Iemand ervaring met waterpokken onder 1 jaar?

Hi meiden.. lekker net t hele verhaal getikt.. is  het weg!
Nogmaals dus..
Jersey (bijna 5,5 mnd) heeft de waterpokken.. En ze zit er ook écht hélemaal onder, met name haar hoofd en gezicht, ogen, oren, mond én tong.
Zijn er tips om de pijn en/of jeuk te verlichten?
Mijn oudste van 2,5 is er net sinds een week vanaf. Voor haar had ik calendulanemulsie en mentholpoeder gehaald en daar vroeg ze ook steeds om. Dan deed ik het erop en zei ze dat het lekker voelde. Dus ik wilde net na het badje (ja beter niet bij waterpokken, maar na drie dagen begon ze toch te stinken..   die calendulanemulsie op smeren, dus zo gezegd zo gedaan, maar ze schreeuwde het echt uit! Misschien omdat er wat open zijn?
Ik wist wel dat je er dan geen mentholpoeder op mocht doen, maar dacht dat dit zachter was.
Ze krijgt wel paracetamol zetpil tegen de koorts, dat verlicht ook de jeuk/pijn wel iets.
Misschien een koud washandje ofzo? Of is dat ook niet goed?
groetjes Judith

Warm water verergert de klachten, maar goed...schoon zijn is ook wel belangrijk.

Een bad met een hand havermout, gewoon te koop in de supermarkt, geeft  verlichting  en  de blaasjes drogen sneller in.
Sommigen doen dit in een washandje zodat je niet zo'n troep hebt. Los of in een washandje...het werkt goed.

Sterkte ermee!

Hallo!

Ik hoop dat het ondertussen al beter gaat, maar onze dochter heeft ook met 6 mnd énorm de waterpokken gehad. Voor mijn gevoel was er geen plekje meer op haar lijf waar geen waterpok zat... Het paasweekend was het ergst, toen heeft ze twee dagen alleen maar gehuild, niet geslapen en 40 graden koorts gehad. Daarna gingen de blaasjes gelukkig wat indrogen. Het enige wat ik deed was haar in een havermoutbadje, inderdaad havermout in washandje in badje hangen. Of het hielp weet ik eigenlijk niet, maar ze leek het wel prettig te vinden. De emulsie is volgens mij voor als de blaasjes droog zijn, en niet als de pokken echt actief zijn.. Volgens mij zit er toch iets van alcohol in die emulsie en dat doet natuurlijk ontzettend zeer op (open) wondjes... Ik ben dus heel terughoudend geweest met het gebruik ervan...

Maar goed, hier is het gelukkig over, alleen ben ik heel benieuwd of er geen littekens overblijven, want ze heeft behoorlijk diepe "putjes" in haar huid...

Succes ermee!
groetjes franka

Nou.. havermout gekocht gistermiddag. Daarmee heeft ze nu 4 badjes gehad. Idd gewoon in de washand en dan uitknijpen. Of het werkt, ik weet het niet. Ze lijkt er wel rustig onder. Maar het is bij haar een stuk heftiger dan bij mijn oudste van 2,5jr. Ze slaapt al drie nachten bijna niet. Nou ja, ze slaapt wel, maar ze wordt zeg maar elk uur huilend wakker. Meestal met honger. Overdag eet (drinkt) ze nagenoeg niks en 's nachts komt ze bijna elk uur en dan drinkt ze een klein beetje. ik hoop dat we vanavond wat meer slaap krijgen. Bij de oudste was het ook drie nachten.. dus we hebben hoop haha.. Bedankt voor de tips!
Groetjes Judith

Kan iemand zeggen hoe je zeker weet dat je kindje waterpokken heeft, en hoe snel het ontwikkelt?
Onze dochter heeft nu zo'n 10 vlekken verdeeld op haar onderarmen, en verder eigenlijk niets. Dit is sinds vanochtend.
Aangezien er waterpokken heerst op de kinderopvang, dachten wij daar natuurlijk gelijk aan, maar nu het eigenlijk zo weinig is, twijfel ik of het wel waterpokken zijn.

Beetje laat maar ik lees zomaar even wat er allemaal staat.
Een hele goede tip wat helpt tegen de jeuk van de waterpokken:
Koop unicura zeep en doe je kindje hiermee in een badje. Wel regelmatig doen. Hierdoor drogen de waterpokken uit, en is de jeuk sneller voorbij.
Helpt echt. Ik werk op een kinderdagverblijf en geef dit vaak als tip mee aan ouders. Hoor vaak reacties dat het echt helpt en de jeuk snel voorbij is.

Proberen waard toch?
Groetjes Brenda

Terug
Bovenaan