iemand ervaring?

hoi..onze zoon mika wordt over 1 maand 2 jaar en ik ben zwanger van een 2e..die er over 2 weken ong is. Nu is het zo dat mika de laatste tijd enorm huilt als ie bv zn zin niet krijgt..slaat..luistert niet...ik kan momenteel niet veel met hem ondernemen vanwege mn zwangerschap...ik weet ook wel dat dit misschien bij de leeftijd hoort en de veranderingen die eraan komen,maar weet me soms echt geen raad met hem...en vraag me af of het ooit wel over gaat?? zijn er meiden met ervaring hiermee en hoe gingen jullie daarmee om?

grt inge
 
Onze dochter van 2 jr en 3 mnd doet vooral zo als er weer kiezen aankomen. Dan kan ze gewoon weinig hebben, soms wel een paar weken. Nu ook zo'n periode. Ik weet niet of hij alles al heeft?
Daarnaast heeft onze meid wel een consequente en positieve aanpak nodig.
Zij krijgt dan ook echt haar zin niet als ze gaat krijsen of drammen. Als het om iets gaat wat ze normaal wel mag, dan vertel ik haar dat ze dat pas mag als ze het lief vraagt. Nu weet ze ondertussen wel, dat ze met dat onaangepaste gedrag weinig gedaan krijgt.
Ook als ze moe is, kan ze heel druk en vervelend zijn. Bij ons dus op tijd naar bed savonds. Als het gewoon een beetje geklier is, probeer ik haar af te leiden. Als ze echt dingen doet die niet mogen, dan treed ik wel stevig op. Sinds kort ook met de bekende time-out.
Verder probeer ik haar zoveel mogelijk aandacht te geven als ze lief is, zodat dat gedrag wordt beloond.

Verder zijn de opvoedprogramma's mij erg tot hulp (Eerste Hulp bij Opvoeden en Derek Ogilvie).

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Kan me voorstellen dat het moeilijk is, als je ook nog eens hoogzwanger bent. Sterkte met de laatste loodjes!

 
hi
ja het is echt de leeftijd.
consequent zijn en blijven, aandacht geven bij goed gedrag, anders negeren.
mits ze niet slaat, iets stuk maakt ed, dit gedrag kan je niet negeren.

advies voor als de baby komt.
leg uit dat baby's veel huilen, ze dan helpen kan met troosten, maar eigenlijk nog niet kan spelen met een pas geboren baby.
het valt kinderen van deze leeftijd vaak tegen dat ze niet kunnen spelen met de baby..
want dat is iets wat veel gezegd word, ga jij dan spelen met je broertje of zusje..

oja en het is een fase, het gaat over! :)
 
Terug
Bovenaan