Iemand ervaring met medicijnen in vliegtuig?????

Hoi hoi


Wij gaan in augustus naar de Dom. rep.
Ik ben dan 13 weken zwanger van de 2e.
Mijn zoontje is dan 23 maanden.
Nu moet ik voor de trombose iedere dag een injectie nemen en een pilletje voor de bloedplaatjes (die zijn namelijk de laag).
Nu is mijn vraag of je een verklaring van de gyn moet hebben om die spuitjes in de handbagage mee te mogen nemen.
Niet dat ze me daar oppakken als een of andere drugskoerier.
Weten jullie hoe dat zit.???


Groetjes mama van Noah en ?
 
Hoi,

Injecties vallen volgens mij onder de vloeistoffen. Je mag ze meenemen in je handbagage. Vraag wel een briefje van de arts. En wees zo slim om een medisch paspoort (te halen bij ANWB, ook als je niet lid bent!)  aan te schaffen en mee te nemen. Hierin staan de medicijnen geregistreerd die je gebruikt. De assistente van de huisarts of gyn kan helpen bij het invullen. En de arts moet er een stempel in zetten. Als je op Schiphol bij de douane komt, haal dan de medicatie en het medisch paspoort + brief van de arts uit de tas. Geef het gelijk aan bij de beamte. Dikke kans dat je dan zo door kunt lopen.

Ik weet dit allemaal omdat wij afgelopen Mei naar Portugal gevlogen zijn. Onze 2 kinderen hebben epilepsie, en krijgen daar vloeibare medicijnen voor. (te geven met een spuitje) Op de site www.schiphol.nl heb ik veel info gevonden. Toch heb ik het infonummer nog even gebeld. Zij gaven aan dat je het beste kunt zorgen dat je alle documenten goed voor elkaar moet hebben. Het medisch paspoort is nl in meerdere talen. Doordat de arts/assistente de boel invult staat daar de goede werkzame stof vermeld. Ook handig als je het onverhoopt in het buitenland zou moeten aanschaffen. Doordat wij alle papieren in orde hadden waren we vlot door de douane.

Het is even een geregel, maar het bespaard je een hoop ellende. Ook in het buitenland.
Fijne reis!
Groetjes, Cathy
 
Terug
Bovenaan