iemand ervaring met iui?

hoi allemaal
wij zijn nu twee jaar bezig om zwanger te worden tot nu toe nog niet gelukt
ik heb het een lange periode bezig geweest met clomit maar het heeft niks uitgehaald  ik heb onderzoeken gehad en mijn vriend ook en het punt is dat alles gewoon goed is dat maakt het gewoon frustrerend .
het enigste wat er is dat mijn eisprong onregelmatig is vandaar die clomit
deze maand is voor het eerst zonder clomit en het is dus afwachten
maar ik ben op crontrole geweest en we willen dus beginnen met iui .
ik hoopte zo dat het op natuurlijke wijze gebeurt maar ik hoop dat het op deze manier gebeurt.
heeft iemand dit ook meegemaakt  of herkent  zoja wat is julie ervaring en zijn julie zwanger geworden
gr bambi  

Hoi bambi,
ik heb ervaring met iui zelf heb ik 16nov mijn 1e iui gehad helaas is het mislukt en hoop rond 20jaunari mijn 2e iui te krijgen ik doe het in eigen cyclus en zonder hormonen
zelf zijn we vorig jaar 11 maanden bezig geweest met onderzoeken en vele echo.s gehad geopereerd aan een poliep wat in de baarmoeder zat enz
het is en blijft spannend zo behandeling en zeker als het de 1e keer is je bent meer tijd kwijt met het wachten op het lab als de hele behandeling zelf dat is met 20 min gebeurd maar om dat ze in het labratiorium de zaad moeten wassen enz duurd het lang
als je geinsemineerd bent beginnen die lange vervelende 2 weken wachten en kan je zeggen wat duurd dat lang het gevoel van onzekerheid zal het wel of niet
wil je meer weten vraag het gewoon oke
wanneer denk je de 1e iui te krijgen?

succes

groetjes
monique76

Hallo Dames,

Ik heb afgelopen zaterdag de eerste IUI behandeling gehad. voor ons zijn de spannende wachtweken begonnen.
Bij ons duurt het ook al erg lang , en ben vorige maand in een ander ziekenhuis geweest, daar zouden we beginnen met IUI maar die is op het laatste moment afgeblazen. Mijn man bleek te weinig goede zaadjes te hebben. de ondergrens die ze daar hanteerden was 1.000.000 goede en na bewerking bleven maar 300.000 over. te weinig dus.
Ze hebben daarna nog een keer het zaad bewerkt en toen kwam er dus uit dat alleen ICSI geschikt was.
We baalde ontzettend en vonden dat we wel heel snel naar het einde toe gaan.
In het ziekenhuis waar we eerst waren deden ze alleen nog IUI en voor de rest moeten we naar een ander ziekenhuis.
Daar zijn we dus vrijdag geweest voor een intake gesprek. en ik vertelde daar dat ik zaterdag of zondag mijn ei zou hebben. en hij stelde voor om zaterdag de eerste IUI te doen. om dat hij het ook erg snel vond gaan zo. en ze daar een ondergrens van 200.000 hadden.   daar zouden dus mooi boven zitten.
Bij mij is ook de IUI in eigen cyclus gedaan. omdat er bij mij in principe alles goed is.
En wat bleek. na bewerking van de zaadjes zaterdag, hielden ze er bijna 1.000.000 over !!!!! we waren hier heel erg blij mee, zo'n hoge scoren hadden we nog niet eerder gehad! er is nog wel een pregnyl spuit gezet, zodat alles zeker op tijd was.

en nu dus wachten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

echt heel erg spannend!

liefs Saarj

Hoi Bambi,

Ook wij waren op IUI aangewezen. Alles was bij ons beiden goed, alleen samen ging het fout; bij de samenlevingstest was er maar een sporadische nog levende zaadcel te zien.
Ik heb 2x IUI in eigen cyclus gehad en heb toen aangegeven dat ik de 3e poging met Clomid en Pregnyl wilde doen. Laagste dosis Clomid gaf bij mij alleen hoofdpijn als resultaat en geen extra eitjes, maar toch..........ben ik van die poging zwanger geraakt!
Ben inmiddels ruim 16 weken en alles gaat goed.

Veel succes!

Liefs, Cath

Hallo Bambi,
Vrijdag krijgen we de vierde keer IUI.
Bij ons werd meteen gestart met hormonen (Clomid en Pregnyl).
Het ligt een beetje aan het ziekenhuis, welk protocol ze hebben.
Het ene ziekenhuis doet de eerste paar keer in eigen cyclus, terwijl het andere meteen met hormonen begint.
Geef gewoon duidelijk aan aan je gyn wat jullie zelf willen.
Succes in ieder geval.
Groetjes, Tessa

Hoi Bambi,
Ik begin morgen weer met hormonen te spuiten, voor de vierde IUI poging.
Op zich valt het mij lichaamlijk wel mee maar geestelijk tegen. We mogen
van het ziekenhuis zes IUI pogingen en daarna door voor IVF. Nu na drie
pogingen met IUI zakt bij mij wel de hoop dat het op deze manier nog gaat
lukken maar je weet maar nooit. Er gebeurd tenmiste iets, en ik hoop voor
jou dat je dit ook zo voelt, ze gaan proberen je lichaam iets te helpen en voor
sommigen van ons is dit al genoeg. Laat het over je heen komen en als er
iets is dan is gelukkig het forum er. Groetjes Miranda

Hoi Bambi,
Wij waren ook aangewezen op IUI doordat het aantal zaadcellen sterk verminderd was. Na opwerking bleven er nog net genoeg over voor IUI. Wij hebben IUI gehad in combinatie met hormoonstimulatie (femara + pregnyl) en juist toen ik de hoop begon te verliezen bleek ik na de 4e IUI poging zwanger te zijn. Op dit moment ben ik 38w5d zwanger dus de kleine kan zich elk moment aandienen!
Blijf moed houden!

Groetjes, Judith

Hoi Bambi,

In het jaar 2004 heb ik ook een iui behandeling moeten ondergaan! Wij waren ondertussen 2 1/2 jaar bezig om zwanger te raken en ook was er geen aantoonbare reden waarom het niet lukte (alle onderzoeken waren goed voor zowel mijn partner als mijzelf).
Met hormoon spuiten en 1 iui behandeling waren we wonder boven wonder direct zwanger en ben ik in juli 2005 bevallen van een prachtige dochter!
En nu....Zomaar met de eerste poging ben ik weer zwanger...via de natuurlijke weg....inmiddels alweer 20 weken! De artsen hadden bij de eerste zwangerschap al gezegt dat de weg nu vrij was voor een twee zwangerschap en dat het dan wel eens heel snel kon gaan ...zo zie je maar weer  wonderen bestaan!!!
Heel veel succes met alles wat je te wachten staat!!!!

nat

Terug
Bovenaan