iemand ervaring met uitwendig draaien bij een stuitliging?

Hoi Hoi.

Heeft iemand mogelijk ervaring met het uitwendig draaien van een baby in stuit ligging?
Ik ben nu precies 35 weken zwanger en onze knul wil maar niet goed draaien, en blijft met de billetjes naar beneden liggen, die zijn nu zelf al aan het indalen. Aanstaande maandag krijgen we een groei echo en controle of de kleine toch nog spontaan gedraaid is, maar heb er een weinig vertrouwen in dat ie dat nog gaat doen. Dan gaan ze beoordelen of ze hem een handje gaan helpen met draaien, vind dit best wel eng.
Maar met de laatste groei echo hebben ze al een schatting gemaakt dat onze knul tussen de 7,5 en 8 pond gaat worden, is ook niet alles met een stuitbevalling. Spannende dagen dus en de kleine streng toespreken dat ie moet gaan draaien;)

Hoop dat er meiden zijn die hier ervaring mee hebben, dan hoor ik het graag, want vind het allemaal best spannend.

Groetjes
x

Hoihoi, geen ervaring mee. Misschien dat je het topic ook op het zwanger zijn forum kan zetten? Dan reageren er misschien wat meer meiden.
In ieder geval veel sterkte ermee!
Liefs Wendy

Hoi, zelf geen ervaring met dit probleem (vooralsnog), maar weet wel van mensen uit mijn omgeving dat het geen prettig gevoel is. Tis ook niets niks om uitwendig een kind te gaan draaien die al zo groot is. Tot voor kort lag mijn knul ook nog in stuit en mocht ie zo blijven dan ga ik er niet aan beginnen. Ik vind het persoonlijk teveel stress voor de baby. Dan maar niet bevallen en veilig voor een keizersnee kiezen. Waarom moeilijk doen en onnodig risico's nemen? Als de kleine een voorkeur heeft om in stuit te zitten dan is dat maar zo... Hoop dat je voor jezelf een beslissing kan nemen waar je je goed bij voelt. Dat is het belangrijkste!

hoi, ik kom van maart-forum en een vriendin van mij is zojuist vorige week bevallen en dat kindje is 2x gedraaid. de eerste keer vond ze het erg meevallen, je krijgt dan ook een infuus en de 2keer had ze al weeen en toen vond ze het echt heel rot.. succes!

Ik ben van het novemberforum. Ik heb met 36 weken een draaipoging gehad. Helaas mislukt. Ik vond het geen prettig gevoel, maar vond het ook niet echt pijn doen.

Uiteindelijk heb ik met 39w3d een vaginale stuitbevalling gehad, die heel voorspoedig is verlopen.

Hoi,

Heir wel een uitwendige draaipoging, met 36 weken (vorige zwangerschap) Ik vond het niet leuk, het deed erg veel pijn, en uiteindelijk is dl toch weer in stuit gedraaid (tijdens de bevalling, terwijl ze ingedaald was met haar hoofdje). Deze beeb draait nog steeds (nu 35+3) en ik wil geen versie poging deze keer. Mijn dochter is na de bevalling nog lang gestresst geweest door de twee draaipogingen vermoed ik. Tijdens de beva,lling is poging twee gedaan en toen is ze a.h.w. met haar hoofd in het geboortekanaal gedrukt zodat ze niet weer terugdraaide.

De pijn is niet perse de pijn van het draaien zelf, als wel de harde buiken en het enorme beurse gevoel de dagen erna. Ik kon niiks aan mijn buik hebben, ze waren ook aardig aan het duwen geweest, had blauwe plekken erop staan.

Nu is mijn verhaal niet het algemene verhaal, maar goed, misschien kan je er wat mee.

Succes.

Hey meiden,

Bedankt voor de reacties :)

@Wendy L81: bedankt voor de tip daar ga ik het zeker ook nog even plaatsen, maar ondanks alles toch wel wat reacties gehad.

@Ilse1311: had ik eigenlijk nog niet echt aan gedacht maar voor de kleine lijkt het me idd ook geen pretje. Ik denk dat ik zelf voor een keizersnee zou kiezen, al die stress voor mezelf en de kleine daar zit ik niet echt op te wachten. Het is allemaal al spannend genoeg met de eerste. En dan is het idd belangrijk dat ik een keuze maak waar ik me goed bij voel! Hopelijk draaid jou kleintje ook nog op tijd.

@mama van lot: pff lijkt me inderdaad ook niet echt een pretje als ze de kleine tot 2 keer toe moeten draaien.

@chade : je hoort inderdaad vaak dat het draaien niet in 1 keer lukt. Maar persoonlijk zie ik wel tegen een stuitbevalling op, zeker nu de kleine knul van ons naar de 8 pond gaat. Hoe zwaar was die kleine van jou?

@Clasce: ik heb al gehoord dat maar 40% procent van de draai pogingen lukt, en dat is bijna altijd na een eerste zwangerschap. Ik zie er zelf heel erg tegen op als ze het moeten gaan draaien, en wat ik ook steeds lees is de stress waar de kleine mee te maken krijgt. Dat heeft me wel aan het denken gezet en neig nu toch naar een keizersnee.
Ik heb zelf niet het idee dat de kleine man bij mij nog draait, hij ligt al heel lang in de zelfde houding en heb nooit echt het gevoel gehad dat ie helemaal draaide, en het lijkt me dat je dat wel voelt.

Dames thanks voor de reacties.
Ik moet nog even geduld hebben en maandag weet ik hopelijk meer, en dan laat ik het nog wel even weten.

liefs
xxx

Mijn dochter woog 3145gram. Niet zo groot dus.
Als het draaien niet lukt is het het belangrijkste te kijken waar jullie je het beste bij voelen, een stuitbevalling of een keizersnee.

Ik zag een keizersnee niet zitten, maar als ze er met 40 weken niet was, was het toch een keizersnee geworden. Mocht een stuitbevalling proberen tot de termijn van 40w. Gelukkig kwam ze met 39w3d.

Ik denk dat het ook uit maakt of het je eerste of tweede kindje is. Bij een eerste doen ze niet graag een stuitbevalling.
Bij een tweede is de weg al eens gemaakt zeg maar. Mijn eerste bevalling duurde 2 uur en 30 min.
Mijn stuitbevalling ging uiteindelijk nog iets sneller: 2uur en 20 minuten.

Terug
Bovenaan