Iemand ervaring met inleiden?

Hoi meiden,

Vandaag naar het ziekenhuis geweest voor controle, onze beeb is zo rond de 7 pond geschat maar gezien de omvang van mijn buik denkt mijn moeder dat hij wel iets zwaarder is (bij mijn eerste had ze dus ook hartstikke gelijk). Alles zag er prima uit en mijn bloeddruk was keurig maar toch even voor suiker geprikt gezien mijn gigantische dorst! De gynaecoloog zei dat als ik niet meer trok dat ik evt ingeleid kon worden maar hij attendeerde me tevens op de nadelen van inleiden. Gezien mijn voorgeschiedenis vroeg hij zich af of ik wel op een kunstmatig opgewekte bevalling zat te wachten, volgens hem duren ingeleide bevallingen langer en kunnen pijnlijker zijn dan spontane bevallingen. Mijn eerste bevalling heeft 16 uur geduurd, aan het einde een vacuumpomp gebruikt en uiteindelijk toch een keizersnede dus eigenlijk niet voor herhaling vatbaar! Volgens mijn gynaecoloog kunnen we beter een spontane bevalling afwachten zolang het nog gaat, hoewel ik het ook net als zovelen van ons behoorlijk zat begin te worden heeft dit verhaal me wel weer aan het denken gezet. Heeft iemand van jullie ooit een inleiding mee gemaakt? En wat is je ervaring hiermee geweest? Ik ben benieuwd naar reacties!

Groetjes,

Puk

Hoi Puk,

Ik ben van het februari forum en ik was even wat rond aan het neuzen bij de andere forums. Jij vraagt of iemand ervaring heeft met inleiden.

Ik ben na 41 weken en 4 dagen ook ingeleid. Ik heb hier zelf om gevraagd, omdat ik al 1.5 week last had van ontzettende jeuk op mijn armen, benen en buik. Ik hield het gewoon niet meer uit. Voor de rest was het allemaal nog goed te doen en ik voelde me ook goed, maar dat is nu even niet belangrijk.
Na een gesprek met de gyneacoloog is er besloten om me in te leiden. Deze man deed er gelukkig niet moeilijk over. Ik moest zowiezo in het ziekenhuis bevallen omdat ik al zoveel over tijd was. Dit vond ikzelf al balen omdat ik graag een thuisbevalling wilde.

Wij kwamen 's morgens om half 8 in het ziekenhuis, ik kreeg toen eerst een ctg om te kijken naar de hartslag van het kindje. Om 8 uur werden mijn vliezen gebroken (mijn vruchtwater was nog helemaal helder dus alles was nog goed) dan wordt je aangesloten aan dat apparaat. Ze brengen dan een soort draad bij je naar binnen die de weeën opwekt en een draadje wat bij het kindje op het hoofdje komt om de hartslag in de gaten te houden. Tja en   dan gaat het feest beginnen. Ik mocht zelf kiezen of ik wilde liggen, zitten of staan. Ik heb dus lekker op een stoel gezeten en vond het eigenlijk allemaal wel meevallen. De weeën waren goed op te vangen en wat ik erg prettig vond was dat je ze aan ziet komen. Je weet dus wanneer een wee komt en je kunt je daarop voorbereiden.
Ik had om 8 uur al 2 cm ontsluiting. Om 12.30 uur had ik 4 cm. Dus ik dacht dat het nog wel even zou duren. Toen ging het ineens heel hard en heb ik ook om pijnstilling gevraagd. Gewoon omdat ik het niet meer opgevangen kreeg. Ik heb toen een pompje gekregen, dit krijg je via een infuus en je krijgt een drukknop in je handen. Je krijgt via het infuus in ieder geval spul toegediend. Dit blijft maar even in je lichaam en is niet schadelijk voor het kindje. En je kunt zelf nog eens op die knop drukken voor iets extra's . Nu is het   zo dat die knop maar 1 keer in de zoveel tijd werkt, maar het idee alleen al geeft extra kracht
Om 13.30 uur had ik 9 cm ontsluiting. En niet lang daarna mocht ik gaan persen. Onze dochter is om 14.42   geboren, met een flinke knip omdat ze het handje naast haar hoofd had.

