iemand ervaring met thuiszorg zuid gelderland?????

hoi dames

ik heb me aangemeld bij thuiszorg zuidgelderland en de intake is pas geweest

nu blijkt dat ik maar 44 uur hulp krijg en dat MET borstvoeding???

8 dagen lang 5,5 uur   vind dit erg weinig???

of is dit normaal

o ja werd me ook nog even verteld omdat we inde zomervakantie "vallen"
26 juli uitgeteld we kunnen verwachten dat de eerste 2 daegn er minder hulp is
omdat er minder krachten zijn komt ze 's morgens alles controleren en verzorgen en komt ze 's middags nog ens terug voor het aanleggen??

vind dit nergens op slaan want denk dan weer , juist de eerste dagen heb ik meer hulp nodig dan de andere dagen toch???
vooral omdat het de eerste is??

voelde me erg ongemakkelijk na dit gesprek maar ben bang dta het te laat is om te veranderen van thuiszorg

weet ook niet of de uren door de verzekeraar bepaalt wordt??
ben bij vgz verzekerd.

graag info van andere bedankt

groetjes moekje 29,4 wkn

Hier heb ik geen ervaring mee, ik werk zelf bij oost gelderland. De uren worden door de zorg verz. bepaald, niet door de kraamzorgorganisatie... Die 44 uur krijgt iedereen, er kan wat bij bij klachten, er gaat wat af bij bijvoorbeeld flesvoeding, omdat dit makkelijker uit te leggen en aan te leren is als bv...

Als jij je hier niet fijn bij voelt zou ik gaan informeren hoe het bij andere kraambureau's geregeld is.

Zelf woon ik in Wageningen en heb na lang wikken en wegen voor Yunio kraamzorg gekozen. Dit is bij ons heel goed gegaan!

Vooral de eerste dagen waren voor mij erg belangrijk, alles is tenslotte nieuw!

Liefs Andrea

weet je wat zo jammer is aan dit verhaal??

dit alles word absoluut niet beslist door de kraamzorg organisatie!
dit is puur een verzekeringskwestie!   ook dekraamzorg heeft het indicatieprotocol niet verzonnen , alles komt van hoger hand.
maar wie moeten de klappen opvangen? juist de kraamzorg bureaus! en de kraamverzorgsters! wij moeten zorgen dat alles loopt in die paar uurtjes!

tuurlijk kan er wat bij geplust worden aan uren als er complictie's zijn.
maar het blijft soms lastig, maar moet zeggen dat het in veel gevallen toch ook best genoeg is.

en weet je, als je het treft met je kraamverzorgende kan je de uren zo indelen als je zelf wilt. doe ik in de gezinnen ook, de eerste dagen 8 uurtjes en dan afbouwen , want de laatste dagen red je je vaak wel weer.

denk dat het niet veel uitmaakt als je bij een ander bureau gaat informeren. bijna iedereen krijgt 44 uur, en dat word beslist door je eigen verzekering!!!!! niet door het bureau!

moest even reageren omdat ik zelf heel goed weet hoe het werkt tegenwoordig, ben zelf 25 en 7 jaar kraamverzorgende..

succes straks, het zal vast wel los lopen!

weet je wat zo jammer is aan dit verhaal??

dit alles word absoluut niet beslist door de kraamzorg organisatie!
dit is puur een verzekeringskwestie!   ook dekraamzorg heeft het indicatieprotocol niet verzonnen , alles komt van hoger hand.
maar wie moeten de klappen opvangen? juist de kraamzorg bureaus! en de kraamverzorgsters! wij moeten zorgen dat alles loopt in die paar uurtjes!

tuurlijk kan er wat bij geplust worden aan uren als er complictie's zijn.
maar het blijft soms lastig, maar moet zeggen dat het in veel gevallen toch ook best genoeg is.

en weet je, als je het treft met je kraamverzorgende kan je de uren zo indelen als je zelf wilt. doe ik in de gezinnen ook, de eerste dagen 8 uurtjes en dan afbouwen , want de laatste dagen red je je vaak wel weer.

denk dat het niet veel uitmaakt als je bij een ander bureau gaat informeren. bijna iedereen krijgt 44 uur, en dat word beslist door je eigen verzekering!!!!! niet door het bureau!

moest even reageren omdat ik zelf heel goed weet hoe het werkt tegenwoordig, ben zelf 25 en 7 jaar kraamverzorgende..

succes straks, het zal vast wel los lopen!

Terug
Bovenaan