Iemand goede ervaring met ovulatietesten?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

ik zou graag willen weten wat jullie ervaringen zijn met ovulatietesten?
Ben erg benieuwd naar de goede en slechte ervaringen.
De afgelopen anderhalve week heb ik de ovutesten van sensitest (dipsticks) gebruikt en ik heb sterk het gevoel dat ze niet naar behoren werken?
Het was de eerste keer dat ik ovulatietesten gebruikt heb en ben gewoon erg benieuwd of ik daar mijn ei mee kan ontdekken.
Maar nu na 10 dagen één dik streepje en één vaag streepje gezien te hebben krijg ik steeds meer mijn vraagtekens bij de werking van deze sticks.

Ik ben erg benieuwd naar jullie reakties!

Groetjesss,
Ashley.

ik wil je niet ontmoedigen maar ik heb ook ovulatietesten gebruikt, en had ook steeds 1 dikke streep en een vaag streepje, maar het bleek dat ik geen eisprong heb gehad, maar het kan bij jouw natuurlijk ook zo zijn dat die testjes niet naar behoren werken

xxx linda

Hoi Linda,

bedankt voor je reaktie!
Het kan idd zo zijn dat ik nog geen ei heb gehad, maar op de een of andere manier heb ik het gevoel dat dat wel al zo is geweest
En eigenlijk hoop ik er ook wel een beetje op, want anders zou het waarschijnlijk betekenen dat ik weer een hele lange cyclus tegemoet ga  (ik heb al een keer een cyclus van 101 dagen meegemaakt en dat was geen pretje om zo lang in afwachting te zijn!)
Mag ik je vragen wat voor merk ovulatietesten jij hebt gebruikt?
Gelukkig heb ik van de gyn een formulier voor bloedonderzoek gekregen die ik mocht gebruiken om te kijken of ik een eisprong heb gehad!
Ik ben van plan om die morgen of maandag te gaan gebruiken, maar ben ook wel bang dat daar dan idd ook uit komt dat mijn ei nog niet is geweest ...

Verder nog mensen hier ervaringen met ovulatietesten???
Op zich vind ik ze handig in het gebruik, beter dan tempen, maar nu nog het vertrouwen er in krijgen.

Groetjesss,
Ashley.

Hoi Ashley,

ik heb positief nieuws voor je. Ik ben helemaal blij met die testen.
Bij mijn vorige zwangerschap ben ik ook zwanger geraakt met behulp van die testen.
Mijn ei sprong bleek ik pas op dag 19 te hebben.
Nu we voor een tweede gaan heb ik ze weer in huis gehaald.
Afgelopen keer had ik op dag 17 een positieve test. En we hebben op het goede moment geklust. Maar ik ben niet zwanger geraakt.
We wachten rustig af.
Ik heb ze trouwens van clear blue. Daar is geen twijfel bij mogelijk. Je hebt een rondje in het scherm als je geen   ovulatie hebt. En een smily als je wel je ei sprong krijgt.
Het kost wat, maar dan weet je ook wat.

Succes

Hoi,

Na 8 maanden van spanning en teleurstellingen dacht ik ook maar eens ovulatietesten te gaan gebruiken.
Heb een cyclus tussen de 26 en de 42 dagen dus geen idee wanneer mijn eispong was. Omdat de ovulatietesten van clearblue zo ontzettend duur zijn heb ik ze van matcare besteld. Ze kosten maar iets van 15 euro inclusief dus dat valt mee. Ik ben op dag 10 begonnen met testen. Op dag 15 kreeg ik een vaag streepje, dus vanaf die dag zijn we flink gaan klussen. op dag 17 kreeg ik een vette streep. Dus mijn eisprong. Ik heb eergister getest en ik ben ZWANGER!!!!!!
Ze zeggen altijd dat je eisprong tussen de 11 en de 14de dag zit maar dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn...
Ik vind dat je dus onmisbaar zijn....
Suc6 met zwanger worden.

Liefs, Mootje

Hoi Ashley,

Ik had vorige week ook al geprobeerd te reageren op een  eerder  berichtje dat volgens mij ook van jou kwam, maar toen deed het forum het weer eens niet.
Ik heb ook ovulatietesten van Sensitest, en ben met deze testen al twee keer in de eerste ronde zwanger geraakt. (Helaas eindigden beide zwangerschappen in een miskraam, zodat ik nu weer met testen bezig ben. Ik verwacht één dezer dagen weer een ei, komt bij mij altijd ergens tussen de 16e en de 19e dag.)
Ik heb dus goede ervaringen met de tests. Ik heb meestal naast de teststreep een héél licht streepje, totdat mijn ei komt en dan is het echt twee dagen een stuk donkerder.
Ik vermoed dus dat je nog geen ei hebt gehad, maar ik weet het natuurlijk ook niet zeker.

Sterkte!
Betje.

Hallo,

Ook ik heb een rare ervaring met ovu testen.
Vorige maand had ik netjes een positieve ovutest.
Ik heb normaal een cyclus van 29 dagen.
Deze maand heb ik vanaf dag 13 getest en vanaf die dag alleen een hele lichte streep dus ik dacht  over 1 a 2 dagen een positieve ovutest. Dus tot vandaag steeds ovutesten gehad met een hele lichte streep.
Maar vandaag dag 17 is de streep helemaal weg.
Dus helemaal geen positieve test gehad.
Ik heb die van sensitest.
Maar ik snap er niets meer van.

gr gizzymo  

Hallo,
Ik maak geen gebruik van ovulatietesten, eigenlijk ook bewust niet (ben ook pas 3 maanden bezig hoor). Ik wil het eigenlijk nog wel spontaan houden. We willen er niet te veel mee bezig zijn. In babyboom werd ook een keer verteld, dat je lichaam het zelf aangeeft wanneer je vruchtbaar bent, dus als we zin hebben klussen we en als we het niet hebben dan niet. Wij klussen gewoon om de dag zodra mijn NOD een week geleden is. Succes met de testen!

Terug
Bovenaan