Iemand ervRing met nierstenen tijdens zwangerschap???

Tamaraluijten

New member
Lig al sinds maandag in het ziekenhuis. Gister zou de uroloog weer komen omdat medicatie afbouwen niet lukte, maar niet geweest. Nu zou die vandaag komen en zit nog steeds te wachten.
Wil weten wat ze nu gaan doen.
Ze hadden het erover om een slang voor de urine rechtstreeks in mn nier te plaatsen maar lees op veel sites dat dit heel erg zeer doet en vaak zonder verdoving. Dat laat ik dus mooi niet gebeuren.
Lees ook dat sommige medicatie krijgen tot aan de bevaliing. Dus vroeg of dat kon. Maar dan zou ik gaan stressen zeggen ze en dat geeft kans op vroeg geboorte. Ben nu 32 weken. En ben juist in paniek om het feit wat ze uitgaan halen met mij. En of de baby daar geen last van heeft.
Wou dat ze de baby al veilig konden halen.
Dan kunnen ze mij meteen onder narcose opereren.

Maar heeft iemand ercaring hiermee? Raak echt een beetje in paniek
 
hey!
weet je al wat inmiddels? zijn ze vandaag wel langs geweest? ik heb er totaal geen ervaring mee, ook nog nooit van iemand gehoord die dat had in de zwangerschap! hopelijk kunnen ze je geruststellen en gaan ze niet al te veel engs uithalen met je! sterkte!
 
Heej,
Ja na lang wachten gisteren langs geweest.
Ze gaan eerst nog meerdere keren proberen medicatie af te bouwen. Voordat ze zo'n slang gaan plaatsen. Gelukkig!!! Zat al helemaal in de stress.
Maar medicatie afbouwen word wat. Wat met de medicatie die ik nu heb, heb ik soms al aardig wat pijn. Mja als het afbouwen enigzins lukt mag ik baar huis volgende week. Maar zeker tot dinsdag moet ik hier nog blijven helaas.
Nu krijg ik alles via infuus. En als medicatie halveren lut mag ik met die dosis in tabletten naar huis. En zal ik nog aantal weken door de pijn heen moeten bijten. Maar beter dan een slang in je rug zonder verdoving.
En als het erg pijn doet hoef ik niet tot de 40 weken door te lopen maar tot aan de 38 weken.
We zullen zien.
Heb ook geen idee wanneer ze gaan beginnen met het afbouwen van de medicatie.

En zet wel een update neer wanneer ik weer meer weet. Hopelijk valt de medicatie afbouwen mee. Van de week lukte het niet en kwam de helse pijn terug.
En de pijn is erger dan baringspijn zeggen ze. Dus de bevalling ben ik helemaal niet meer bang voor.
Nog 8 weken dan heb ik mn kleine ventje in mn armen en misschien zelfs over 6 weken.

Bedankt!
 
Hey Tamara,
Ik heb je berichtje gelezen en ik hoop dat ik je klein beetje gerust kan stellen.
Van alle pijnsoorten is niersteenpijn de meest pijnlijke en heftige pijn die er is, gaat boven tandpijn etc.
Het komt heel heftig op en kan soms zelf ondraaglijk zijn en geeft soms ook bewegingsdrang omdat het zo pijnlijk is.

De slang is je verhaal is waarschijnlijk een nefrodrain. Nierstenen kunnen voorkomen in de gehele nier maar ook in de urether. (verbinding van nier naar blaas)
Zo'n steentje is vaak heel klein soms nog kleiner als 1mm maar soms ook 3-4mm. Doordat deze via de urineflow in beweging komt, kan dit behoorlijk pijn doen.
Als zo'n steentje in de urether zit, kan het soms zijn dat niet alle urine goed doorstroomt naar de blaas en zodoende ophoopt in de nier. Dit geeft een soort stuwing en is niet goed. Daarom kan een uroloog besluiten om tijdelijk een nefrodrain aan te laten leggen in de nier om zo het ophopende urine af te voeren.
Dit gebeurt bij ons in het ziekenhuis onder ' doorlichting' een apparaat, waarmee de radioloog goed de nier kan zien en de drain kan inbrengen. Vaak gebeurt dit onder plaatselijke verdoving. Natuurlijk is het geen pretje maar een aanval van nierstenen is vaak pijnlijker! Een arts is er daarom ook niet op uit om je pijn te doen maar juist ervan te verlichten. Dus wees gerust, natuurlijk is het ff doorbijten maar valt reuze mee. Zo'n slangetje is ook niet dik, maar een paar mm breed.
Zo'n drain word in je nier vastgezet, omdat deze aan het einde een krul heeft, zo blijft hij zitten. Hij word met een stevige pleister op je huid vastgeplakt en er zit een klein zakje aan om de urine op te vangen. Hier is heel goed tijdelijk mee te leven en kan je ook goed mee naar huis.
Ik hoop het natuurlijk niet dat je er 1 krijgt!
Maar je verhaal hierboven klonk zo angstig, dat ik je even van de stress wilde afhelpen.
Heel veel succes en hopelijk kan je laten weten hoe het verder met je gaat!
Groetjes
 
Heej bedankt voor je verhaal.
Het is heel duidelijk zo.
Ze hebben vandaag de hele dag erover gedaan om af te bouwen en is tot nu toe gelukt. De pomp staat uit!! Dus ben helemaal blij.
Maar ja kwestie van tijd tot het weer terug komt.
En kan zijn dat ik eventueel zo'n slang nog krijg ja. Maar als ik het nog tot 36 weken volhoud zonder in ziekenhuis weer te belanden dan hoef ik geen slang en krijg ik weer medicatie als ik naar het ziekenhuis kom. En word de baby bij 38 weken gehaald.

De niersteen is ongeveer een centimeter hadden ze op de echo gezien. Hopelijk blijven de aanvallen even weg want dan kan ik na het weekend naar huis.

Want zo'n slang zit ik niet op te wachten. Hij zit in mn linker nier. En die zijkant is de enige zij waar ik op kan slapen met d zwangerschap. Ze zeiden dat als ze de slang aanbrengen ik niet meer op die zij kan slapen.

Bedankt voor je verhaal. Snap nu wel wat ze van plan zijn als de pijn voor 36 weken weer terug komt.
Krijg wel als ik naar huis mag bethadine spuitn mee voor als ik een aanval krijg. Dus op hoop van zegen maar.

Nogmaals bedankt voor je berichtje
 
Terug
Bovenaan