Iemand ervaring met inwendige echo?

Hallo allemaal,
Ten eerste natuurlijk allemaal gefeliciteerd! :D
Ik heb zelf 4 testen gedaan voor ik echt overtuigd was en ik durf nu pas ook super blij te zijn.
Nou heb ik wel even een vraag.
Ik heb 13 september mijn eerste afspraak bij de vk en dan wordt er ook een inwendige echo gemaakt. Ik ben dan 8 weken. Is er dan al wat te zien? Heeft iemand ervaring met een inwendige echo? Is het gevoelig? Is er geen risico?
Ik hoop dat jullie me misschien wat meer kunnen vertellen :D

Gr. Mandy

Allereerst gefeliciteerd!!!
Ik ben zelf vandaag 4 weken en 4 dagen en moet donderdag naar de gyn, puur voor mijn eigengezondheid hoor, maar krijg dan ws ook al een echo (inwendig) Er is dan niet veel te zien, maar natuurlijk wel wat, een rond 'plaatje' en je ziet de plaats van innesteling enzo. Verder niet veel.
Als jij met 8 weken gaat weet ik wel dat als het goed is je het hartje kan horen kloppen!
Verder is dit voor ons de 1e keer dus weet er niet veel meer over te vertellen!
Suc6 en geniet van alles!!

Liefs*

Hallo Mandy,

Hier een oktobermama. Ik herken je verhaaltje over die tests ;-p Ikzelf heb er ook drie gedaan voor ik een beetje overtuigd raakte. De verloskundige merkte aan de telefoon dat ik nog niet helemaal overtuigd was en liet me voor de week erop een echo-afspraak maken in het ziekenhuis. Ik was op de dag van de echo (bleek toen) 6 weken en 6 dagen zwanger. Bij mij hebben ze toen ook een inwendige echo gemaakt. Wat zagen wij? Een klein boontje met een klein bewegend puntje... het hartje. Ze hebben ons dat toen ook laten horen.

Je hoeft je helemaal niet druk te maken hoor! Het is heel vrouwvriendelijke apparatuur. Je merkt er niets van en ze brengen het sowieso niet ver naar binnen. Er gaat ook een beetje echogel op, dus dat helpt wel mee natuurlijk :) Het is ook niet gevaarlijk voor het kindje!

Ga er lekker ontspannen heen en geniet vooral van het moment. Die eerste keer het kindje zien, hoe klein ook, en horen is fantastisch!

Veel liefs en succes,

Rachel.

Hoi Mandy,

Ik heb met mijn zoontje bij 7 weken een inwendige echo gehad. Je kindje is dan een wormpje met een kloppend hartje. Meer niet.
Van het inbrengen van het apparaat voel je niet veel, het is een langwerpig ding, daaroverheen schuiven ze een soort van condoom en wat glijmiddel en voor je het weet kun je je baarmoeder van binnen bekijken,
Maak jezelf maar niet druk is niet zo eng als het lijkt.

groetjes D

Bedankt voor de reacties. Ik ben al een stuk meer gerustgesteld. :D Ik kijk er nu al naar uit maar dat heeft iedereen denk ik wel ;)
Het is voor mij echt allemaal nieuw want dit is ons eerste kindje, erg spannend dus :D Ik zal vast nog wel met meer vragen komen aankomende maanden. Wel fijn dat zoiets als dit bestaat, iedereen kan elkaar helpen en advies geven. Ik heb echt momenten dat ik zo graag mn moeder dingen wil vragen maar we willen wachten tot de 12 weken voor we het vertellen. Dan is dit een super oplossing toch?!
Dank jullie wel!

liefs Mandy

Hoi Mandy,

Door jou vraag ben ik ook wat te weten gekomen wat mij/ons donderdag te wachten staat!
En die vragen, die heb ik ook! Het is heel fijn om hier te schrijven en te lezen!
Wij hebben het mijn ouders al wel vertelt... zo'n mooi moment, hebben daar bewust voor gekozen kan dus ook raak vragen nu, en stel... stel dat het fout gaat kan je dat ook delen met elkaar.
Maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk, verder weet nog niemand het hoor ;)
Geniet er lekker van! Hoever ben je nu trouwens??

Liefs*

Ik ben nog maar heel pril hoor, 4 weken en 2 dagen. :D Maar ik kan het wel al merken hoor. Raar gevoel in mijn buik, opvliegers terwijl ik het normaal altijd koud heb, af en toe licht in mijn hoofd en vlagen van misselijkheid. Nu al, dus ik ben benieuwd wat me nog te wachten staat! :S

Terug
Bovenaan