Iemand koemelkallergie???

hoi

onze dochter van 3 heeft een koemelkallergie gehad,
gelukkig is ze er al een jaar vanaf nu

onze zoon van 14 weken, word ook verdacht van koemelkallergie
hij drinkt al vanaf dag 1 erg slecht, is al die tijd verkouden, snot ogen
spuugt soms, hoest veel, longen zitten vaak vol, slapen overdag was een ramp, vaak huilen tussen het slapen door, dus eigenlijk hazeslaapjes
nu heeft hij een week op de nutrilon pepti gezeten,
leek wel beter te gaan, maar dronk niet veel, de smaak is ook erg vies
sinds gister zijn we trug op de gewone nutrilon,
vanmorgen spuugde hij erg, ogen zitten weer vol snot,

ik vind het erg moeilijk wat ik nu moet,
is dit toeval, of reageerd hij wel

heeft iemand ervaring /tips?

groetjes riana

Vraag de huisarts om nutramigen. Dan moet je op recept halen bij de apotheek. Dit is wel 2 keer zo duur dan pepti, maar is het beste wat je kan krijgen. Let wel op: als er geen koemelkallergie bewezen kan worden, krijg je het niet vergoed van de verzekering.  

Fijn dat je het vergoed krijgt. Maak daar dan ook gebruik van zou ik zeggen. Met koemelkallergie heeft een kind veel pijn en als je dat zo kunt voorkomen of verzachten, dan is dat mooi meegenomen.
Mijn oudste dochter heeft nutramigen gekregen, maar reageerde daarna goed op gewone voeding, dus hebben we het niet vergoed gekregen. Nu geef ik borstvoeding en gebruik ik geen melkproducten. Als ik dat wel doe, zit ze onder de bultjes.

Ik heb bij mijn neefje gezien wat een 'echte' koemelkallergie doet bij een baby. Dat is heftig en ik zou alles doen om dat te voorkomen!

ja psies, ik heb dat met mijn oudste ook gezien
die heeft zoveel gekrijst van de pijn de eerste maanden

omdat jens weinig huilt vinden we het zo moeilijk of zn klachten wel van kma zijn

Heeft je oudste er ook een ontwikkelingsachterstand door opgelopen? Ik heb namelijk het idee dat de achterstand bij mijn neefje door de slechte start komt, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet.

Bespreek je onzekerheden anders eens het de huisarts. Heb je tenminste een medische blik op het probleem.

Ik zeg ook niet tegen mensen 'mijn kind heeft koemelkallergie' omdat ze niet zoveel pijn en huilbuien heeft als je dan zou verwachten. Toch zie ik een reactie in de vorm van bultjes als ik de dag ervoor 1 glas melk gedronken heb of ijs gegeten heb. Het blijft gissen en een moeilijke afweging he?

hoi

nee achterstand heeft ze niet, ze was juist een hele snelle meid
het is idd erg lastig allemaal,
ik loop al vanaf dag 1 bij de huisarts, die heeft namelijk ook mijn bevalling gedaan.
hun weten psies hoe jens is geweest en is
aan het cb heb ik hier niks.
het is allemaal gokken en uitproberen

gek eigenlijk  datj ieder kind anders reageerd

Goed dat je naar de huisarts gaat. Mijn ervaring is ook dat ik daar meer aan heb dan het cb. Ik hoop dat je nog wat meer reacties van mama's krijgt die ervaring hebben met kma.  

Terug
Bovenaan