iemand ervaring?

eerder schreef ik al dat mijn zoontje van 5 maanden erg last van zn buik heeft door bambix pap. nu ben ik er mee gestopt (sinds zondag) maar zn buikje lijkt wel helemaal van slag. hij wil bijna geen fles meer drinken. als hij de fles in zn mond krijgt weigert hij hem en begint te krijsen. Sap drinkt hij gelukkig wel heel veel.
Nu had ik van iemand de tip gekregen om kinigest tabletten van vsm te halen. iemand hier ervaring mee??
 
nee, wel met venkelthee..(zonnatura of natuurvoedingswinkel)
De fles aanmaken met 1/2 water 1/2 venkelthee..
Hier heeft dit (ouderwetse) middel echt wonderen gedaan. Mijn zoontje heeft vanaf het begin af aan last gehad van zijn darmen. Nu met bijna 10 maanden kan ik pas zeggen dat het echt over is...
Ik gebruikte het niet continu, in het begin in elke fles, daarna om de fles en op een gegeven moment nog 1X per dag..Toen hij overging op opvolgmelk weer een tijdje gebruikt..
 
Hier wel ervaring met kindigest tabletjes maar niet bij zo'n jonge leeftijd, ik gebruik het bij mijn zoontje als hij buikgriep heeft en ik moet zeggen dat ik wel het idee heb dat het werkt.
Maar ik ben zelf ook fan van de volwassen variant (Okugest) als je darmen van slag zijn of supermisselijk bent. Een goede drogist met verstand van homeopathie zal je dit moeten kunnen vertellen.
Weet je trouwens zeker dat het aan zijn buikje ligt? Kindjes hebben rond de 4-5 maanden vaker een flessendip, misschien schakelt hij dadelijk naar een fles minder of kan dat niet?
Of dat hij nu teveel sap drinkt dat hij zijn buikje al vol heeft voor hij aan melk toekomt?
 
Heb je er al aan gedacht dat het misschien is doordat hij last heeft van tanden?
Mijn kleine wilde ook niet echt goed melk drinken. Hij wilde ook gewoon sap drinken. Maar dat heeft er vooral mee te maken dat het warm en koud is. Koud willen ze graag hebben en warm kunnen ze niet uitstaan.

Ik heb gewoon heel veel extra sap gegeven. En ben toen ook begonnen met groente en fruit geven. Dit vond hij heerlijk, vooral het fruit omdat dat koud is. Dan krijg hij toch nog eten binnen. En een aantal dagen minder melk kan geen kwaad als je kindje gewoon goed groeit. Maar ze meoten wel voldoende drinken. Gewoon voldoende vocht blijven geven en daarnaast proberen de fles aan te bieden.

Hij neemt hem vanzelf weer, ze krijgen ook vanzelf weer honger.

Misschien dat je hier iets aan hebt.
 
hij drinkt nu al vanaf zondagavond nauwelijks zn melk. af en toe (zoals vanmorgen) drinkt hij zn fles van 200cc leeg maar om 12.00 uur wilde hij de fles weer niet en was het weer huilen/schreeuwen. het lijkt wel of hij eerst "proeft" en als hij er dan achter komt dat het melk is dan weigert hij. zodra je dan met een fles sap aankomt is het goed en begint hij direct te drinken. ook zn fruithapje gaat er goed in!
tandjes zat ik ook al aan te denken. hoewel ik nog niet iets kan ontdekken. Verder is hij wel heel vrolijk en lacht nog steeds de hele dag dus maak me nog niet echt zorgen maar het moet niet heel lang gaan duren want dan moet ik toch maar even langs de dokter, hoewel ik niet het idee heb dat er "echt" iets met hem aan de hand is.
 
Hoi Lilo,

Wat Anoeska zegt kan best een waar zijn. Mijn zoontje van 8 maanden wilde sinds vrijdag ook helemaal zijn flessen niet meer. Krijsen en gillen en je moet niet denken dat hij een druppel dronk. Soms net als bij jou zoontje een slokje en dan weigerde hij pertinent. Zijn sapflesje wilde hij wel. Ik werd er moedeloos van en vroeg me af of ik me zorgen moest maken. En hij dronk ook de 1e fles van de dag moeiteloos leeg, maar de rest van de dag niet meer. Ook eten deed hij heel slecht.
Wat denk je? Maandagmorgen voelde ik een boventandje!! En sinds maandag gaat het drinken weer goed. Was gewoon van die tanden!

Groetjes Corina
 
Terug
Bovenaan