Iemand ervaring met poliklinisch bevallen in Leiden? (of andere tips)

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,
Volgende week gaan wij naar de openavond/-dag van 2 ziekenhuizen in de buurt: Diaconessenhuis in Leiden en Rijnland ziekenhuis in Leiderdorp. Deze zijn ongeveer evenver rijden van ons vandaag en ik heb van beide ziekenhuizen wisselende ervaringen gehoord...
Ik was even benieuwd of er iemand is op deze forum die ervaring heeft met 1 van deze ziekenhuizen???
Ik weet trouwens sowieso niet echt waar ik op moet letten bij het ziekenhuis behalve dan dat het "goed voelt"... dus als iemand hier tips voor heeft, hoor ik die natuurlijk ook heel graag!
Alvast bedankt voor de reacties!
Gr,
KC

hoi kc

spannend zeg diemopenavond ik kan je niks vertellen over de ziekenhuizen want ik zelf kom uit amersfoort maar van onze eerste ben ik ook poliklinisch bevallen en hebben wij ook een openavond gehad en echt verhallen van andere doen er niet echt toe want dat is ieder zijn ervaring jij moet je goed voelen in het ziekenhuis en wat voor de een tegengevallen is kan juist voor de ander reuze meevallen
de enige raad die ik je kan geven is ga op je gevoel af en dan komt het helaam goed
heel veel succes ook met de laatste loodjes

liefs angela

Hoi KC,

Ik kom wel uit Leiden en heb zelf goede verhalen gehoord over het Diaconessenziekenhuis. Ik weet ook niet of je wel mag kiezen als de praktijk verbonden is aan beide ziekenhuizen, het gaat er om waar plek is. Je kunt denk wel je voorkeur aangeven bij de Verloskundige maar dat kunnen ze niet garanderen.

Mijn verloskundige is verbonden aan het LUMC dus als het goed is ga ik daarheen maar mocht het daar vol zijn dan zal ik ook naar een van de andere ziekenhuizen moeten.

Hoop dat je hier iets aan hebt!

Groetjes

Hoi KC,

Van het Rijnland (voormalig elisabethziekenhuis volgens mij) ken ik 2 verhalen en beide niet goed. Het diaconesse ziekenhuis ken ik 1 verhaal en dat was goed. Verder zit je dicht bij LUMC als je in diac bevalt, dus mocht er iets aan de hand zijn met de kleine hebben ze daar nog meer kennis dan in diac.

succes met je keuze

groetjes Mariska
meiforum 2007

Ik heb geen ervaring met beide ziekenhuizen. Wel zou ik - al ik een keuze zou moeten maken - kritisch kijken naar de mogelijkheden van pijnbestrijding. Het ziekenhuis in mijn woonplaats heeft als beleid dat je gewoon een ruggenprik krijgt als je erom vraagt. Niet elk ziekenhuis doet dat en voor mij is dat wel een belangrijk aspect van prettig bevallen. Voor zover bevallen natuurlijk prettig is.

Hallo

Ikzelf ben bevallen in het Diac (zoals Leidenaars dit noemen) en vond het heel prettig. Ik hoor hier eigenlijk alleen maar goede verhalen over. Rijnland ziekenhuis wat mindere goede verhalen. Ik mocht zelf kiezen bij de verloskundige praktijk en ze belde dan ook als eerste Diac. LUMC mag alleen op medische basis en dat ben ik nu ook ivm tweeling.

groetjes en succes met je keuze

Bedankt voor de reacties meiden, de ervaringen en de tips. Ik zal ze allemaal in mijn achterhoofd houden volgende week.
Om terug te komen op 1 reactie: Van mij vk heb ik begrepen dat je zelf je voorkeur mag geven voor een ziekenhuis. Diac of Rijnland. Als het zh van je voorkeur vol is wijken ze uit naar een andere. Het LUMC mag je pas naartoe als beide andere vol zijn of als er van tevoren een speciale reden voor is.
Of natuurlijk als de complicaties bij de geboorte dusdanig zijn dat de andere ziekenhuizen het niet aankunnen.
Meeste goede verhalen over het Diac zo te horen. Alhoewel ik ook heb gehoord dat Rijnland met geboorteTENS werkt. Weet niet of ik dit wil maar lijkt mij een goede teken voor hoe open ze staan voor verschillende manieren van pijnbestrijding... (krijgen jullie ook rillengen als je daarover nadenkt haha)
Nogmaals bedankt voor de reacties!
Gr,
KC

Terug
Bovenaan