Iemand ervaring met kiste op de eierstok tijdens zwangerschap???

Hey allemaal,

Zoals ik gisteren al zei,heb ik even in het ziekenhuis gelegen.
Na onderzoek toch geen appendix maar een kiste op men rechtereierstok.
Nu hebben ze mij daar gezegd dat hier niets kan aan gedaan worden.
Ik heb wel pijnstillers maar voor de rest dus niets dat dit zou kunnen verbeteren of zo.
Heeft iemand dit ook gehad en zou die pijn nog overgaan???
Sinds gisteren is er echt niks veranderd en vraag mij af dat dit wel van zelf kan overgaan?
Als ik maandag nog zo'n last had mocht ik wel naar de gyn gaan trug maar ja is nog twee dagen he,mss dat iemand tips heeft of zo.
Mijn zus heeft dit ook gehad vroeger maar niet toen ze zwanger was en toen hebben ze haar de pil voorgeschreven en hiermee is dit weggegaan...
Groetjes orchideke

Ik weet niet hoelang je zwanger bent?

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap een cyste gehad, maar daar had ik geen last van. Die werd ontdekt met een echo.

gr mama van MD

Hoi,

Bij mij is ook een cyste ontdekt op mijn eierstok. Bij de eeste echo was hij ongeveer 5 cm, bij de tweede echo was hij al iets kleiner geworden, zo'n 4 cm. ik heb er op zich geen last van, maar ik ben er wel van geschrokken. Een cyste is toch een beetje een eng woord. Ik moest me er niet al te druk om maken....

Groetjes Gea, 15 weken/6 dagen zwanger

Hey,

Ik ben nu 20 weekjes zwanger.Hoe groot de kiste is weet ik eigenlijk niet,veel hebben ze hier in het ziekenhuis er niet over gezegd,enkel dat zoiets veel voorkomt en ik mag dus wat pijnstillers nemen tegen de pijn.
Ik moet wel zeggen dat de pijn al iets minder is maar toch nog redelijk,denk dat het wel zal afnemen aangezien het toch op die twee dagen al iets minder geworden is.
Heb wel een beetje bang voor binnenkort,omdat als ik aan de andere kant op mijn buik dus dan voel ik dit dus ook op de plaats waar de kiste zit omdat dan men baarmoeder er tegen komt en ja mijn baarmoeder zal nog wel wat groeien dus heb bang dat ze er binnenkort helemaal zal tegenaan duwen of zo,valt wat af te wachten he.
Moest het morgen nog hard pijn doen mocht ik naar men gyn bellen om nog eens langs te komen maar als het zo verder gaat als nu dan zal ik morgen toch weeral wat minder pijn hebben he.
Ik weet niet dat zo'n kiste van zelf kan weggaan?Weet wel dat je ze soms met de pil wegkrijgt maar ja dat zal nog wel even wachten zijn eer ik ze mag nemen he :)
Groetjes orchideke

Een cyste is de follikel waar het eitje uitkomt. Die groeit onder invloed van de zwangerschapshormonen.
Mij is toen verteld dat ze meestal vanzelf verdwijnen, meestal rond de 20 weken zwangerschap.

Toen ik 16 weken zwanger was vertelde de gyn dat ze de cyste zouden laten zitten, ze kunnen hem nl ook operatief verwijderen tijdens de zwangerschap. Dat kan geen kwaad voor je baby, want die is inmiddels zo groot dat hij mee kan onder narcose.

Bij mij bleek toen echter de baby te zijn overleden. De cyste was ook een stuk kleiner geworden (in het begin was deze 8 bij 5 cm.).

Ik ben dus niet geopereerd, maar vroegtijdig bevallen.

Mijn gyn had met zijn team echter overlegd dat ze niets zouden doen. Mocht de cyste in de weg zitten met de bevalling, dan zou ik een keizersnede krijgen. Die heb ik toch al gehad bij de eerste.

Ik wens je veel succes en sterkte ermee! Maak je vooral niet teveel zorgen, de dr zal wel een oplossing aandragen.

gr mama vanMD

Hey mama van   MD,

Bedankt voor je reactie,nu weet ik ineens ook dat het cyste is in plaats van kiste
Ik maak me toch een beetje zorgen hoor,ben nu ook wat gaan googlen en zo over zo'n cyste en heb niet zo'n goeie resultaten gevonden.
Vele mensen moeten geopereerd worden zag ik door dat deze bleef groeien,ben wel beetje bang nu hoor.
Bij de meesten werd die cyste dan ook meer in het begin ontdekt en je zei dat deze normaal rond de 20 weken zou weggaan maar ja bij mij is het maar met 20 weken ontdekt dus mss is dit een slecht teken...
Ik heb wel al iets minder pijn en denk dan soms ja mss is dit dan wel een goed teken.
Heb er echt gemengde gevoelens bij.
Ik ga zoiezo morgen avond of dinsdag eens naar mijn gyn bellen en eens vragen wat hij hiervan denkt.
Normaal zou het ziekenhuis de echo's wel naar hem doorsturen denk ik dus mss dat hij wat raad weet.
Moet wel zeggen dat veel vrouwen dit hebben voorgehad blijkbaar tijdens hun zwangerschap terwijl ik las dat je hierop normaal ook maar kans van 1 op 200 hebt.
Hoop echt dat alles goed komt en dat ze vanzelf weg zou gaan.
Meer als afwachten zal ik niet kunnen doen he voor de moment
Vele groetjes orchideke

Maak je vooral niet teveel zorgen. Mijn gyn was er destijds heel rustig onder.

Het kan echt geen kwaad om hem te laten zitten. Tenzij jij er veel te veel last van hebt, dat kan de situatie veranderen.

Een operatie heb ik begrepen kan ook echt geen kwaad, leuk is het niet en aan een operatie zijn altijd risico's verbonden, maar voor je baby is het ongevaarlijk. Dat is wat mij is verteld.

Je weet nooit hoe het de volgende keer is. Wellicht is die dan wel een stuk kleiner.

Inderdaad wacht het even af en bij twijfel gewoon lekkeer de dr bellen!

gr mama van MD

Hey,

Vandaag ben ik toch al iets geruster...
Heb ineens veel minder pijn tegenover de laatste dagen dus hoop dat het zo blijft afnemen.
Morgen word de babykamer geleverd en zal ik wat moeten in elkaar steken en timmeren,ga hier wel wat voorzichtig mee zijn dat ik   niet te veel ineens doe want zou niet graag trug zo enkele dagen afzien.
Ik moet nu pas binnen twee weken naar de gyn en hoop in die tijd geen last meer te hebben,is dit wel zo ja dan zal ik hem even bellen en kan is wel wat vroeger langsgaan en kan hij eens kijken of de cyste gegroeid is he,beetje afwachten.
Bedankt voor je raad e.
Groetjes orchideke

Terug
Bovenaan