iemand ervaring met valdispert kids rust???

hallo, had ook de topic over melatonine geschreven, maar bij de apotheek raadde ze het af om hier zonder artsvoorschrift aan te beginnen, kheb nu valdispert kids in huis gehaald, een homeopatisch middel. kben benieuwd, ga er vanavond mee beginnen, maar kben benieuwd naar ervaringen van anderen.
groetjes petra

Hoi,

Heb ook jouw andere topic gelezen. Zelf zou ik nooit uit mezelf mijn kindje een soort van "slaapmiddelen" geven. Ik zou altijd eerst naar de huisarts of het consultatieburo gaan voor advies.

Toos

Hoi hoi,

Normaal reageer ik eigenlijk niet, maar vond t zo'n herkenbaar verhaal dat ik je mijn ervaringen niet wilde onthouden.

Mijn zoontje (inmiddels 16 maanden) is altijd een slechte slaper geweest. Va dag 1 eigenlijk. Veel huilen en onrustig. Na een heel traject van chiropractor en osteopaaten, hielp deze laatste. Het ging toen 2 maanden goed. Om vervolgens weer slecht te gaan slapen. Hij was toen 5 maanden. Hier hebben we 3 maanden mee gezeten. En meneer was echt om t uur wakker. Alles geprobeerd; laten huilen, troosten, consequent zijn etc etc. Niets hiep.

Een vriendin wees mij op kindival. Bij ons heeft het wel even geholpen. Hij werd in elk geval minder vaak wakker. En overdag was ie een stuk rustiger. Diezelfde vriendin wees mij op een homeopaat. Deze hebben veel ervaring met kindjes die slecht slapen om welke reden dan ook, juist vaak bij redenen die niet bekend zijn. Wij zijn daar naar toe geweest en dat hielp ook. Maar pas sinds ie een maand of 13 is slaapt ie redelijk goed. En eigenlijk gaat t de laatste tijd pas echt goed. Maar nu heeft ie last van zijn doorkomende kiezen....

Maar wat ik je wil adviseren; ga naar een homeopaat. Wordt vaak nog vergoed door je verzekering ook. En die kindival pilletjes; baat t niet, schaadt t niet. Je mag ze 2 weken achtereen geven om vervolgens te stoppen om te kijken of je kleine het al op eigen 'krachten' kan, zo niet begin je weer. T niet slapen kan de eerste 3 nachten iets erger worden om vervolgens beter te worden.

Sterkte ermee!

Groetjes!

Hallo,

Ik ben al een lange tijd niet meer actief geweest op dit forum en weet dus niet precies wat hier aan voor af gegaan is.
Afegelopen week heb ik ook valdispert rust gekocht.
Mijn dochter is 19 maanden en slapen is een drama. Ze is elke nacht wel 6 keer wakker. En inderdaad van alles geprobeerd.
Ze is overdag erg vrolijk en beweegelijk en ze heeft het snachts ook ontzettend druk. Inmiddels zijn we er wel helemaal klaar mee en   zoeken wij ook naar een oplossing.
Voor degene die ook valdispert proberen: hoe vaak gebven jullie het je kindje?

En voor diegene die reageerde over een osteopaat (weet even je naam niet meer) wij hebben dat ook overwogen. nog niet gebeld. Wat doet een osteopaat precies??

Alle ideeen zijn welkom!!
groetjes nienke

Hai Peta,
Ik las net ook je andere topic, en ik begijp heel goed je probleem. Ons oudste zoontje was ook een hele slechte slaper en dat verbeterde pas toen hij rond de 2 jaar was.
Ik begrijp dat je van alles wil proberen, maar lees ook in je andere topic dat er pedagogisch gezien nog veel te halen valt. Heel vervelend voor je buurman, maar met uit bed halen en bij je nemen leer je hem natuurlijk zelf "verkeerde" slaapgewoontes aan.
Dat houden ze gerust vol tot ergens op de basisschool hoor.... Ik zou, naast je bezoek aan een homeopaat ook even met het cb bellen. Vaak hebben zij een pedagoge aan zich verbonden, waar je mee in gesprek zou kunnen gaan. Zij kan je helpen te achterhalen waar de oorzaak van het probleem ligt, en wat je eraan kunt doen. Want eerlijk gezegd denk ik dat zolang je hem eruit blijft halen, dat er geen melatoline, kindival of homeopatie helpen zal, daar zul je het mi niet mee oplossen.
Groetjes Soela, dec forum