Mij is het ontzettend meegevallen en vond het ook niet echt lang duren. Ik weet natuurlijk niet hoe een gewonen 'normale' bevalling is.

Hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is.
Groetjes Anninas

Hi!
Zelf geen ervaring met inleiden maar mijn 2 buurvrouwen wel, misschien heb je er iets aan?

1 is ingeleid ivm vorige 2 die 'te' groot waren. nu ingeleid met 37 1/2 wk, ging vlot en snel babay was er rond uur of 12. ging allemaal prima. ze vond t ook erg prettig zo.

Ander is ingeleid ivm een bacterie en ze moest dan aan de antibiotica, kindje rond 1300 geboren, ging ook allemaal vlot en was ook prettig voor zover dit kan met een bevallling.
beiden zijn om 8 uur aan t infuus gekomen.
Hoop dat je er iets aan hebt

inleiden,
mmmmmm ben de vorige keer bij-ingeleid, dus de bevalling begon wel uitzichzelf, maar deed verders niets. (na 42 weken en 4 dagen). ben 's ochtends om 6 uur naar het ziekenhuis gegaan en om negen uur had ik een infuus met weeenopwekkend middel. daarnaast zijn de vliezen gebroken en plakken ze plaatjes op het hoofdje van de baby om de hartslag te controleren. en ik had een plaatje voor het bijhouden van de weeen.

in mijn geval schoot het niet op, ik had 2-3 cm bij de start van het infuus, om 12 uur was dit 4 cm, daarna heb ik een ruggeprik gekregen. rond 5 uur had ik eindelijk 8 cm en toen ineens binnen een half 10 cm, maar toen moest de ruggeprik nog uit en kon het wachten op het persen beginnen (heel irritant vond ik dat, want de weeen komen terug, je wil persen, maar het mag nog niet) pas na anderhalf/twee uur persen en 2 knippen verder is mn dochter geboren, 's avonds om 19.51 uur.

ik heb helaas een weeenstorm gehad door het infuus, waardoor de weeen vast gingen zitten onderin mn rug en ik helemaal niets meer kon.
en ging nog wel zo uit van de verhalen van mensen die dan met 'zo'n infuus binnen 3-5 uur waren bevallen... een tegenvaller dus

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties, ik heb voor mijzelf besloten om de 40 weken gewoon vol te maken (tenzij moeder natuur anders beslist) en daarna de bevalling evt. in te laten leiden want ik heb geen zin om nog eens 2 weken zo door te sjokken want ik ben echt tonnetje rond en begin het gewicht van die dikke buik behoorlijk zat te worden. Als het evt. pijnlijker is dan een gewone bevalling neem ik dat maar voor lief en ik kan pijnstilling krijgen als ik dat wil dus dat scheelt al weer, stilletjes hoop ik elke dag wel een beetje dat het spontaan gaat beginnen!

Groetjes,

Puk

Hoi Puk,
Ik loop ook bij de gyn ivm moeizame vorige bevalling. Er zijn afspraken gemaakt onder wele omstandigeden ik normaail mag gaan bevallen. Kind moet ingedaald zijn...onsluiting moet vlot gaan en hoofdje moet dieper komen. Anders wordt het een snede. Zijn daar bij jou ook afspraken over gemaakt? Is jou kindje al ingedaald?:
Gr oetjes!

Hallo
Ik ben bij mijn eerste ook ingeleid ivm 42 weken zwangerschap. Bij mij was het echt geen pretje. Ik zal je de details besparen, maar ik ben op vrijdag om half 8 begonnen en op zaterdag om 16 uur is Zoë na een flinke knip geboren en dit alles zonder ruggeprik ivm geen aanwezige anesthesist!
Nu kreeg ik afgelopen vrijdag te horen dat mijn kindje een groeiachterstand van ruim 3 weken heeft Als dat over twee weken nog zo is wordt ik dus met 39,5 weken weer ingeleid. Ik zie er erg tegenop...
Groetjes Ylona

Terug
Bovenaan