hallo soela,
je schrijft: er valt pedagogisch ook nog heel wat in te halen, nou sorry, maar dat denk ik niet.
ik ben heel consequent ten opzichte van mijn zoontje en als onze buren niet thuis zijn, laat ik hem dan ook gewoon huilen en haal hem niet uit bed. en overdag laat ik hem zowieso huilen. alleen als hij 's nachts wakker word haal ik hem er idd uit, want hij kan heel hard huilen/gillen en onze buurman moet al slaaptabletten nemen, dus het btje nachtrust dat ie nog heeft wil ik dan niet verstoren!
mijn zoontje heeft gewoon heel weinig slaap nodig / of hij heeft moeite met de slaap te pakken krijgen.
ik heb valdispert geprobeerd, de eerste avond en nacht ging het super!!! hij heeft heel de avond rustig geslapen, werd om half 6 wakker, was verder rustig toen en niet zo hysterisch als anders en sliep daarna gewoon weer verder tot half 8
maar hij herkent nu de vieze, stroperige smaak en ik krijg het met geen mogelijkheid bij hem naar binnen, ook niet door zn fles, hij proeft het gewoon!
de laatste nachten is het dus weer mis.
er schrijft ook iemand (weet de naam ff niet meer) 'ik zou niet zo gauw naar pillen enzo grijpen, maar eerst naar een dokter gaan' of zoiets, nou ik ben heus niet zo dat als ie 2 nachten niet lekker slaapt dat ik dan al van alles ga ondernemen. dit probleem is al een maand of 3 aan de gang en ik kom zelf niet tot rust, het gaat mij ook opbreken, bovendien vraag ik op dit forum om advies over de bestaande, vrije middeltjes die er zijn.
als ik mn zoontje savonds op bed leg, spreek ik hem toe dat ie niet moet gaan gillen, maar moet gaan slapen, en dan houd ie zich ook wel stil, maar na een uur, ligt ie nog wel wakker, want als ie dan hoort dat ik boven bezig ben dan begint ie mamma te roepen. dat vind ik dus best wel zielig. hij ligt dus al die tijd zn eigen stil te houden, maar kan niet slapen
nou jullie zijn weer op de hoogte, sorry dat ik zo cru reageer, maar vind het erg vervelend als er dan mensen met van dat pedagogisch gepraat aan komen. je kunt daar niet alles mee oplossen!!! soms is er gewoon echt iets aan de hand!