Iemand ervaring met voeding/ritme icm hazenslaapjes?

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik heb een dochter van 16 weken. Sinds dat ze de avond en nacht doorslaapt vanaf toen ze 7 weken was doet ze overdag hazenslaapjes. Het is verder een tevreden meisje, vanaf geboorte een hongerige dame. <br /><br />haar ritme ziet er zo uit: </p><p>6.30 (180/6) 200 ml fv. Na de fles gaapt ze al en leg ik haar gelijk terug. Daarna slaapt ze 3 uur.</p><p>10.30/11 uur 200 ml fv </p><p>vanaf dit punt slaapt ze hazenslaapjes van 20/30/45 min. Ik probeer dat ze verder slaapt met speentje. Maar meestal ligt ze dan rustig en wakker in haar bedje te zuigen. </p><p><br />13:30 200 ml fv en gaapt ze na een half uur wakkertijd al.. </p><p>16:00 uur 200 ml fv ook hier snel weer moe </p><p>18.30 uur fles, badje en naar bed. Valt in slaap tussen 19.30 en 20uur. Soms 1 tot 2 keer terug voor de speen in de avond/nacht. </p><p>is het beter om haar gelijk uit bed te halen na 20/30/45 min en dan extra fles toevoegen in de middag maar dan kleinere flesjes? <br />bijv: 6.30: 200 ml / 11u: 200 ml / 13u: 135 ml / 15u 135 ml / 16:30 135 ml / 18.30 200 ml. <br />Hoe ik het nu doe blijft ze oververmoeid.. </p><p>iemand tips!? alvast bedankt ? </p><p> </p><p> </p>

Zelf vind ik dit boek handig wat schema’s betreft: https://bit.ly/2WuESG1

Het veranderd elke weer zo snel en zo heb je altijd bij de hand welk schema per leeftijd handig zou kunnen zijn!

Ga mee met je baby. Slaapt ze, dan slaapt ze, is ze wakker dan is, ze wakker. Op die leeftijd is er geen ritme en je maakt het jezelf moeilijk door het op proberen te leggen. Zie je topic van november. Daar zei iedereen dat ook al. 
Als jij denkt dat meer kleine flesjes helpen dan kun je dat gerust proberen. Zo weet je of het fijn is. Mijne zat pas op elke 4 uur een fles toen we fruithapje gingen toevoegen. Daarvoor elke 3 uur.

Ik snap echt niet wat je met die flesjes bedoeld..  waarom zou je de ene keer na 4.5 uur voeden en dan weer na 1.5 uur? Dat is echt een beetje gek. En wisselen in de hoeveelheid id ook gek.
Je voed gewoon elke 3 of 4 uur! Als mijn kinderen na 2.5 uur honger kregen, vond ik dat ook prima maar nooit eerder voeden dan 2.5 uur na de vorige fles hoor. Anders heb je totaal geen ritme. En maximaal 4 uur ertussen laten, dan zijn ze ook echt wel weer hongerig.
Ik keek gewoon hoe vroeg de eerste fles in de ochtend was en dan was het dus ongeveer elke 3 uur een fles. Vaste tijden had ik nooit, het liep altijd wel los.
Maar als ze na de 1e fles in de ochtend nog zo lang doorslaapt doet ze het echt heel goed. Eigenlijk maakt ze dus nachten van 19.30-10.30? Dat is kei lang!
Dat ze dan overdag wat kortere dutjes doet is heel normaal. Sowieso zijn korte dutjes echt volkomen normaal bij baby's, je hoeft écht nog niet te verwachten dat ze uren slaapt. Maar zeker na zulke extreem lange nachten is het niks geks. Mijn kinderen sliepen vaak maar van 21.00-6.00, en dan kregen ze ook nog een nachtvoeding op die leeftijd.
Ik zou zeker niet gaan rommelen met die flesjes overdag, ik snap echt niet waarom je de ene keer 2 uur en dan weer 4 uur tussen een voeding zou laten en waarom je zou wisselen in  hoeveelheid.
Gewoon elke 3 a 4 uur een fles en wat ze tussendoor slaapt is prima! Je kindje doet het gewoon hartstikke goed!

Terug
Bovenaan