hoi,

ik heb het verhaal over de melatonine niet gelezen maar wil daar toch wat over zeggen;
mijn nichtje had enorme slaapproblemen bij haar kindje. Hij was toen vier jaar en elke dag waren ze tot 23.00 uur bezig om hem in slaap te krijgen.
Ze is toen begonnen met melatonine en dat werkte echt fantastisch. Hij vroeg er zelf om om naar bed te gaan!
Het is geen echt slaapmiddel maar het helpt het dag en nacht ritme te regelen. Het is een stof die ook in het lichaam zelf voorkomt in de hersenen.
Waarom overleg je het niet even met een huisarts?
Ik ben zelf niet zo weg van homeopathie, ik geloof er niet zo in kan ik beter zeggen, maar je kan het altijd proberen toch?

groeten Elke

hallo soela,
je schrijft: er valt pedagogisch ook nog heel wat in te halen, nou sorry, maar dat denk ik niet.
ik ben heel consequent ten opzichte van mijn zoontje en als onze buren niet thuis zijn, laat ik hem dan ook gewoon huilen en haal hem niet uit bed. en overdag laat ik hem zowieso huilen. alleen als hij 's nachts wakker word haal ik hem er idd uit, want hij kan heel hard huilen/gillen en onze buurman moet al slaaptabletten nemen, dus het btje nachtrust dat ie nog heeft wil ik dan niet verstoren!
mijn zoontje heeft gewoon heel weinig slaap nodig / of hij heeft moeite met de slaap te pakken krijgen.
ik heb valdispert geprobeerd, de eerste avond en nacht ging het super!!! hij heeft heel de avond rustig geslapen, werd om half 6 wakker, was verder rustig toen en niet zo hysterisch als anders en sliep daarna gewoon weer verder tot half 8
maar hij herkent nu de vieze, stroperige smaak en ik krijg het met geen mogelijkheid bij hem naar binnen, ook niet door zn fles, hij proeft het gewoon!
de laatste nachten is het dus weer mis.
er schrijft ook iemand (weet de naam ff niet meer) 'ik zou niet zo gauw naar pillen enzo grijpen, maar eerst naar een dokter gaan' of zoiets, nou ik ben heus niet zo dat als ie 2 nachten niet lekker slaapt dat ik dan al van alles ga ondernemen. dit probleem is al een maand of 3 aan de gang en ik kom zelf niet tot rust, het gaat mij ook opbreken, bovendien vraag ik op dit forum om advies over de bestaande, vrije middeltjes die er zijn.
als ik mn zoontje savonds op bed leg, spreek ik hem toe dat ie niet moet gaan gillen, maar moet gaan slapen, en dan houd ie zich ook wel stil, maar na een uur, ligt ie nog wel wakker, want als ie dan hoort dat ik boven bezig ben dan begint ie mamma te roepen. dat vind ik dus best wel zielig. hij ligt dus al die tijd zn eigen stil te houden, maar kan niet slapen
nou jullie zijn weer op de hoogte, sorry dat ik zo cru reageer, maar vind het erg vervelend als er dan mensen met van dat pedagogisch gepraat aan komen. je kunt daar niet alles mee oplossen!!! soms is er gewoon echt iets aan de hand!

Hai Petra,
Vervelend dat je je wat aangevallen hebt gevoeld door het stukje wat ik heb geschreven. Zo was het helemaal niet bedoeld, aangezien ik heel goed begrijp in welke situatie je zit. Ons zoontje is nu 3,5 en ook altijd een slechte slaper geweest. Ook wij waren consequent en deden ons best, maar ook bij hem hielp niks. Ik herken heel goed dat je je af gaat vragen of er misschien iets aan de hand zou kunnen zijn. Hier was dat niet het geval en toen hij een jaar of 2 werd verbeterde het gelukkig langzaam.

Met mijn advies over een pedagoge heb ik niet direct bedoeld dat je "het verkeerd doet". Ik heb zelf die stap wel genomen en er gewoon heel veel aan gehad. Want net als jij wist ik het ook even niet meer, en zij heeft me goed geholpen de dingen eens op een rijtje te zetten. Jammer dat het zo negatief op je over is gekomen, maar wellicht kun je het toch eens in je achterhoofd houden. Een kindje groot brengen is lang niet altijd gemakkelijk en ik vond het heel prettig om eens van gedachten te wisselen met iemand die me verder kon helpen.
Hopenlijk komt dit stukje beter op je over, suc6 ermee,
Groetjes Soela

Terug
Bovenaan