Iemand in hetzelfdeschuitje; zwanger en eigen zaak?

A

Anoniem

Guest
Hallo

De kopregel zegt het al he?!?!

Zit er nog iemand in dezelfde situatie; (proberen) zwanger (te raken) en een eigen zaak?

Wij zijn heel erg toe aan kinderen, maar weten nog niet goed hoe we dat gaan combineren met de zaak.

Het is een horecabedrijf, en personeel is geen optie

Of heeft er iemand al ervaring mee voor tegemoetkoming in de kosten vanaf de belastingdienst ofzo?

Goeiemorgen, daar zou ik idd ook van gedachten over willen wisselen. Ik heb ook een eigen zaak (vormgeving) en probeer al een tijdje zwanger te worden. HOE ik dat straks allemaal moet gaan regelen, werkelijk geen idee??? Kindje wordt natuurlijk prioriteit nummer 1 maar de zaak is ook een beetje mijn kindje en dat zet je niet zo maar aan de kant.
Over tegemoetkoming van de belastingdienst heb ik wel vaker wat gelezen maar nu even geen tijd (werk he, haha) om het op te zoeken. Als je je verzekerd hebt dan zit je goed maar dat geldt voor een hoop mensen van nietwant ik heb mij na het vervallen van de WAZ niet meer bijverzekerd (niet te betalen) dus geen zwangerschapsverlof (vergoeding) voor mij.
Afin laten we dit draadje in leven houden want er zijn er vast meer die hier ervaring mee hebben. Mijn vragen gaan mn over Tijd en Geld...

Liefs

Nou het feit dat ik reageer zegt natuurlijk al genoeg!!

Wij zijn nu al in ronde 5 om een kleine te maken. En ik ga ovana 1 december een bedrijf overnemen. Is dit verstandig?? Nee ik denk het eigenlijk niet. Maar moet ik dan nu gewoon maar weer met de pil beginnen?? Nee dat wil ik ook niet!!

Twijfels twijfels twijfels.

Het bedrijf dat ik ga overnemen is een poolcentrum, het huis waar we gaan wonen zit ernaast. Mijn beste vriendin runt het nu met haar vriend en ook zij hebben net een kleintje gekregen. Bij hun heb ik al gezien dat het beste wel te combineren is. Maar goed of dat bij mij dan ook zo zal gaan?? Ik denk nu maar gewoon; het duurt nog minstens 9 maanden voor dat hij/zij er  is. Maar wat nou als de zwangerschap slecht verloopt??
Het zijn allemaal dingen waar ik op het moment mee in mijn hoofd zit?

Maar aan de andere kant denk ik ook weer dat ik pas zwanger raak op het moment dat ik er aan toe ben. Of vinden jullie dat weer erg ver gezocht?

Ik hoor het wel.

Liefs Faye

Terug
Bovenaan