Iemand hoge bloeddruk?

A

Anoniem

Guest
Hoi December Moeders,

Vandaag ben ik voor de controle geweest bij de verloskundige. De hele zwangerschap had ik een bloeddruk uit een boekje, voorbeeldig. Vandaag opeens steeg het naar 154/96. Ik ben 39w en 3 d zwanger, as zondag ben ik uitgerekend. Ik maak me nu zorgen dat het een het eind nog van alles mis kan gaan. Morgen komt de verloskundige bij me langs om de bloeddruk opnieuw te meten. Mocht het weer hoog zijn dan moet ik naar het ziekenhuis. Rare situatie, ik heb geen verschijnselen als hoofdpijn etc....

Heeft een van jullie dezelfde ervaring? Misschien al eerder in de zwangerschap? ...ik hoop natuurlijk dat dit een eenmalige "actie"   is en dat dit wel de voor-tekens zijn van de komende bevalling.

groetjes,
Babs

Je gaat vast nu een deze dagen bevallen.... mijn bloeddruk was ook veel te hoog en dat was al een tijdje zo. met 35.6 weken zw schap ben ik ingeleid en is onze dochter geboren!
liefs lautje

ze houden je nu goed in de gaten, en nemen echt geen risico's hoor! en de kleine mag geboren worden !!!!

Hoi,

Een verhoging van de bloeddruk KAN ook aangeven dat je binnenkort bevalt. (hoeft niet!)  De Vk vertelde dat tijdens mijn eerste zwangerschap. Met 37 weken ging mijn bloeddruk nl ook omhoog. En zolang ik geen rare verschijnselen als hoofdpijn, druk op de borst, etc had was het goed. Bij mij betekende het dat de bevalling eraan kwam. Ik ben met 37,5 bevallen.

Bij onze dochter liep met 35,2 weken de bloedruk op. De gyn nam mij uit voorzorg op. Ik had daar nl al  1 keer met voorttijdige weeën gelegen, en ik kreeg nu ook hoofdpijn en vocht vasthouden. Gelukkig geen eiwitten in de urine, en ook het bloed was prima in orde.  Ik vroeg hem nog of de bevalling eraan zat te komen. Dit omdat dat de vorige keer ook het teken was. Nee hoor, zei hij. Nou, ik ben met exact 36 weken bevallen van onze dochter. Wederom was het oplopen van mijn bloeddruk een teken.

Verspits je nergens op, maar het kan zomaar zo zijn de je de aankomende dagen gaat bevallen.
Groetjes, Cathy (een Juni2006-Mama die nog steeds meeleest)

Terug
Bovenaan