Iemand ervaring met uitwendig keren van de baby?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Kom net uit het ziekenhuis en ben helemaal van de kaart. Wij krijgen een heeeeeeeel groot kind. Ik ben vandaag precies 36 weken zwanger en na de groeiecho werd onze "kleine' nu al geschat op 3630 gram, dik zeven pond dus! Onze oudste woog ook 4700 gram, maar deze wordt nog groter, zo voorspellen de artsen.

Volgend complicatie is dat de baby nog steeds een stuit ligt. Ik krijg donderdag een versiepoging, waarbij ze gaan proberen om de baby alsnog naar hoofdligging te draaien.
Is er iemand op het forum die hier ervaring mee heeft?

Groetjes,
Hester

Hoi hoi,

Ik heb er geen ervaring mee maar wil je wel succes wensen. Jullie krijgen dan wel een groot kindje hoor.

Liefs Fruit Girl

hoi hester,ja ik kan je zeker wat erover vertellen,bij mij kwam de vk er bij 38 weken pas achter dat ons kleintje in stuit lag,en ze hebben diezelfde wk nog gedraaid,en met succes.
bij mij deden ze t in t ziekenhuis,eerst leggen ze je z''on 30a40 min aan de ctg,om het hartje en samentrekkingen vd baarmoeder te registreren.
daarna kreeg ik een spuitje in mn pols met weeenremmend middel(door het draaien kan het opgewekt worden).
toen begonnen ze met draaien,met zn 2en,het draaien opzich heb ik niet gezien want door dat middel kreeg ik een soort hartkloppingen,en werd heel kortademig,dus was daar opgefocusd.
maar mn man heeft het dus wel gezien,die had een rood hoofd joh,dus ik dacht nog van nou dat moet heel wat zijn geweest,hij zei wel dat het niet zachtzinnig uitzag maar ik kon het goed hebben,tuurlijk voel je wel wat maar ik had zoiets van effe doorbijten.
nou en na de draaing ga je weer een tijdje aan de ctg om beide weer te controleren,is alles na een tijdje weer stabiel mag je gewoon na huis,ik moest s avonds nog eenx omdat het hartje iets achter bleef,maar das ook niet zo heel gek want zon kleine maakt toch een hele omwenteling.