Iemand ervaring met inleiden?

<p>Hallo, </p><p>Ik ben momenteel 38+3 weken pittig zwanger.. Ik zit er al een tijdje doorheen, verloskundige weet dit ook en begeleid me goed. Vandaag weer een afspraak bij haar gehad en hebben we besloten dat, mocht het volgende week nog niet geboren zijn, ze een afspraak met 40 weken maakt in het ziekenhuis voor een consult inleiden(?) zodat ik in ieder geval niet door hoef tot 42+ weken. Ik was een beetje emotioneel en verhaal liep wat langs me heen. </p><p>Iemand enig idee wat ze dan gaan doen? Is dit alleen een lichamelijk onderzoek? Gaan ze dan daadwerkelijk ook al inleiden? Mijn ervaring met ziekenhuizen is dat je altijd zo lang moet wachten na onderzoeken. Ik weet natuurlijk niet hoe dit op de verlosafdeling gaat. Ik ben bang dat als het alleen een onderzoek is ik alsnog zou moeten wachten tot 42 weken omdat er bv geen plek oid is. Dan heeft het toch eigenlijk geen zin die afspraak te maken? De gedachte alleen al brengt me weer aan het huilen... </p>

Weet niet of dat consult meteen inleiden betekent, ik loop zelf onder controle in het ziekenhuis dus bij mij loopt het iets anders. 
Ik kwam daar met de 34weken controle en toen gaven ze aan dat ze wilde gaan inleiden bij 38 a 39 weken vanwege gezondheid baby. Ik moest er thuis maar over nadenken en een datum voor bedenken. Bij de 36 weken controle deze datum doorgegeven en akkoord gekregen. Daarbij gelijk bijhorende info gekregen.
Ze plannen je in op een datum en tijd, voelen dan aan je baarmoederhals, is deze niet verstreken dan krijg je een ballonnetje, dit kan twee keer 24 uur duren. Pas als je baarmoeder hals verstreken is dan beginnen ze met weeen opwekkers en moet ik in het ziekenhuis blijven. Ik mag dus nog even naar huis met ballonnetje. Elk ziekenhuis werkt wel iets anders dus vraag het gewoon goed na bij de verloskundige! 

ik werd om medische redenen ingeleid en dit was de volgende dag al... denk niet dat ze je lang laten wachten  hoor

Bedankt voor jullie reacties! 
Helaas heb ik geen medische reden maar meer psychisch. Hopelijk ook reden genoeg om me niet te lang te laten wachten, dan heb ik straks helemaal geen energie om nog een bevalling in te gaan. 

Ook psychisch kan een goede reden zijn om in te leiden hoor! Gewoon goed blijven aangeven bij je verloskundige dat het op deze manier niet meer te doen is.  Desnoods vraag je of er alvast een afspraak in het ziekenhuis gemaakt kan worden. Dan heb je wat om naar uit te kijken en wat rust in je hoofd hopelijk. 
Veel sterkte en hopelijk verdwijnen de klachten na de bevalling 

Ik had met 38+1 een afspraak bij de gyn om de mogelijkheden te bespreken voor inleiding. Bij mij ook vanwege psychische klachten. Bij mij heeft de gyn toen inwendig onderzoek gedaan om te kijken of ik toevallig al ontsluiting had of enige verweking. Helaas geen van beide... Hier doen ze geen inleiding voor de 39 wkn (of natuurlijk zeer noodzakelijk vanwege risico’s voor moeder of kind) dus ik had een nieuwe afspraak staan voor 39+1 maar mijn dochter besloot de dag ervoor al zelf ter wereld te komen ? dus over een daadwerkelijke inleiding kan ik niks zeggen

Oh Ananasss wat fijn zeg! Stiekem hoop ik daar ook nog op maar ben er bang voor. Ons kindje is nog steeds niet ingedaald. Vk vermoed dat dat komt door dat ik best veel vruchtwater heb. Heb dus een mega buik en kindje wat nog lekker hoog zit wat ontzettend veel pijn doet momenteel en wat het er niet echt makkelijker op maakt.... 

Ik heb een inleiding gehad bij onze zoon van 2 jaar en 9 maand oud. Om fysieke en psychische redenen met 39 weken en nog iets.
Ik had bij het eerste consult wat erover ging inwendige controle en al 1cm ontsluiting.  Toen heeft ze gestript. Dit heeft niets gedaan. 2 dagen later opname en een ballonnetje geplaatst om de vestrijking te bevorderen. Dit was gelukt na die dag en de volgende dag werd ik ingeleid. Meteen werden ook de vliezen gebroken. Dus dinsdag eerste consult, vrijdag geboren. 
Ik vond de inleiding vrij heftig. Ik kreeg direct een weeën storm nog voor ik een normale wee had gevoeld. Na 5,5 uur was hij er dus op zich qua tijd te overzien naar man man man had geen tijd om iets te zeggen überhaupt tussendoor. Het is goed dat hij toen geboren is ondanks het donder en geweld want hij was al eigenlijk te groot voor mijn bekken. Hij bleef haken en dat ging bijna mis. Ik vond het niet heel prettig, maar het was qua tijd te overzien en 2 weken later had hier een nog grotere baby betekent met wellicht een andere afloop. 
Je hebt weinig kans dat je tussendoor nog gezellig kan doen. Yathzee, lollies, YouTube, tijdschriften allemaal onaangetast..... hahaha!! Maar wel snel een baby ?

Terug
Bovenaan