Iemand ervaring met sterrenkijker?

<p>Dag dames.</p><p>Ik ben nu 35+2 en vandaag hadden we onze groei echo. Alles was goed met ons meisje alleen ze ligt als sterrenkijker.. na wat gegoogel ben ik best een beetje angstig. . Iemand hier ervaring mee? En weet iemand of ze nog eventueel om kan draaien ze ligt al wel ingedaald maar nog niet vast. </p><p>Woensdag heb ik cursus bij de vk dan ga ik het zowiezo vragen maar misschien kan iemand me een beetje gerust stellen. </p><p>Alvast bedankt.</p><p>Xxxx</p>

Hallo,
ik heb geen ervaring met een sterrenkijker. Maar ik ben bevallen van een gezond meisje wat in stuit lag, ik heb een vaginale stuitbevalling gehad en deze is perfect verlopen. Dit is natuurlijk wel iets anders dan een sterrenkijker. Maar ik denk niet dat jij je moet laten beangstigen door de horrorverhalen op internet. Als je gaat zoeken op stuitbevalling lees je ook alleen maar slechte verhalen! Iedere bevalling is en gaat anders. Ik zou advies vragen bij de gyn en vk en aan de hand daarvan keuzes maken. Maar lees geen horrorverhalen meer op internet die maken je misschien onnodig angstig! 
Succes met de laatste loodjes ?

Hey!
Wat fijn dat je in ieder geval al weet dat ze een sterrenkijker is. Onze dochter was dat ook maar wij wisten dit niet van te voren. Ik ken iemand die thuis op de normale manier bevallen is van een kindje die als sterrenkijker lag, dus dat is prima mogelijk!
Onze kleine kwam uiteindelijk met een keizersnede ter wereld omdat het mij op de natuurlijke manier niet lukte. Ik wil je hiermee echt niet nerveuzer maken hoor, ik was toen heeel blij met die keizersnede  :)
Ik weet trouwens niet of ze nog kunnen draaien. Goed om even te vragen inderdaad! 

Bedankt voor jullie berichtjes!!
Ik ga het woensdag vragen en maar geen Google meer openen dan lees je inderdaad alleen de slechte verhalen.... 
Ga het proberen nu even naast me neer te leggen hihi en dan woensdag even vragen hoe of wat en anders even een extra echo 

Xxx

Hi!
Sandujour, ik heb precies 't zelfde gehad als jou. Wij wisten van te voren ook niet dat 't 'n sterrekijkertje was. Heb 't op de normale manier mogen proberen, maar 't lukte mij ook niet. Dus ben ook bevallen met 'n keizersnede. Mij viel dit ook 100% mee. Dus mamaell, laat je idd niet gek maken 't komt hoe dan ook goed. Bedenk jezelf dat hoe jullie kleintje ook ter wereld komt 't maakt allemaal niet meer uit als je je dochtertje in je armen hebt :)! Maak jezelf niet angstig die laatste paar weken maar probeer 't op je af te laten komen en geniet nog ff lekker van dat getrappel in je buik. Liefs!

Hoi Mamaell,
Ons dochtertje lag aan het begin van de bevalling nog goed maar is tijdens de bevalling nog gaan draaien waardoor ze een sterrenkijker werd. Wie weet kunnen ze dus ook nog terug draaien??
Mijn persweeen werden minder krachtig waardoor ze gingen kijken of ze met een vacuümpomp geboren kom worden omdat het al lang duurde.
Op het moment dat de gynaecoloog hiervoor bij me was, kreeg ons meisje het moeilijk (ze was vrij klein en had daardoor mogelijk niet zoveel bij te zetten na al een lange tijd persweeen). De gyn heeft toen besloten dat ze geboren moest worden met een keizersnede. 
Als ze het niet moeilijk had gekregen was ze zeer waarschijnlijk met de vacuüm pomp geboren.
Dit is hoe het bij mij is gegaan. Ik hoop voor je dat je kindje nog draait en/of dat je gewoon vaginaal kunt bevallen. Ik denk dat die kans ook zeker wel reëel is als ik het zo van mijn gynaecoloog begreep.
Heel veel succes met de laatste loodjes en probeer je vooral niet te druk te maken hierover!

Ik ben kraamverzorgende en ben ook bij thuisbevallingen aanwezig en weet dat ze inderdaad tijdens een bevalling nog kunnen draaien. Ben ook al bij bevallingen geweest waar een gewone thuisbevalling mogelijk was bij een sterrekijker

Hallo,
ik ben 7,5 week geleden bevallen van ons eerste kindje.
wij kwamen tijdens de weeen er ook achter dat ons meisje als een sterrenkijker lag, ikzelf had vanaf 5cm ontsluiting last van persweeen die lastig op te vangen waren, ik moest van de verloskundige op mijn zij liggen zodat ze misschien nog ging draaien. Uiteindelijk is ze op het laatst nog gedraaid en werd het een normale bevalling.
Al met al, je bent alles heeeeel snel vergeten als je kindje bij je ligt.
succes met de laatste loodjes en hopelijk gaat het nog draaien. 

?

Terug
Bovenaan