Iemand hier dit ook eens meegemaakt?

Hallo allemaal,

ik weet niet of dit wat ik ga opschrijven te maken heeft met mijn miskraam van drie weken geleden, maar ik ben zo benieuwd of iemand anders dit al eens heeft gehad?
Ik zal maar even beginnen bij het begin
Drie weken geleden dus helaas een 1e miskraam gehad, ik was ong. 5 weken en 2 dagen zwanger.
Hierdoor verlies ik nu nog bloed.
Eergister kreeg ik plotseling een hele intense pijn van onderen, het leek heel veel op de pijn van een eisprong? Dit hield de hele dag aan, voelde het met lopen/bewegen en ik kon maar moeilijk zitten.
Meteen de gyn maar gebeld en deze zei dat ze me deze week nog wilde zien.
Gister dus een afspraak bij de gyn en die liep heel anders af dan ik van te voren had gedacht ...
Op de echo was een grote zwarte "bel" te zien. Zo groot dat ie het hele scherm vulde!
Het was een cyste die gevormd was door het vocht dat bij een eisprong vrij komt.
Na mijn eisprong afgelopen cyclus had ik deze al gezien op een echo. Het waren er toen twee en niet zo groot als deze en de gyn zei toen dat het heel normaal was. Ze kon zo zien dat ik aan beide kanten een eisprong had gehad door de twee vochtbellen. (je kunt ze het beste omschrijven als een blaar > vlies met vocht erin)
Nu is het dus zo dat één van de bellen vanzelf weer kleiner is geworden en bijna weg is (wat normaal dus het geval is) en één van de bellen is bij mij nu groter geworden  Hij was in doorsnede dik 10 cm!
Toen moest ik gaan bloedprikken om te zien of alles goed was met mijn witte bloedlichaampjes/bacterien in het bloed omdat als dit niet goed was het zo kon zijn dat de bel/blaar gedraaid zat en dan zou het iets af kunnen knellen. Als dit het geval zou zijn geweest dan moest ik die middag nog een kijkoperatie ondergaan.
Gelukkig was alles goed in het bloed dus hoefde dat gelukkig niet.
Nu moet ik rustig aan doen en zodra ik weer pijn krijg aan de bel trekken.
Als het goed is moet de bel/blaar vanzelf weer weg gaan.
Dinsdag moet ik weer bloedprikken (alsof mijn armen nog niet genoeg blauw zijn van al dat geprik ) en de week daarna krijg ik weer een echo.

Iemand dit ook al eens gehad??? Of er over gehoord???

Groetjesss,
Ashley.

Hoi Ashley,

Helaas kan ik je niet helpen, heb er zelfs nog nooit van gehoord. Maar toch wil ik je ff sterkte wensen met het verwerken van je mk. Ik hoop voor je dat die belsnelverdwijnt en dat je binnenkort gezond zwanger mag zijn.

groetjes,
Dion

Hoi Dion,

bedankt voor je berichtje
Ik had er eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord, maar zit er nu helaas wel mee.
Dacht bij de gyn te horen dat ik een eisprong oid gehad had en dat daar die pijn van was. Het voelde namelijk echt als een eisprong!
Maar achteraf blijkt dat dus die cyste geweest te zijn die duwt tegen mijn eierstokken en baarmoeder.
Laten we maar hopen dat het snel en zonder problemen weer weg is, dan kunnen we weer verder voor ons eerste wondertje.

Liefsss,
Ashley.

Hallo Ashley,

Ik reageer even op jouw verhaal.
Ik heb in maart ook een mk gehad. Deze is op natuurlijke wijze afgekomen. Ik heb daarna ook een tijd lang een bloeding (een week of 3!)  gehad. Het leek op menstruatie, maar dat zal het wel niet helemaal geweest zijn. Op een gegeven moment is dit ook weer gestopt. Heb na ongeveer drie weken (ik weet het niet meer precies) een enorme steek gehad in mijn zij en heb hier dus ook de hele dag krom van gelopen. Precies zoals jij dat beschrijft. Echt heel vervelend en pijnlijk was dat. Bij mij is dit wel degelijk een eisprong geweest, want een maand na de mk was ik weer zwanger (wat echt heel snel is overigens).
Vervolgens kreeg ik met 6 à 7 weken een echo om te kijken of alles goed was en hierop was ook nog vocht te zien van de mk. Niet alles was dus weg uit mijn baarmoeder. Dit zag er ook ongeveer uit als een zwarte blaas, maar was dus duidelijk geen cyste. Het was oud bloed van de vorige zwangerschap.
Bij de volgende echo was dit verdwenen.
Maar begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat het bij jouw geen cyste is, ik  wil alleen zeggen dat mijn verhaal een beetje op dat van jou lijkt  en nu ben ik in mijn 25e week zwanger. Alles gaat goed en we zijn er echt superblij mee.
Ik gun jou en ieder ander dit ook van harte, dus geef de moed niet op meid en ga er gewoon voor. Het lukt echt wel een keertje. Dat weet ik zeker.

Liefs Mineko

Terug
Bovenaan