Iemand ervaring met koper spiraaltje?

Hallo allemaal,

Aangezien we allemaal bijna gaan bevallen ben ik al een beetje na aan het denken over anticonceptie na de bevalling.
Omdat dit ons 3e kindje wordt en zeer waarschijnlijk ook de laatste zat ik zelf te denken aan het koperen spiraaltje.
Ik heb voordat ik zwanger werd van de 1e een paar jaar de pil geslikt, maar kan heel slecht tegen de hormonen, waardoor ik zeer regelmatig misselijk werd van de pil. En daarbij het feit dat je hem iedere avond moet slikken en dat je er dus aan moet denken is eigenlijk niets voor mij.
In het mirena spiraaltje zitten ook hormonen dus vandaar dat dat voor mij denk ik ook geen optie is.

Wat vinden/vonden jullie van het koperen spiraaltje?

Groetjes, Anne

Ik heb wel nagedacht omdat ik eigenlijk ook geen fan ben van de pil. Ik vind het maar rommel en ik wordt er emotioneel een beetje tam en soms zelfs depri van. Misschien eens experimenteren met verschillende merken van de pil? Ik wil nog wel een 3e maar even geen nieuwe verassingen de komende 4 jaar. Dit kindje was al zo'n verassing. Ik ben toe aan even wat rust, eerst deze 2 op school en dan zie ik wel weer verder.

Als ik helemaal geen kind meer zou willen zou ik eerder denken aan steriliseren, van mijn man of mij(ligt soms nogal gevoelig bij mannen). Een spiraaltje vind ik persoonlijk geen optie, en het is ook niet 100% dekkend.

ik heb een koper sipraaltje gehad. In principe goede ervaringen mee. Ik was er wel meer ongesteld van dan normaal. Maar ik nam dat voor lief aangezien ik echt paniek aanvallen krijg van die troep met hormonen. Het is al weer lang geleden en daarna ben ik overgestapt op de mirena. "omdat het toch maar om weinig hormonen ging" zei de dokter. Daarna heb ik jaren lang gelopen met zeer extreme buikklachten waar niemand de oorzaak van kon achter halen. Door de mirena? Of nog van het koper spiraaltje? Of een parasiet? Ik weet het echt niet. Maar toch ben ik wel een klein beetje huiverig nu. Geen idee dus wat voor voorbehoedsmiddel wij gaan gebruiken. De nuva ring was qua hormonen ook al geen succes tussen de zwangerschappen. waarschijnlijk toch een koper spiraal?

Ik zat ook na te denken over een spiraaltje, niet wegens hormonen maar wegens de pil die ik wel eens vergeet en ga bv geven dus dan mag je geen pil. Ik wil niet het risico nemen zwanger te worden want dat kan mijn lichaam echt niet aan zo snel... haha...

Maar wil eigenlijk ook niet extra veel ongesteld worden ofzo dus moet ff goed laten informeren erover.

Voor ons is dit echt het laatste kindje, dit was al een verrassing en zo is het echt goed. Omdat ik zelf al lang last had van hormonale anticonceptie gebruikten wij dat al lang niet meer, maar blijkbaar zijn we niet consequent genoeg met condooms.
Daarom laat mijn man zich stereliseren als de baby geboren is.

ik neem een mirena spiraaltje. dit scheidt alleen plaatselijk hormoon af en kan dus ook prima samen met bv. ik ken een paar mensen die met koper spiraaltje zwanger zijn geworden, dus dat risico neem ik niet. de pil neem ik al heel lang niet meer omdat ik daar erge migraine van krijg. mijn man wil zich op den duur ook laten steriliseren.

Steriliseren is voor ons geen optie, omdat wij allebei nog jong zijn (mijn man 32 en ik 27) en je natuurlijk nooit weet wat er de komende jaren nog allemaal veranderd.
Mijn schoonzusje heeft jaren een koper spiraaltje gehad, dus vandaar dat ik het wel iets voor mezelf vond. Een ander schoonzusje heeft de mirena gehad, maar hem na een tijdje laten verwijderen omdat ze 3 weken van de maand ongesteld was en dat dus geen succes was. Het valt ook allemaal niet mee.

Toen ik de mirena liet zetten heb ik ruim 2,5 maanden bloed verloren. Daarna jaren niet meer. Dat hoor je wel vaker. Dat kan als een positief punt worden ervaren

Terug
Bovenaan