Iemand ervaring met Silicea d6 bij een kind?

<p>Hallo! Mijn zoontje van 16 maanden pikt echt bijna alle virusjes en bacteriën op lijkt wel. Is bijna elke maand wel een keer ziek. Zijn weerstand is dus niet je van het. Nu gaf iemand mij de tip om bij de huisarts te vragen om Silicea d6. Is er iemand die dit kent en gebruikt of juist niet?</p><p>Bedankt!</p>
 
Ah wat vervelend! Gaat hij naar het kdv? Kinderen pikken ook echt alles op! Silicea D6 is een homeopathisch middel (de huisarts schrijft het dus niet voor). Ik ben nogal sceptisch over alles dat homeopathisch is. 1. Het werkt vaak niet (behalve dat het placebo effect ... ) En 2. De regels om het op de markt te brengen zijn veel minder streng omdat het geen officieel geneesmiddel is. Er is dus niet goed onderzoek naar gedaan en al helemaal niet bij babies. Op het potje zelf staat vanaf 2 jaar. Dus ik zou het zeker niet voor die leeftijd gaan gebruiken. Maar als het mijn kind was zou ik het eigenlijk helemaal niet gebruiken,omdat er weinig echt onderzoek naar gedaan is. 
 
Mijn zoontje gaat pas sinds januari naar de peuterspeelzaal en is al sinds juli vorig jaar chronisch verkouden etc. het zijn ook niet zijn amandelen dus bij hem is het in ieder geval wat anders 
 
Terug
Bovenaan