Iemand ervaringen met vakantieland italie?

Ik ben al een tijdje aan het neuzen voor de zomervakantie. We hadden ons gefocust op spanje; ik ben daar al heel vaak geweest en vind het daar super, mijn man is er 2x geweest en heeft het daar ook naar zijn zin. Maar.......ik ben een hollander en keek eens naar de prijzen en dacht 'wow, dat moet goedkoper kunnen'
Toen ben ik eens verder gaan kijken. Mijn man wil perse niet naar frankrijk want fransen zijn stom volgens hem. Hij is nog nooit in frankrijk op vakantie geweest hoor, en toch heeft ie een oordeel, ha ha! Dus kwam ik uit op Italie. Ik ben er ooit 1x geweest toen ik een jaar of 12 was. We zaten aan het gardameer en ik kan me alleen herinneren dat toevallig die zomer het gardameer ontzettend vies was en dat het warm was. Verder weet ik er niks meer van. Ik heb de prijzen eens vergeleken. Ik heb dan gekeken via de vrij uit en ik vond het prijsverschil met spanje behoorlijk!

Heeft iemand ervaringen met italie? heb je tips, aanraders en afraders voor ons?

x miranda

Hoi miranda wij zijn vorig jaar naar italie geweest op de international sportcamping in porlezza. Dat is ons heel goed bevallen. Ik heb daar particulier een chalet gehuurd. En het ligt meteen aan het luganomeer. Fenna was toen 10 maanden. We mochten zelfs de hond mee nemen. Ik had van te voren naar beoordelingen gekeken en sommige waren niet zo goed dat ging met name om het sanitair van de camping zelf. maar als je een chalet hebt heb je douche en wc daar in. En er waren veel nederlandse kinderen wat met fenna wilden spelen. Als we nog es naar italie gaan gaan we weer daar heen. Het is 20 min rijden van lugano zwitserland echt een heel mooie stad en een uurtje   rijden van milaan maar dat vond ik zelf iets minder want in milaan zelf hebben we alles met de metro gedaan en dat vond ik niks met zo'n klein hummeltje erbij. Als je intresse hebt kan ik je het mailadres van de verhuurder geven. Ik hoor het wel.

liefs nancy

Geen tip Miranda, maar wel een vraag aan jou:

Ga je dan met de auto of het vliegtuig???

Wij willen dit jaar ook naar het buitenland (zijn afgelopen zomer naar Texel geweest), maar nu vraag ik me af wat handiger is, rijden of vliegen. Je kan met vliegen zo weing meenemen..hihi....
Maar jij heb 2 kids.. hoe doen jullie dat??

gr. Ilone

Ik ben alleen in Italie geweest toen ik nog geen kinderen had. Ik durf het ook nog niet aan met kleine kids om zo ver weg te gaan hoor. Vliegen of auto, het is allemaal toch erg ver en duurt zo lang voor ze.  Maar het weer hier in Nederland blijft natuurlijk altijd even afwachten.

Weet je, kinderen zijn al snel blij met een stukje zand en wat water. En dan zit je in Italie natuurlijk al  gauw goed. Er zijn daar hele goeie accomodaties. Je kunt bijv. zo'n 'all inclusive' tent nemen. Dan heb je wel gewone bedden, stroom en een douche e.d., maar toch een echt campinggevoel. Als onze kids groter zijn zullen wij dat waarschijnlijk gaan doen.
Aan de meren is het vaak erg mooi, dus ondanks je negatieve ervaringen is dat misschien toch wat.

Succes met je keuze!
Groetjes, Marisa

Hoi Miranda,

DOEN!!!! Italië is ect een super vakantie land. Zeker met jonge kinderen. Italianen zijn dol op kinderen. Ze zijn dan ook altijd en overal welkom.
Het eten is er heerlijk. Restaurantjes in overvloed en ook daar worden de kids met open armen ontvangen.

Wij hebben toen een huisje gehurd via Alpicasa. We zaten in een dorpje aan het Ledro meer. Geen massatoerisme, maar gewoon een huis midden in een dorp. Wij vinden dat heerlijk, maar als je een camping gewend bent met een kidsclub, dan zou het tegen vallen.

We zijn gewoon met de auto gegaan. Het is mij toen niet tegen gevallen. Het waren niet de leukste uren van de vakantie, maar ze hebben ook veel geslapen onderweg.

Wij zouden dit jaar wel heel graag weer die kant op willen, maar ik vrees dat het er financieel niet in zit (we moeten ook echt de tuin opknappen)....

Succes met neuzen en beslissen.
Karin

PS: www.alpicasa.nl

Terug
Bovenaan