iemand ervaring met medicijnen voor eisprong?

Hallo. ik ben 28 jaar en moeder van 2 prachtige dochters. Wij zijn sinds vorigjaar september bezig voor een derde, maar tot nu toe zonder resultaat.Bij mijn eerste zwangerschap was ik binnen 5 maanden zwanger en bij de tweede na een maand. Mijn man heeft gelijktijdig met de eerste zwangerschap kanker gehad met chemotherapie. Daardoor weten we al dat zijn zaad minder is geworden, maar ummer 2 is er toch door ontstaan. Ik ben maandag bij de gynacoloog geweest en ik heb onderzoek gehad. Mijn cyclus is zeer onregelmatig en nu denkt de gyn. dat ik geen eisprong meer heb. We moeten nog een paar onderzoeken doen en horen 17 november de uitslag. De gyn. had het over medicijnen die de eisprong opwekken. Dit schijnen hormoontabletten te zijn. Heeft iemand hier ervaring mee. Ik twijfel heel erg om daarmee te beginnen. We hebben al 2 dochters dus wat haal ik op mijn hals door die medicijnen. ik hoop wat van jullie te horen.

Liefs mamawil

hallo mamawil,

ik heb die medicijnen gehad Clomit .Bij mij hielpen ze helaas niet en moest ik nog een stapje verder door te gaan spuiten.Dit hielp wel en nu heb ik 2 gezonde jongens en nog 1 zonder (spontaan zwanger)Ik heb geen tot weinig last van beide hotmonen gehad.had het er zelfs een derde keer voor over gehad,maar dat hoefde dus niet veel succes.

Groetjes Sandra

Hallo,

Ik heb ook een half jaar Clomid gehad. Dit gebruiken ze om de eitjes te laten groeien en als er 1 groot genoeg was (werden inwendige echo's voor gemaakt) moest ik Pregnyl spuiten. 36 uur later komt dan het eitje vrij. Ik heb er wel bijwerkingen van gehad, maar dat had ik er wel voor over. Uiteindelijk ben ik net in de maand dat we geen hormonen gebruikte zwanger geworden. Als jullie graag nog een derde kindje willen zou ik er gewoon voor gaan. Heel veel succes.

Hoi,

Ik heb ook Clomid geslikt. Eerst moet ik Provera slikken om de menstruatie op te wekken. Dan van de 3e tot de 8e dag Clomid. Eerst 50mg maar daar reageerde ik niet op, dus de volgende cyclus 100mg en dat werkte wel. 2x snel zwanger geraakt dmv Clomid, terwijl ik waarschijnlijk nooit moeder had geworden zonder het slikken van Clomid.
En ik ben het met supertje eens, als je graag een 3e wilt zou ik er voor gaan.

Suc6!

Groetjes Corina

Hoi mamawil,
Ook ik gheb ervaring met Clomid. Bij mij vorige 2 zwangerschappen ben ik "spontaan" zwanger geworden. Nu voor de derde bleek ik ook geen eisprong te hebben. Mijn verhaal is een beetje zoals Corina beschrijft. Bij mij was alleen 50 mg al genoeg voor een goede follikel groei. Vond de bijwerkingen alleen wel heel erg heftig, maar de wens was groot. Ken ook vrouwen die geen bijwerkingen hadden, per persoon anders.
Hoop dat je er iets aan hebt, jullie moeten toch zelf beslissen.

Suc6

Groeten Roos

Terug
Bovenaan