Iemand ervaring met inleiden?

Hoi Meiden,

Ik word over een aantal weekjes ingeleid. Omdat ik zware bekkeninstabiliteit heb, en dat lopen voor mijn niet meer te doen is.

Alleen ik weet niet hoe dat werkt, of wat voor gevoel ik me daar moet bij instellen. Ik heb 2 natuurlijke bevallingen achter de rug, en dit is helemaal nieuw.

Kan het natuurlijk wel vragen een me Gyn, maar vind ervaring van andere toch fijner om te weten?

Hoi Jessica,

Ik ben bij beide vorige zwangerschappen ingeleid, van mijn oudste met 39 weken (vanwege extreem bloedverlies en langdurige ziekenhuis opname) en bij de tweede met 37 weken (vanwege extreme uitdroging vanaf week 5 tot en met 37, sonevoeding omdat ik niet kon eten, vocht vasthouden en verschijnselen van zwangerschapsvergiftiging). Bij de eerste had ik al ontsluiting waardoor mijn vliezen werden gebroken en daarna een infuus met weeen opwekkers kreeg. Bij mijn tweede heb ik een hormoonveter gehad voor de baarmoedermond rijp te maken.
De eerste keer viel mij alles reuze mee en heb ik een geweldige bevalling gehad en had ik na 4 uur mijn zoon in mijn armen. Alleen het opvangen van de persweeen waren toen pijnlijk en erg vervelend. Het persen ging eigenlijk vanzelf. Bij de tweede echter heb ik een hele andere ervaring gehad. De hormoonveter werd geplaatst en meteen daarna ben ik in een weeenstorm terecht gekomen. Binnen een uur lag de tweede op mijn buik, Dit ging echter veel te snel en was ook heel moeilijk te beseffen dat ik al bevallen was. Ik heb daarna heel erg veel naweeen gehad. Dus iedere keer is de beleving anders en voelt het ook anders. Hoe je het ervaart kan ik je niet vertellen, het is voor iedereen namelijk anders. Ik ben nu zwanger van onze derde en ik hoop nu gewoon zonder inleiding te kunnen bevallen. Ik hoop dit ook eens een keer te kunnen ervaren. Heel veel succes met de laatste loodjes

Hoi Jessica,

Ik heb 3 inleidingen gehad (weet dus ook niet wat het is om zonder inleiding te bevallen). De eerste omdat ik ruim 41 weken zwanger was. Ik ben rond half 8 's morgens ingeleid met een infuus en alles ging op het gemak en ik had rond een uur of half 3 mijn dochter op mijn buik. Heb wel even een weeenstorm gehad en dat was even moeilijk om op te vangen. Bij de tweede ben ik ingeleid, omdat ik het psychisch niet meer trok (was bij 4 mnd zwangerschap in de steek gelaten door de vader van mijn kind(eren)). Dit was psychisch een hele zware bevalling, maar ze hebben me een injectie gegeven, waardoor ik een paar uur van niets weet. Daarna ging het allemaal heel heel snel. Toch is deze inleiding me achteraf ook meegevallen.
De derde inleiding was omdat ik geen leven meer voelde. Ook bij deze ging het allemaal op het gemak en kon ik de weeen goed opvangen. Ben nu heel benieuwd of ik eindelijk eens mag bevallen zonder inleiding (of het gaat lukken weet ik niet, want het is een groot kindje en ze willen me niet te lang over tijd laten lopen). Tja....iedere beleving en ervaring van een inleiding/bevalling is toch weer persoonlijk. Ik zou je er maar niet te zenuwachtig om maken hoor! Veel succes met de laatste loodjes!!

Bedankt voor jullie reacties, denk dat ik het maar over me heen laat gaan.

Donderdag horen me man en ik wanneer ik wordt ingeleid, met 37 of 39 weken en om eerlijk te zeggen mag ons kereltje wel heel snel komen.
Ik ben er klaar voor, en behoorlijk klaar mee....

Ik ben ook ingeleid ivm te hoge bloeddruk. Ik hoop nu een bevalling mee te maken zonder dat ik ingeleid wordt. Bij mij werd er toen een gel ingebracht ('s ochtends), om 4 uur braken mijn vliezen en aangezien de ontsluiting erg moeizaam op gang kwam werd ik aan de weeenopwekkers gelegd, dit werd na een tijdje wel heftig. Ik ben uiteindelijk om 5 uur 's nachts bevallen van onze dochter, ik had geen persweeen, dat vond ik wel jammer. Ik werd toen met 38 weken ingeleid.
Ik wens je heel veel succes. En zoals je al leest en vast ook wel hoort ervaart iedereen het weer heel anders!

Terug
Bovenaan