Iemand last van reuma

Hoi allemaal.

Ben nu 13 weken en 2 dagen zwanger toen ik te horen kreeg dat ik eindelijk zwanger was ben ik meteen gestopt met mijn medicijnen na 8 weken kon ik niet meer lopen ik heb nu sinds 2 weken pretnison waar ik eigenlijk in de eerste instantie erg op tegen was maar de dokter zei dat de ontstekingen in mijn bloed ook niet goed zijn en dat als het met mij beter gaat het met de kleine ook beter gaat. Ik loop thuis als het kan op krukken maar als het niet gaat zit ik in een rolstoel.

ik heb nu 3 echo's gehad en alles verloopt goed met hem of haar.
ze zeggen dat pretnison niet kwaat kan als je zwanger bent maar zijn er vrouwen die het ook slikken.

ik hoor het graag

groetjes jessica

Ik slik geen medicijnen, maar kan me voorstellen dat je dat nu niet helemaal ziet zitten met een kleintje in je buik. Hoop dat het snel beter gaat met je, is niet niks als ik het zo lees.

Hoi Jessica,
Ik heb een aantal jaar reuma (gehad), maar in veel mindere mate als jou! (ik had pijn in mijn handen, polsen en ellebogen en af en toe in mijn enkels en knieen.) ik slikte medicatie en toen ik wist dat ik zwanger was ben ik gelijk gestopt. het 'gekke' was dat de klachten verminderden!! de reumatoloog gaf toen aan dat reuma kan verdwijnen door de hormonen en het bleek ook zo te zijn! mijn zoontje is nu 1,5 en ben zwanger van onze 2e uk en heb nog steeds geen tot weinig klachten! helaas zal het niet voor iedereen zo zijn, en als ik jou zo lees helpen de hormonen niet mee de goede kant op! veel sterkte en ik denk ook idd dat je uit 2 slechte de beste moet kiezen: toch maar pret. dan! veel sterkte, hopelijk hou je het vol tijdens je zwangerschap en kun je weer aan de medicatie zodat je geen/minder pijn hebt!!

Hoi Jessica,

Ik heb een soort reuma, fibromyalgie. Ik heb daar heel lang Tramadol voor geslikt. Maar was het laatste jaar flink aan het afbouwen en het half jaar voordat ik zwanger werd heb ik haast niks meer genomen.
In het begin van de zwangerschap ging het wel redelijk met de pijn, maar nu is het helaas weer volop aanwezig. Veel pijn in m'n rug met uitstraling naar mijn benen. Bij mij is het belangrijk om te blijven bewegen, vandaar dat ik 2x per week Zumba en veel fiets/loop.
Maar een uurtje winkelen of naar een pretpark, dan moet ik wel in de rolstoel.
Ik slik nu verder geen medicijnen, ik probeer mijn rust te pakken en energie verdelen.
Maar kan me goed voorstellen dat je je wel zorgen maakt.
Veel sterkte!

dank je voor jullie reacties
ja mijn reumatoloog dacht ook dat door de hormonen het minder zou worden maar helaas
ik weet waar ik het voor doe daar put ik mijn kracht uit maar het valt niet altijd mee.

Terug
Bovenaan