iemand ervaring met inleiden??

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik ben zo'n 4 weken geleden voor een groei-echo bij de gyn geweest en toen bleek onze uk zo'n 2.5 week voor te liggen op groei.
Er is toen besloten om me niet over de 40 weken heen te laten lopen en bij 36 wkn weer een echo te doen om te kijken of de kleine nog steeds voor ligt op groei.
Als dit het geval is, gaan ze me wrs inleiden met 38 wkn om een te zware bevalling te voorkomen.
Nu maak ik me zorgen omdat je hoort dat je weeen vaak direct veel heftiger zijn dan bij een spontane bevalling.
Zijn er hier meiden die ervaring hebben met inleiden?
Wat moet ik me daar precies bij voorstellen en hoe hebben jullie het ervaren?
Ik hoor graag jullie reacties.

Gr. Cora

Ik denk dat dat bij iedereen anders is. Ik denk dat het goed is dat ze je niet langer dan laten lopen.

Bij een inleiding kun je er vaak geen pijl op trekken hoe het zal verlopen. Het kan heel snel gaan maar ook heel langzaam, ook dat is bij een ieder verschillend. Probeer het op je af te laten komen, weet dat dat cliché is maar dat is waarschijnlijk wel het beste.

liefs
talke

hoi,

ik ben ingeleid met behulp van gel. dit ging heel geleidelijk. 9.30 eerste keer gel gehad, merkte daar weinig van.
14 uur 2e keer gel, toen kwam alles op gang. en om even over 0.00 was onze zoon geboren.
maar je hgoor allerlei verhalen, is voor iedereen verschillend

groetjes dimka

Hoi,

Ik ben al drie keer dmv een ingeleide bevalling bevallen.
De eerste keer ivm langdurig gebroken vliezen en niet effectieve weeën.
Om half negen ging het infuus aan en de eerste is om 20.03 geboren.

De tweede keer ben ik met 38 weken en een beetje ingeleid.
Om half negen ging het infuus aan en de tweede is om 14.43 geboren.
Dat was echt een prima bevalling, drie keer persen en ze was geboren.

De derde keer ben ik met bijna 40 weken ingeleid, eerst dmv gel die gaf wel weeën maar er gebeurde niets. Mijn baarmoedermond werd niet weker en er kwam geen ontsluiting. Nog een keer gegeld en na een nacht (zonder slaap) was het wel wat weker geworden en een klein beetje ontsluiting.
's Ochtends ingeleid en om 08.00 uur ging het infuus aan en de derde is om 14.29 geboren. Deze bevalling viel tegen maar later bleek dat de baby scheef het geboortekanaal was ingegaan waardoor het niet opschoot en ik lang moest persen.

Enja, ik heb drie keer een weeënstorm gehad. Toch vond ik het wel te doen hoor, ik weet natuurlijk ook niet hoe normale weeën zijn. Bij alle drie de bevallingen heb ik op het laatst een pethidine prik gehad om de scherpe randjes weg te nemen.

Ik hoop deze keer met gewone weeën te bevallen, dus dat deze beeb iets eerder komt. Maar mocht het nodig zijn, dan gewoon weer met infuus hoor.
Gelukkig heb ik geen rotgevoel overgehouden aan inleiden en ook "gewoon" kun je een weeënstorm krijgen dus misschien hoort het bij mij.
Ik vond de zorg in het ziekenhuis uitstekend en mij gaf het een veilig gevoel om daar te bevallen.

Ik hoop dat ik je zorgen wat heb weggenomen, je weet tenslotte nooit hoe het zal gaan.

Groetjes,
Vanessa 32,4 van de vierde

hai,
Ik ben ingeleid met 41.3 wkn. De reden was wel anders, tijdens de laatste controle bij de vk was de hartslag veek te laag. Ik moest toen direct naar het ziekenhuis en werd meteen ingeleid. Om 17.30 werden de vliezen gebroken. Ik had al een cm ontsluiting, waardoor ik geen gel nodig had en ze de vliezen goed konden breken. Meteen erna aan het infuus, dat zal rons 18.00 geweest zijn. Om 23.50 was ons zoontje er, gezond en vitaal! Een echte weeenstorm heb ik niet gehad. Wel is het zo dat de ween meteen heel regelmatig kwamen, om de 5 minuten en steeds sneller.Met een gewone bevalling zit er vaak iets langer tussen in het begin, zodat je er misschien even aan kunt wennen.
Maar ik vond het ook niet tegenvallen, het was goed op te vangen vond ik. Wel was ik al heel snel heel erg in mezelf gekeerd, die concentratie had ik wel nodig om het goed op te vangen. Maar ik kon heel positief blijven denken, ik wist waar ik het voor deed en het viel me achteraf ontzettend mee.
Net als bij een gewone bevalling is ieders ervaring natuurlijk anders, maar ik vond inleiden niet vervelend.
Groetjes Soela

Hey meiden,

Bedankt voor jullie reacties.
Het is wel fijn om het van vrouwen zelf te horen, m'n gyn zegt dat ik me geen zorgen moet maken en dat probeer ik dan ook niet, maar ja, hij blijft een man en ervaart het toch anders.
Ik laat het op me af komen en ga lekker van mijn laatste weken zwangerschap genieten !!
Jullie ook nog veel succes !!

Gr. Cora

Terug
Bovenaan