Iemand ervaring met zw-schap en ziekte van Crohn?

Hallo meiden,
Mijn lieve beste vriendinnetje heeft de ziekte van Crohn en is inmiddels bijna 32 weken zwanger.
Het loopt niet geheel vlekkeloos allemaal en maak me dan ook best zorgen.
Ze heeft al een paar keer in het Z-huis gelegen met weeen ed.
Ze heeft al een injectie gehad voor longrijping en weeenremmers hebben de revue ook al gepasseerd.
Door de medicijnen die ze slikt voor haar Crohn,heeft ze een verhoogd risico op vroeggeboorte  of een te licht kindje
Ze moet nu volledige bedrust nemen en de resterende weken zo uitzitten!
Is er iemand die ervaring heeft met deze ziekte in combinatie met een zwangerschap?
Groetjes Tanja.

Hoi Tanja

Helaas kan ik je niet verder helpen, maar ik wil je wel even sterkte wensen......... Tis niet niks om je beste vriendin zo te moeten zien knokken lijkt me.

Dus voor jullie allebei: heel veel sterkte en succes en hopelijk houdt ze over een paar weken een prachtig mensje in haar armen.

Groetjes
Susan

Hey Hoi,

Mijn schoonzus heeft ook de ziekte van Crohn al jaren....ook in de tijden van haar zwangerschappen....14 jaar geleden is haar zoon ook te vroeg geboren en heeft een tijdje in het ziekenhuis gelegen omdat ie te licht was enzow.....en de 2e zwangerschap 11 jaar geleden inmiddels heeft ze volledig uitgedragen natuurlijk moest ze wel veel bedrust houden maar alles is goed gegaan....
Het was wel een moeilijke tijd zoals ik begrepen heb van haar......maar goed lijkt me logisch zeg....je lichaam krijgt ineens een dubbele klap....

Zal voor je vriendin duimen dat het allemaal een beetje voorspoedig gaat verlopen....

Liefs Denise

Ik heb geen crohn (gelukkig), maar prikkelbaar darm syndroom, gek genoeg heb ik er heel mn zwangerschap geen last van gehad. Pas een aantal weken erna weer.

Heel veel succes voor haar en laat haar goed haar rust nemen dat is het belangrijkste

Tanja, hier ook geen ervaring met ziekte van Crohn maar wel met vroeggeboorte. Hopelijk blijft die kleine zo lang mogelijk zitten maar als je (of je vriendin) dan toch vragen hebt, stel ze gerust.

Bedankt voor de reacties!
Ik vind het inderdaad wel eens moeilijk om haar zo te zien knokken.
Ik weet dat ze best bang is en ik kan die angst ook niet wegnemen.
Ik steun haar zoveel ik kan,meer kan ik niet doen.
Ik voel me soms gewoon schuldig dat ik mijn twee zwangerschappen fluitend heb doorlopen en zij al vanaf het begin problemen heeft met haar zwangerschap.
We hopen dat het zo lang mogelijk blijft zitten en ze straks een prachtig kindje in haar armen mag houden!
Groetjes Tanja.

Terug
Bovenaan