iemand ervaring met zwangerschapssuiker?

Ik kan me herinneren dat hier al een keer een topic over is geplaatst, maar ik kan het zo snel niet terug vinden.

Zoals de titel al zegt: is er iemand die ervaring heeft met zwangerschapssuiker?

Ik ben morgen 33 weken en ik ben vorige week door de vk doorgestuurd naar het zh omdat mijn glucosewaarde net op de grens was. In het zh heb ik een eerste glucose-onderzoek gehad en daar heb ik vrijdag de uitslag van gekregen. Mijn waarde was te hoog en nu moet ik morgen terug voor een uitgebreider onderzoek. Er wordt dan 3x bloed geprikt en ik moet 2x een drankje drinken. Als van de 3 waardes er 2 te hoog zijn, is de diagnose officieel.

Nu vraag ik me af wat er dan verder gaat gebeuren. Ik weet dat ik dan waarschijnlijk een dieet krijg en in hele ernstige gevallen moet je insuline gaan spuiten, maar daar ga ik niet vanuit.
Maar kom ik dan ook onder behandeling van de gyn? En wat betekent het voor mijn kindje?

Dit is trouwens mijn 2e zwangerschap. Tijdens mijn 1e zwangerschap waren mijn waardes ook een paar keer te hoog en toen is daar niks mee gedaan. Max was wel een flinke baby, 4050 gram, dus misschien heb ik het toen ook al gehad.

Graag hoor ik reacties,

gr. Hanneke

Hoi Hanneke,

Ik ben vanmorgen op controle geweest bij de gyn. Ook ik heb verhoogde bloedsuiker. Ik moet nu zelf een dagcurve prikken dit houdt in dat ik 1x nuchter en op 3 vaste tijdstippen mijn bloedsuiker moet prikken. Op de echo bleek dat mijn kindje te groot en te zwaar is. Ben nu 36 wk en 3 dagen zwanger. Mochten mijn waardes afwijkend zijn dan word er volgende week na inwendig onderzoek een datum geprikt om de bevalling in te leiden. Anders word er een datum geprikt na 38 weken om in te leiden. Als ik ben bevallen blijft de kleine 24 u ter observatie in het ziekenhuis waar ze dan ook regelmatig de waardes van de kleine controleren en dan word ook de kinderarts ingeschakeld. Zo is het mij uitgelegd. Kan je niet verder helpen als wat ik weet.

Succes ermee.

Knuf x Pien

hoi hanneke

ik heb er zelf ook niet veel ervaring mee maar loop wel voor extra controlles ik heb nu afgelopen week voor de derde keer moeten laten prikken 1x nuchter en daarna nog twee keer bij de eerste keer prikken was een van de waardes aan de hoge kant en op de groeiecho was te zien dat het kindje aan de grote kant is bij de tweede keer prikken waren de waardes weer goed en nu is het weer afwachten
en dan krijg ik 26 jan weer een groeiecho
voel wel dat er iets anders is en ben ook al bij de dieetist geweest en die zei al dat zijn duidelijk aanwijzingen voor suiker ik ben nu 32 weken zwanger en bij de eerste heb ik hier geen last van gehad
wat er verder gaat gebeuren heb ik ook geen idee van maar ik weet wel dat ik een groot kindje ga krijgen
groeten manny

Ik ben gisteren alsnog gebeld door de vk en ik heb inderdaad zwangerschapssuiker. Alledrie de waardes waren te hoog en dat betekent dat ik naar de gyn moet. A.s. dinsdag heb ik een afspraak in het zh. Het is dus nog even afwachten.

Manlief heeft zelf ook suiker, moet insuline spuiten, dus hij kan mij gelukkig vertellen wat ik wel en niet moet eten. Hopelijk is een dieet voldoende en valt het allemaal mee.

hey hey

jeetje joh das minder
ik kreeg vandaag te horen dat weer een van de waardes aan de hoge kant dus ben benieuwd hoe het verder gaat nu loop al bij de dieetist maar moet zeggen voel nog niet echt veranderingen
ik hoop voor je dat alles goed gaat en dat je het  met medicijnen een beetje kan onderdrukken en dat de kleine niet al te groot is
ik heb zelf de 26ste weer een groeiecho en ben dus benieuwd hoe groot onze kleine dan is het is afwachten hoe of wat meer kunnen we niet doen
succes met je zwangerschap verder

groetjes manny

Terug
Bovenaan