Iemand ervaring met Lactose Intolerantie???

Aangezien mijn dochtertje van 8 weken de laatste paar dagen heel veel huilt,ook na een flesje en wat slijm en speeksel spuugt ben ik vandaag uit voorzorg naar de huisarts geweest en daar bleek dat mijn dochtertje Lactose Intolerantie te hebben overgevoelig voor de lactose in de voeding.Ik geef nu Nutrilon Forte voor de hongerige baby maar moest meteen overstappen op Lactose arme voeding dus ik naar de drogist en om advies gevraagd en daar bleken er maar 2 van te zijn namelijk Nutrilon dieetvoeding voor koemelkallergie en Nutrilon Omneo dus aangezien ik nog Omneo heb staan thuis gebruik ik die maar weer.Maar heeft er iemand ervaring met Lactose Intolerantie?
Mijn dochtertje heeft ook medicijnen gekregen om voorlopig te proberen ivm dat slijm spugen en haar hoofdeinde van het bedje moet iets omhoog.
Kan iemand mij meer vertellen over die lactose?

Groetjes Els mama van Caitlin( morgen 8 weken )
 
Hoi Caitlin,

onze zoon heeft ook lactose intolerantie. Bij hem uitte het zich in extreem veel darmkrampen en winderigheid. Hij krijgt sinds hij ongeveer vier weken is Nutramigen. Dit kun je kopen bij de apotheek. Is duur maar je kunt via de kinderarts om een machtiging vragen zodat je de voeding voor een jaar vergoed krijgt. Bas drinkt nu Nutramigen 2 (hij is bijna 8 maanden).
Omneo is volgens mij alleen dikker en daar zit gewoon lactose in.
Wat je kunt doen, want de Nutramigen is erg dun, is Nutriton (johannesbroodpitmeel)erdoor doen. Dan wordt het dikker en komt het minder makkelijk omhoog. Bas spuugde nl ook en heeft veel omhoogkomend maagzuur. Bij hem werkte de Nutramigen snel en goed. Het is nu een stralend mannetje!
Succes! en Sterkte!
Brendebol
 
hoi Brendebol,

Ik zit niet bij een kinderarts maar de huisarts zei dat ik lactose arme voeding moest hebben en bij de ingredienten van omneo staat geen lactose bij.
maar volgens jou zit het er wel in dan?
hoe kan ik aan zo's vergoeding komen dan voor de nutrimigan?
en hoeveel kost een pak dan?

Groetjes Els

ps mijn dochtertje heeft ook veel last van winderigheid.
 
Hoi Caitlin,

Bas dronk ook Omneo toen het bij hem werd vastgesteld. Wij zijn toen dus overgestapt op Nutramigen.
Bij de huisarts kun je vragen om  een verwijzing naar  een kinderarts om een machtiging te krijgen.
Bij ons gingen er zeker vier blikken in de week door. Weet even niet meer wat  ze kosten.  Wel dat ze echt prijzig zijn. Maar goed als het helpt? En je kunt met terugwerkende kracht het vergoed krijgen als je de machtiging krijgt. Goed de bonnen bewaren.
Dus gewoon een verwijzing vragen. Nutramigen is de beste voeding bij Lactose intolerantie, volgens mij.
 Succes
Brenda
 
Hoi Caitlin,

heb het even nagevraagd bij de apotheek. Een blik van 425 gram kost E21,--. Super duur dus! Maar het werkt dus echt super bij Bas. Winderigheid en krampjes waren met een paar dagen verdwenen. Hij ging gewoon weer slapen na een voeding ipv uren wakker en huilen.
Gr
Brenda
 
Hi,

Nutramigen heeft mijn tweede dochter ook gehad, dit is voor zeer allergische kinderen... (de mercedes onder de hypoallergeenvoeding.....). Hij kostte drie jaar terug  â‚¬19,- per blik en ik deed 2,5 dag met één blik.

Ik heb de machtiging van de verzekering gekregen op vertoon van een doktersverklaring. Dit mocht toen nog een verklaring zijn van de huisarts of de CB arts.... Gewoon even bij je verzekering navragen hoe het precies zit. Lijkt mij erg belastend om nu eerst ook nog via de kinderarts de allergie bewezen te krijgen.... moet je kind dan weer eerst op gewone voeding om het vast te stellen......

De nutramigen is inderdaad vrij dun, maar mijn dochter deed het er fantastisch op!!!! Ik drukte de maatschepjes altijd wel even aan (overal staat dat je het schepje er los doorheen moet halen, maar vaak is het dan net niet voedzaam genoeg.... en mijn dochter deed het er zo heel goed op).

Groetjes Nynke
 
ik heb op advies van hester,iemand hier op het forum,waarvan haar 2 kids het ook hadden,Nutrilon Soya gekocht,dieetvoeding voor LactoseIntolerantie.
Huisarts zei ook al dat ik bij de drogist moest zijn van de week en heeft niet gezeg dat ik naar de apotheek moest dus ga dit nu ff proberen en dan zien we wel wat voor werking het heeft.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties

Groetjes Els
 
Hoi Caitlin

Hoe hebben ze zo snel lactose intolerantie gediagnostiseerd?
Lijkt mij een kwestie van eliminatie en provocatie.Natuurlijk is het wel zo dat alles waar geen lactose (melksuiker)  inzit meestal ook geen koemelkeiwit bevat. Nutrilon pepti bevat wel lactose.

Misschien (maar ben geen arts) is het handig om eerst koemelkeiwit vrij te gaan en te kijken of het helpt. En dan eventueel lactose vrij want lactose zit echt overal in.

misschien heb je wat aan deze links
http://www.allergieplein.nl/showpage.asp?
http://www.kindereczeem.nl/
http://www.babyallergie.nl/koemelkallergie.htm
http://www.meadjohnson.nl/ (commercieel)
www.voedingscentrum.nl artikelen lijst
op www.ah.nl lijst met allergie info van de AH producten.
eliminatiedieet
Sterkte
 
Terug
Bovenaan