7 weken) zelf in slaap te laten komen 's avonds, maar dat valt niet mee. Gisteravond heeft ze gehuild van 19 tot 21 uur, in eerste instantie meer zeurderig met lange uithalen en stiltes tussendoor, op het laatst heel verdrietig, toen kon ik er bijna niet meer tegen en zat met een chagrijnig gezicht op de bank. Uiteindelijk viel ze in slaap, gelukkig!

Ik hoop door dit vol te houden dat ze nu ieder avond wat korter zal huilen.

Mijn zus heeft mijn neefje ingebakerd, maar begon daar vrij laat mee, met een maand of 3 geloof ik. Dat was wel heel positief. Hij huilde iedere avond steeds minder en veranderde in een heel tevreden manneke.

Ik hoop voor jou dat het helpt. Eerlijk gezegd weet ik het haast wel zeker, maar je moet denk ik wel even door wat moeilijke momenten heen.
En het boek Regelmaat en inbakeren is echt een aanrader, het gaf mij in ieder geval veel meer inzicht in het gevoelsleven van een baby.

Succes ermee
Irene

Hallo,
Ik hoor eigenlijk niet op dit forum maar op dat van voorjaar 2007 en was wat aan t rondneuzen.. Ik heb wel ervaring met inbakeren. Hier is t heel goed bevallen. Tessa huilde veel en sloeg zichzelf altijd wakker.. Je moet je aan een strak ritme houden en het zeker een paar wken achter mekaar doen. Je kunt t best in een weekend of zo beginnen wanneer je zelf thuis bent. Je kunt dan namelijk niet veel van huis weg. Na ongeveer 3 dagen krijg je een "terugval". Ze gaan dan weer meer huilen, maar dat gaat natuur;ijk ook weer over. Na een tijdje ging mijn dochter er zelfs klaar voor lliggen. Werkt goed, maar bij koorts mag t niet en bij erg warm weer heb ik t ook niet gedaan.. Is wel erg heet dan 2 doeken om zich heen.
Groetjes Carla mv Tessa 12 wkn

Lotte slaapt nu vier weken ingebakerd en dat gaat heel goed. Maar sinds afgelopen maandag slaapt ze ook in een matrozenbedje (zie www.tinynanny.nl en inbakeren.nl voor info) en met een heel dun 'slaapmutsje'. Sindsdien slaapt ze echt super snel, super veel en is ze vrolijk!  

Het inbakeren deden we eerst met hydrofiele luiers, maar sinds een week of drie in een tinynanny inbakerslaapzakje. Daar pak je ze supersnel mee in! Ze zijn ook heel geschikt om mee af te bouwen en daarna kun je ze als gewone slaapzakjes gebruiken.

Succes! Groetjes, Marisa

Mijn zoontje is nu 4 weken oud en is erg wild met zijn armen. Ook hij heeft moeite met in slaap komen, omdat hij zichzelf dan in zijn gezicht slaat of knijpt.
Ik ben toen op internet gaan zoeken en vond de bakerzak www.bakerzak.nl.

Wij hebben de bakerzak nu 4 dagen en het is echt een wonder. Onze zoon slaapt als een roos en huilt bijna niet meer bij het in slaap komen. Een echt aanrader dus. Bij de bakerzak heeft hij meer bewegingsvrijheid als bij inbakeren en hier hoeven ze ook niet echt van af te kicken.

Succes

Hoi meiden

Ik ben sinds vrijdag begonnen met inbakeren.
Bevalt tot nu toe erg goed, wat een verademing!
De rust is eindelijk wedergekeerd hier thuis..

Weet iemand trouwens hoe lang die terugval kan duren??
Moet ik dan aan een dag denken, of bijv een week!!??

Hai,
Ik "hoor" hier helemaal niet thuis, maar las deze vraag en wilde toch graag reageren. Ons zoontje is geboren in november 2004. Hij huilde heel veel en sliep weinig. Niemand kan je vertellen wat dat met je doet, wat een moeilijke periode. Uiteindelijk zijn we gaan inbakeren vanaf 8 weken totdat hij ruim 8 maanden was. Er wordt geadviseerd eerder te stoppen, maar in overleg met cb toch zo lang door te gaan. Het was een onrustig kindje en hij was enorm beweegelijk.
Voor ons was inbakeren de hemel! Binnen 4 dagen hadden we een ander kind, hij at ook rustiger, spuugde veel minder en werd niet meer van elk geluidje wakker. We zagen hem veel minder omdat hij zoveel meer sliep. Maar wakkere momenten waren veel meer ontspannen!!
We zijn het eerste half jaar weinig weg geweest. De rust in huis en ook in onszelf waren ons veel meer waard als een of andere verjaardag. Naast het inbakeren boden we ook regelmaat door het riedeltje: voeden, kroelen, alleen spelen, bij de eerste tekenen van vermoeidheid wakker in ingebakerd in bed.
Ik kan ook zeker aanraden het boek van Ria Blom: "Regelmaat en inbakeren" te lezen. Zij geeft ook een leidraad van hoeveel  slaap een kindje van welke leeftijd ongeveer nodig heeft. Zo bleken wij ons zoontje veel te lang wakker te houden en te entertainen.  Ook als ik even twijfelde stond er wel een antwoord. Bovendien zijn de ervaringen van andere ouders met een onrustige baby een verademing om te lezen.

Momenteel ben ik 21 weken zwanger van onze tweede. En een ding is zeker: we starten direct na de geboorte met inbakeren. Het is in zoveel landen zo normaal om de eerste 6 weken in te bakeren. En eigenlijk is dat ook zo logisch, die vertrouwde begrenzing die ze in de baarmoeder hebben boots je zo na. Misschien heeft onze tweede het niet zo nodig, maar op deze manier maken we de overgang naar zo'n grote wereld een stuk vriendelijker!!

Groetjes van Soela, een echte inbakerfan!!

Terug
Bovenaan