Iemand ervaring met zwemmen met de kleine?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik ben in januari bevallen van onze dochter en ze is nu 2maandjes oud.
Wij gaan dit weekend met mijn zus en haar gezin naar Duinrell!
Maar nu mijn vraag heeft er iemand ervaring met het zwemmen met de kleine?
En waar ik bang voor ben is dat mijn borsten dadelijk gaan lekken als ik ga zwemmen, ik geef namelijk borstvoeding.
Is er iemand die me daar meer over kan vertellen of die handige tips voor ons heeft?
Hoeft niet alleen betrekking te hebben op mijn vragen, vind het fijn als ik jullie ervaringen kan lezen!

Liefs Tineke & Selina

Hoi

Wat echt belangrijk is dat je goed oplet of je kindje niet afkoelt. Het water moet extra verwarmd zijn en ik zou niet langer dan een half uur je kindje het water in meenemen. Ook vanwege de vele indrukken is het heel vermoeid.
Hoewel ik toen ook BV gaf lekte ik geen melk (ik heb het tenminste niet gemerkt) dus wellicht valt dat ook voor jou mee. Misschien kun je voor de zekerheid van te voren even kolven. Niet voeden want dan kan je kindje gaan spugen.
Misschien een tip voor je, om voordat je naar Duinrell gaat een keer te gaan babyzwemmen; daar krijg je handige tips mee en je kan gelijk kijken of je kindje het leuk vind.

Heel veel zwemplezier toegewenst in elk geval.

groetjes Ida

he hallo,

Wij zijn ook al vroeg gaan zwemmen met gian. Hij vind het geweldig. Inderdaad kijk wel uit met de temperatuur. Vooral zo jong moet het water echt verwarmd zijn. Het liefst 35 graden maar in ieder geval boven de 30 graden.

Het is inderdaad een goede tip om van te voren een keertje naar babyzwemmen te gaan. Ik ben zelf sportinstructeur dus ik had al ervaring maar het is fijn om tips mee te krijgen van mensen die ervoor geleerd hebben.

Wat je ook kan doen is een speciale babyband kopen maar als ik vanuit mezelf spreek vind ik het lekkerder om hem lekker tegen me aan te houden en zo door het water heen te bewegen.

Wat ikzelf altijd doe is een stuk of 5 badhandoeken meenemen voor hem. Dit doe ik omdat ik tien minuutjes met hem in het water ga en dan daarna rustig met hem aan de kant te gaan zitten. En dan na tien minuutjes er weer in. en dat een paar keer.  Zo spreid je de tijd een beetje en ben je zelf ook wat langer in het zwembad. Maak het voor jezelf wat leuker. Al is het natuurlijk al iets geweldigs: zwemmen met je baby.

succes en veel plezier

groetjes sanneke

Terug
Bovenaan