Iemand ervaring met koperen spiraaltje?

Hallo allemaal,

Aangezien ik waarcshijnlijk binnen nu en 3 weken ga bevallen ben ik al een beetje na aan het denken over anticonceptie na de bevalling.
Omdat dit ons 3e kindje wordt en zeer waarschijnlijk ook de laatste zat ik zelf te denken aan het koperen spiraaltje.
Ik heb voordat ik zwanger werd van de 1e een paar jaar de pil geslikt, maar kan heel slecht tegen de hormonen, waardoor ik zeer regelmatig misselijk werd van de pil. En daarbij het feit dat je hem iedere avond moet slikken en dat je er dus aan moet denken is eigenlijk niets voor mij.
In het mirena spiraaltje zitten ook hormonen dus vandaar dat dat voor mij denk ik ook geen optie is.

Wat vinden/vonden jullie van het koperen spiraaltje?

Groetjes, Anne
 
Hoi,

Ik ben even aan het buurten, ben zelf (nog) niet zwanger, maar heb voor de geboorte van mijn dochter de mirena gebruikt. Ik vond de mirena een fijn middel, het enige nadeel was dat ik er een spastische dikke darm van kreeg. Verder ben ik 1x in de 3 maand ongeveer ongesteld geweest, dat is dus ook een voordeel!!

Succes met je bevalling!!
 
hey
ik had een koper spiraal en vond het perfect
ik reageerde ook niet goed op hormonen dus vandaar het koper spiraal...
je word wel hefiger ongesteld en had ook wel een beetje buikpijn maar verder... je hoeft er de eerste 5 jaar niet naar om te kijken

succes
 
hoi,

ik heb er geen ervaring mee,
maar ik vraag me af of je niet iedere bevrucht eitjes afstoot?
dan wek je dus iedere keer eigenlijk een miskraam op, of heb ik het helemaal mis?

gr
 
bekend!
Zelf heb ik ook altijd een koperen spiraaltje gehad om precies dezelfde redenen als jij. Inderdaad heb ik ook iets meer last gehad tijdens de menstruatie maar dat is te verwaarlozen.
En wat mij toentertijd verteld is, is dat het koper je baarmoeder dusdanig irriteert dat een "eitje" niet kan hechten en vandaar dat je niet zwanger wordt. Maar goed wat is een miskraam? Nadat het gehecht is of dat er tijdens de 'reis' iets misgaat?
Het inbrengen is zo gepiept en over vijf jaar...wie dan leeft wie dan zorgt!
 
Terug
Bovenaan