iemand ervaring met johannesbroodpitmeel?

Hallo Allemaal,

Ik ben gister voor het eerst naar het CB geweest en heb als advies gekregen om JBPM door de voeding te gaan mengen. Ten eerste omdat ze veel spuugt, maar ook omdat haar onTlasting niet geweldig is (ze poept een keer per 2/3 dagen). Ik geef flesvoeding maar vraag me nu af hoe ik het het beste kan doen. Ik heb net namelijk wat geprutst met voeding en JBPM, maar je krijgt al vrij snel dikke drab, waardoor de speen van de fles verstopt raakt.

Hoeveel JBPM doen jullie door de voeding en helpt dat goed? En heb je andere spenen gebruikt? Ik heb trouwens de difrax S-fles met speen S.

groetjes Miranda mv Kyra (1-6)

Hoi!
Hier ook een "gebruikster". Wij maken eerst het flesje in orde en doen daarna 2 schepjes jbpm per 100 ml in de fles. Heeeeel goed schudden en dan speen M gebruiken. Door speen S komt er haast niks uit!
Eigenlijk moet ik zeggen dat we jbpm gebruikten en nu zijn overgestapt op de comfort voeding van Friso. Het hielp nl. wel bij het spugen, maar het hielp bij lange na niet  altijd bij de moeilijke ontlasting. In de comfortvoeding is ook jbpm toegevoegd, maar klaarblijkelijk wel in de "goede" verhouding aangezien nu ook de ontlasting weer dagelijks is. YIHAA, nooit geweten dat je zo blij kunt zijn met poep!
Groetjes, Ingrid

Ook ik gebruik hetzelfde als Ingrid.Ik merk dat Tara na de flesvoeding niet terug spuugd.Dus ik ben er erg positief over!

Groetjes Irene
moeder van Tara Louise

Hoi mijn zoon (nu bijna 11 weken) krijgt vanaf de derde week Nutrilon OMNEO met JHBPM oftewel Nutriton. De verhouding nu is 150 ml water met 5 schepjes OMNEO en 3 afgestreken schepjes Nutriton. Omneo en Nutriton doe ik eerst in zo'n bekertje van de HEMA (die transportbakjes), want dat verwarm ik eerst het water (wat eerst gekookt is en in de koelkast staat om gebruikt te gaan worden) en dan doe ik er via de bakjes en het handig tuutje alles in de fles en dan 30 sec schudden maar :) gaat prima hier zowel met Difrax als met Aventflessen. Gebruik wel de juiste maatschepjes want anders krijg je namelijk (zoals mijn man dat overkwam die met de grote maatschep drie schepjes Nutriton erbij voegde) een blok beton in de fles haha.

Inderdaad wel een grotere maat speen gebruiken bij Difrax maar M en bij Avent maatje 2 of 3. Persoonlijk vind ik Avent prettiger met deze voeding.

En het helpt super bij de ontlasting en bij (of juist niet meer) spugen. De ontlasting is wel een stuk dunner dus schik daar niet van, en je kindje kan iets winderiger zijn.

Succes ermee.

Hoi Miranda,

Onze zoon Cas spuugde ook best veel. Ik gaf in het begin nog borstvoeding, maar wel met de fles. Ik kreeg de tip van JHBPM van mijn zus.
Volgens de verpakking mag je 1-2 schepjes per 50ml voeding. Wij gebruiken dus de minste hoeveelheid: 1 schepje per 50ml.

Wel hebben wij moeten overstappen van speen 1 naar speen 2, omdat de voeding te dik werd. Inmiddels zit ik volledig op flesvoeding en nog steeds gebruiken wij dezelfde verhouding JHBPM. Onze Cas gebruikt nog steeds speen 2. Regel is dat een baby ongeveer 10-20 minuten er over mag doen om zijn fles leeg te drinken. Duurt het langer of korter dan kan een andere speen raadzaam zijn.

Succes!

Gr. Tamara

Hoi hoi,

Ik was even aan het rond dwalen kom namelijk van het zomer 2006 forum.
Maar mijn zoontje spuugde ook heel veel in het begin, zoveel dat hij er zelfs in stikte.
Hij heeft toen 2 dagen ter observatie in het ziekenhuis gelegen, en daar zeiden ze ook dat ik JPBM moest gebruiken.

Toen zag ik bij verschillende drogisterijen Nutrilon AR 1 en 2 hebben ze ook.
Dat ben ik gaan gebruiken is dus gewoon standaard met JPBM erin.
Geen gehannes met lepeltje hier van en daarvan maar gewoon gelijk klaar.
Je moet wel goed schudden en ik gebruik daneen drie standen speen en heb geen last van klontjes of dergelijke.

Misschien is dat een idee.
Groetjes Pam mv Stephan ( 23-09-2006)

Mijn oudste zoontje spuugde ook veel en kreeg daarom ook voeding met JBPM, wij hebben toen gekozen voor Friso Comfort voeding, zodat we niet hoefde te rekenen en knoeien met mengen. Wel werd   hij hier erg winderig van en kregen toen van de kinderarts het advies om de voeding hafl/half te gaan mengen met normale voeding.

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan