Iemand ervaring met rijstebloem eerder dan 4 maanden??

Hallo!

Mick is nog steeds zoooooo onrustig s'nachts. Hij komt echt wel een paar x, hebben pas al voeding voor hongerige baby's gekocht! Maar ook daar gaat hij niet beter van slapen! Stiekem heb ik me hoop een beetje gevestigd op de papfles (met rijstebloem). Maarjah nu is Mick 13,5 wk...dus eigenlijk moet ik nog even w88 tot 4 mnd!

Nu mijn vraag, zijn er mama's die al eerder dan 4 mnd rijstebloem toevoegen aan de laatste fles. En zojah wat zijn jullie ervaringen! Zover ik weet heeft het w88 tot 4 mnd alleen met het werken van de darmen te maken....toch!??

Ik hoor het graag!!
Doei Doei

Ik heb ook bij de middelste van ons al met 2 maanden Nurtix gebruikt. Was ook erg onrustig, heel veel honger. Het werd wel minder met een papfles, maar kwam nog steeds na 6 uurtjes. Van 00:00 uur tot 6:00 uur. Kreeg zelfs al fruithapjes en wat groente!
Gelukkig konden we wel nachten doorslapen!

Probeer het zeker! Het kan echt niet zoveel kwaad.
Ik heb zelf 3 hongerige baby's (gehad). Bij de eerste hield ik me erg aan het schema van de voorschriften en cb, maar bij de 2e en nu de 3e ga ik zeer op mijn gevoel af.
Het heeft zeker gewerkt.

Probeer een klein beetje inde fles en reken niet op een goede nacht. Als het wel zo is zullen jullie verrukkelijk slapen! Dan is het zeer meegevallen.
Strekte,
Monique, mv Robin bijna 5: Thomas 2,5; Lucas 29 dec.

Twee weken lijkt me niet veel uitmaken, maar ik moet wel zeggen dat ik me op voedingsgebied wel altijd aan 'de voorschriften' hou. Bij onze zoon (nu 8,5 maand) ben ik ook met 4 maanden rijstebloem gaan geven, maar dit had niet echt invloed op het doorslapen. Ik denk dat hij er gewoon nog niet aan toe was. Met 6 maanden ging het beter. Ik zie rijstebloem dus niet als wondermiddel....
Maar het is natuurlijk te proberen. Wie weet!

Succes
Marianne

Hoi,

Marieke krijgt vanaf 14 weken rijstebloem door haar laatste fles. Moet zeggen dat ze er niet langer van is gaan slapen, maar we kunnen wel de laatste fles wat eerder geven (22.15 ipv 23.00). Ze valt ook iets minder gulzig op haar fles aan 's ochtends en vooral te merken dat ze niet idioot snel om haar tweede fles komt.
Ze slaapt nu van +/- 23.00 tot 6.15/6.30 uur.
Ook Marieke is een hongere baby, krijgt nu Friso Extra en als ze al lang voor haar flesje wakker en huilerig is, geef ik nu 60 ml water met een heel klein beetje diksap tussendoor. CB raadde  gewoon water geven tussendoor aan, maar dat drinkt ze niet...  

Groetjes, Erica

O ja, het CB zei tegen mij met 3 maanden. Probeer het met water te redden, maar als dat echt niet werkt, kan je ook wel een beetje rijstebloem geven, maar kijk wel hoe ze er op reageerd.

Hoi
Ik gaf tweee keer met zes weken rijstebloem,
hielp hier wel!
Mijn jongste kwam ook lang en veel s'nachts maar reageer en niet te veel op,
anders creeer je iets wat er neit is, misschien moet hij nog leren lang te slapen.
Dat had mijn jongste ook en ik ging steeds die speen brengen en hij kwam steeds vroeger... hij had mij door...

Hallo,

Wij zijn Mats, onze zoon, op aanraden van vrienden rijstebloem gaan geven, nog voordat hij vier maanden was.
Niet omdat hij s nachts niet goed sliep, maar omdat hij overdag om de twee uur bleef komen, vond ik n béétje veel..We hadden aanvankelijk Nutrilon forte geprobeerd, maar dat werkte helemaal niet (hele bus opgemaakt). Wij zweren bij de Nutrix (met vanillesmaak). Vier uur red ie zelden (inmiddeks is ie ruim 5 maanden), maarruim 3 uur red ie meestal wel en hij slaapt s nachts (nog steeds) keurig door Ik hoop dat je er succes mee hebt. Tip: voeding iets warmer maken dan normaal, dan vallen die oogjes zo dicht.

Groetjes,
Bolbuikie

Hoi,
Je kan ook overgaan op friso extra, daar zit rijstebloem in en is geschikt voor 0 tot 6 maanden.
Mocht dat nog niet genoeg zijn dan kan je nog een schepje extra rijstebloem in de fles doen.
Let wel op dat er geen vezels inzitten!

succes!

Terug
Bovenaan