Iemand ervaring met zwanger worden en overgewicht??

A

Anoniem

Guest
Wij zijn bezig om zwanger te worden, nu zit ik pas in mijn 2e periode, maar omdat het ons eerste kindje wordt maak ik me toch een beetje zorgen of ik wel zwanger kan worden als ik overgewicht hebt.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Victory

hoi hoi,
ik was ook te zwaar toen we zwanger probeerde te raken. het is idd wel zo dat als je zwaarder bent, je meer oestrogeen aan maakt en minder progesteron, maar het is zeker mogelijk om zwanger te raken.
het hangt natuurlijk ook af van hoeveel je te zwaar bent. ik was zelf 15 kg te zwaar en was na 10 rondes zwanger.

succes ermee!

hoi hoi,
Zelf heb ik ook overgewicht en vraag ik me ook af wat voor invloed dat heeft op zwanger worden voor mij.
Ik weeg 30 kilo te zwaar en dat is fors. Het is jaaaren geleden begonnen met 10 kilo te zwaar doordat ik begonnen was met de pil en over de jaren heen is dat omhoog gejojo-ed doordat ik steeds probeerde te lijnen. Inmiddels heb ik wel door dat lijnen geen oplossing is, en het duurt ook een eeuwigheid voordat ik gezond ben afgevallen.
Dus meer dan gezond leven, wat ik nu doe, kan ik niet doen. Sporten, gezond eten, op de fiets naar m'n werk....
En nu maar zien wat er gebeurt. Ik heb niet echt het idee dat ik niet vruchtbaar ben, heb een regelmatige cyclus en heb altijd gewoon m'n ei. Ik maak me meer zorgen om een miskraam door m'n overgewicht. En natuurlijk een zware zwangerschap. Maar ik wil zo graag een kindje!

Groetjes,
Sally

Hoi Hoi,

Ik ben ook 18 kilo te zwaar dan wat ze aanraden op de site van het voedingscentrum.
Ik ben nu ook zwanger al heeft het wel 15 maanden geduurd of het er echt mee te maken heeft durf ik niet te zeggen.
Ik heb vanaf mijn 14de de pil geslikt en ben daar in 2007 mee gestopt. Het kan dat je verminderd vruchtbaar bent maar dat zeggen ze ook als je regelmatig alcoholische dranken nodigt en/of rookt een ook die vrouwen worden zwanger!!

Ik ervaar de zwangerschap niet als zwaar ja nu de laatste loodjes maar dat heeft iedereen!!

Ik zou er gewoon voor gaan!!
Suc6 met klussen!!!

Groetjes moi28

hoi hoi

ik ben zelf 15 kilo te zwaar en was bij ronde 3 zwanger maar helaas is dat niet goed gegaan waar het aan heeft gelegen ik denk niet aan mijn overgewicht !! het zal best en factor zijn maar hoe en wat weet ik ook niet veel succes met knutselen ondertussen wacht ik fijn op ronde 4 en knutselen we ons suf
groetjes en allemaal veel knutselplezier en voor de dames die zwanger zijn succes met de rest

groetjes kelly

Hoi,
Ik heb ook zo'n 10 kg overgewicht, maar zwanger worden is gewoon gelukt hoor! M'n moeder heeft altijd echt véél overgewicht gehad (minimaal 30-35 kg) en heeft ook 2 gezonde kids op de wereld gezet hoor! No worries!

Ik ben ook ongeveer 25 kilo te zwaar. Mede hierdoor had ik gedacht dat het wel iets langer kon duren voordat ik zwanger zou worden. Maar niets is minder waar ik ben inmiddels ongeveer 7 weken zwanger in ronde 1!
Ik had gedacht dat ik misschien nog wel wat af zou vallen door het overgeven en misselijkheid maar tot op de dag van vandaag nergens last van.

Het verschilt toch per persoon, overgewicht of niet het is net wat moi28 zegt mensen die roken en drinken worden ook zwanger dus waarom met overgewicht niet.

Groetjes ingrid

Hoi,

Ik ben 1.68 en weeg maar liefst 90 kilo...dus ja ook ik heb overgewicht, ik ben op het moment zwanger van ons 3e kindje...

Bij onze eerste duurde het 8 maanden, bij onze tweede duurde het 4 maanden en nu ben ik binnen 2 maanden zwanger geraakt.....dus je hoeft niet onvruchtbaarder te worden.

ik weet wel dat als het zwanger worden langer duurt en je doorgestuurd wordt naar een gyn, het best kan zijn dat die van je vraagt wat af te vallen...

Ik vind het heerlijk om zwanger te zijn, in beide vorige zwangerschappen ben ik alleen maar afgevallen....

Liefs mij....en Succes!!!!

Terug
Bovenaan