Iemand ervaring met nachtangst of andere slaapproblemen?

Hallo iedereen,Graag zou ik willen weten of iemand ervaring heeft met Pavor Nocturnus (nachtangst)? Het CB vindt het slaapprobleem van mijn zoontje daar erg op lijken maar ikzelf ben nog niet helemaal overtuigd. Vandaar dat ik ervaringen hoop te horen van "ervaringsdeskundigen".
Onze situatie:Ons zoontje (2,5 jaar) slaapt al vanaf dag 1 slecht. De eerste periode uiteraard te verklaren door de nachtvoedingen, daarna door de tanden die doorkomen etc etc. Ineens ben je 2 jaar verder en sta je erbij stil dat hij nog nooit 1 nacht doorgeslapen heeft (oke, misschien ergens een toevallige nacht, maar ze zijn op 1 hand te tellen). "Och, hij is verder gezond en vrolijk dus als dat het maar is...daar teken ik voor" dachten we toen, en eigenlijk nog steeds. Maar feit is dat het opbreekt, om meerdere malen per nacht eruit te moeten.
Vaak is hij ook niet echt wakker, huilt een beetje in zijn slaap, praat er soms ook wat bij en is meestal binnen een paar minuten weer rustig en slaapt verder. Dit zou prima passen hij nachtangst. Maar soms is hij wel degelijk wakker en echt overstuur. Laten huilen werkt niet, hebben we allemaal geprobeerd. Ik ben er ook van overtuigd dat het geen spelletje is. Dit hoort dan in mijn ogen weer niet bij nachtangst?
Je hoort ook wel eens verhalen over aardstralen. Heeft daar iemand ervaring mee?
Mijn oudste sliep ook lang slecht (tot bijna 2 jaar) maar daar was het inderdaad uitproberen. Die lieten we huilen en na twee nachten was het weer over. Dit is echt anders. Maar ik kan er mijn vinger niet opleggen waar nou het probleem zit!
Ben benieuwd of iemand dit herkend of tips heeft!
Alvast bedankt, ik ga nog een bakje koffie halen om de dag weer door te komen ;)
 
Mijn jongste van 2 jaar en 8 maanden komt ook een paar keer per nacht. Naar bed gaan is een drama op het moment. En vannacht zat ik er helemaal doorheen. Hij is een absolute huilbaby geweest door reflux en extreem gevoelige darmen. Maar hij heeft een erg sterk karakter waar ik niet goed mee overweg kan. Dus veel frustratie overdag ook. Ik heb maandag een afspraak bij de huisarts om een doorverwijzing naar een pedagoog. Aardstralen geloof ik niet in. Lees eens wat informatie over hooggevoeligheid. Daar herken ik ook vrij veel in.
Sterkte en ik leef met je mee.
 
Beste, onze dochter heeft ook vaak nare dromen maar weet niet goed of dit onder machtigst of nachtmerrie valt.... Ze komt er uit, juist vaak, zegt mama en brabbelt nog iets en ik kan haar daarna terug leggen. Wat kunne. Wij hier tegen doen?

Ik geloof wel in aardstralen. Zou zeker eens proberen om her bed i. De slaapkamer te verschuiven. Als je zoon gevoelig is helpt het ook om een bekertje zout en water onder het bed te zetten. Dit hebben wij bij onze dochter ook gedaan en heeft wel iets effect gehad. Het zout moet volgens mij. Im het hoofd en het water bij de voeten. Dit schijnt prikkels en negatieve invloeden af te wenden.
 
Dit valt inderdaad onder nachtangst, het is dus ook iets heel anders dan een nacht merrie, bij een nachtmerrie herinnert het kind vaak nog wat de droom was en kan dit navertellen, bij nachtangst is dat echter niet het geval.
 
 
Terug
Bovenaan