Iemand ervaring met last van buik, dan niet meer maar toch zwanger????

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Ik moet even m ´n verhaal kwijt, ben weer zo verdrietig aan het raken hier...

Ik heb van de week positief getest, een paar dagen voor m ´n NOD.
Nu vandaag ben ik officieel overtijd en dus zwanger.

Maar nu dus het volgende.
Ik heb de hele week (vanaf maandag) gevoeld dat er iets in m ´n onderbuik bezig was. En nu, sinds gisteren... niets meer!

In september had ik een miskraam gehad, en toen had ik erge last van m ´n buik, en ook opeens niets meer. Ben zooooo bang dat het nu weer fout gaat...

De test van vanochtend was ongeveer net zo ´n streep als gistermiddag, ik denk zelfs iets lichter...

Mijn vraag is of iemand hier ook ervaring mee heeft.
Dat je eerst voelt dat het als het ware broeit in je buik, en dan op een gegeven moment niet meer.

Ik vraag me namelijk af of het nu juist goed is dat m ´n buik rustig voelt (goed gesetteld zeg maar), of dat het juist niet goed is dat m ´n buik rustig voelt (in september na pijn opeens niets meer en fout afgelopen)?

Ik hoop dat iemand me wat van haar ervaring kan delen..

Alvast bedankt meiden!

Groetjes Sientje

Hallo Sientje,

Wat vervelend nou dat jij je zo voelt. Maar ik heb dit aan het begin van mijn zwangerschap ook gehad. Voor deze zwangerschap ook helaas eerst een miskraam.
Toen ik voor de tweede keer zwanger raakte leek alles precies hetzelfde als bij de vorige, alleen bij deze zit alles wel goed. Ik heb namelijk ook een paar dagen buikpijn gehad. Alsof mijn menstruatie gewoon moest komen. (Dat was ook ongeveer rond de tijd dat het zou moeten komen.) Ik denk dat mijn lichaam er gewoon aan heeft moeten wennen. Of het is de innesteling wat je voelt. Na een paar dagen was er inderdaad helemaal geen pijn meer en ook geen ander gevoel, gewoon heemaal niets.  Dit maakt je gewoon onzeker. Je hebt immers een miskraam gehad. Maar heb er gewoon vertrouwen in  en probeer het een beetje los te laten. De eerste 12 weken zijn nou eenmaal heel spannend, maar je ziet bij mij is nu ook alles heel erg goed. Ben nu 29 weken en 5 dagen en heb tot nu toe helemaal geen problemen gehad in deze zwangerschap. Alles gaat prima.
Bijf gewoon rustig en als je het helemaal niet vertrouwd bel je de verloskundige op om raad te vragen. Als je een week of 6 bent kunnen zij een echo maken en zien of alles goed is. En vergeet niet, een streepje is een streepje!!!

Liefs Mineko

Hoi Mineko,

Wat ben ik blij dat te horen zeg! Ik was toch zo verdrietig gisteren en vandaag! Eerst het gevoel dat je de hele week al "iets"   voelt in je buik, en nu ineens niet meer.
Ik ga ook niet meer testen, dat maakt me zo onzeker! Ik ga vanaf nu uit van de kwaaltjes, had vandaag ook erugu honger zeg maar... heb wel 6 boterhammen, pakje evergreen, een muslireep, cup a soup en veel avondeten gegeten. Normaal eet ik dus de helft! Dus zolang ik echt elk uur wat moet eten is dat toch een teken dat er iets gaande is, en dus een goed teken!

Super bedankt voor je reactie!

Groetjes Sientje

Terug
Bovenaan