Iemand ervaring met "vroege" testen?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met de testen waarmee je al 4 tot 6 dagen voor je NOD kan testen (bijv. van matcare)? Zijn deze echt betrouwbaar? En als je positief test, is het natuurlijk nog mogelijk dat de innesteling niet goed verloopt? Zit erover te denken om zo'n test te bestellen...

Groetjes Sindarin

Die tests werken niet bij iedereen, want je hormoon moet heel erg aanwezig zijn in je urine (en bij sommige vrouwen komt dat niet zo snel op gang). Bovendien kan een bevruchting idd nog mislopen net tussen die testdagen en de verwachte menstruatie. Veel vrouwen merken het dus niet dat ze een bevruchting hebben gehad omdat ze gewoon menstrueren (terwijl dat dan eigenlijk een afbraak van een bevruchting kan zijn).
Ik had ook zo'n vroege test besteld, maar volgens mij is het beter om even afstand te nemen.
Gewoon wachten....

succes@!

Ik ben het wel met pipootje eens.
Het kan namelijk nog mis gaan in de week voor je NOD.
Als je niet getest hebt denk je dat je gewoon ongesteld bent.
Als je test en het is positief en het gaat dan mis, dan ben je dubbel zo teleurgesteld.

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zal er nooit aan beginnen. Ik wacht minimaal tot  2 dagen na mijn NOD.
Ik heb trouwens nog nooit getest omdat ik nog nooit twee dagen overtijd ben geweesd, terwijl ik toch al een hele tijd bezig ben.
Maar de teleurstelling van positief testen en dan ongesteld worden wil ik mezelf niet aandoen.

Terug
Bovenaan