Iemand ervaring met temperaturen??

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Heeft iemand ervaring met temperaturen?

Ik ben er nog maar net mee begonnen en weet nog niet precies hoe ik deze temperaturen moet interpreteren. Ik lees af en toe meiden praten over hoge temperaturen... Wat noemen jullie een hoge temperatuur? Ik ben nog niet boven de 36,9 uit gekomen.

Mijn temperaturen waren achtereenvolgens:
36,5 - 36,7 - 36,7 - 36,9 - 36,8

Volgens de ovulatietest zou ik een eisprong hebben gehad rond de tijd dat mijn temp. van 36,5 naar 36,7 steeg. Maar is een stijging van 0,2 voldoende? Of stijgt je temperatuur verspreid over een paar dagen?

En is het normaal dat als ik niet boven de 36,9 uit kom of is dat per persoon verschillend?

Ik kan niet een duidelijk anwtoord op internet vinden.

Hopenlijk kan iemand mij meer duidelijkheid geven?

Groetjes Hopey
ps: zit in ronde 7, NOD rond 4 of 5 mei

Hoi Hopey,

Ik heb deze ronde voor het eerst getemperatuurd, dus ik ben nog niet echt een deskundige, maar al doende leert men... Ik probeer  iedere ochtend op hetzelfde tijdstip te temperaturen, ook in het weekend en voor ik uit m'n bed stap. Zo min mogelijk beweging is het beste.                  

De gemiddelde temperaturen zullen per mens verschillend zijn. De temp voor mijn eisprong ligt  ergens tussen de 36,6 en 36,8 en na de eisprong ergens tussen 37,0 en 37,2.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Liefs Lientje

Hai,

Ik heb ervaring met temperaturen.

Je begint met temperaturen op de eerste dag van je cyclus (dus je eerste ongidag) en je neemt elke morgen voordat je opstaat op hetzelfde tijdstip (voor mij is dat 07.00 uur ook in het weekend) je temperatuur op.

Een stijging van 0,2 graden is wel normaal want dat heb ik ook wel eens gehad. Belangrijk is dat de temperatuur na je eisprong niet meer op de waardes komen van voor je eisprong.

Bij mij is mijn tempearuur voor mijn eisprong 36,2 of 36,3 en na mijn eisprong rond de 36,6 of 36,7. Mijn temperatuur is dus ook niet zo hoog maar ik zie wel een stijging rond mijn eisprong van 0,2 of 0,3 graden.

Als je meer wilt wetem moet je eens kijken op www.fertilityfriend.nl
Is wel in het engels maar is wel heel erg duidelijk.

Veel liefs
Nataly

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb er zeker wat aan.

En ik zal eens op die site kijken.

We gaan vanmiddag t/m 6 mei op vakantie, dus zal even niet op dit forum te vinden zijn. Ben blij dat ik voor mijn vakantie nog reacties van jullie heb gekregen.

Ik ben trouwens hakverwege mijn cyclus begonnen met temp-en, vlak voor mijn eisprong. Ik krijg binnenkort vruchtbaarheidsonderzoeken omdat ik chlamydia heb gehad in het verleden, moest van het ziekenhuis gaan temp-en dus gelijk maar begonnen.

Nog 1 vraagje: Blijft je temp hoog totdat je ongesteld wordt?

Liefs Hopey

Terug
Bovenaan