Iemand net als ik bij de eerste een keizersnede gehad en nu zwanger van de tweede?

Hoi dames,
Ik ben nu 10 weken zwanger van nummer 2 en heb de vorige keer (uiteindelijk) een keizersnede gehad.
Hoe denken jullie nu over de 2de bevalling?
Ik zou graag weer een keizersnede willen, maar nu gepland. Onze zoon paste gewoon niet de vorige keer en ik heb nu het idee van "waarom zou de tweede dan wel passen?" Ik wil niet weer eerst 14 uur afzien en dan toch weer uiteindelijk keizersnede.
Groetjes mamaikke
 
Hoi,

Ik heb de vorige keer ook een keizersnede gehad, die was al wel gepland, want mijn zoontje lag in een stuit. Ik ben nu ook 10 weken zwanger van een tweeling. Ik weet juist niet zo goed wat ik wil, aan de ene kant lijkt bevallen me heel eng, helemaal met een tweeling.. Maar de keizersnede vond ik ook geen pretje. Nu heb ik wel te horen gekregen dat ik een afwijkende baarmoeder heb en daardoor ook meer kans op een stuit. Maar ik snap je angst wel, ik heb het zelf ook. En denk nu ook steeds vaker laat het maar een keizersnede worden.

groetjes
 
ik heb precies hetzelfde.
de eerste keer een keizersnee en ik ben heel bang om gewoon te moeten bevallen. ik ben nu 9 weken zwanger dus ik heb nog wel even maar ik ga er wel over praten of de mogelijkheid bestaat voor een keizersnee.
 
Hoi,

ik ben ondertussen zwanger van de derde, maar ik kan wel met je meepraten.
Mijn oudste werd na 24 uur, waarvan 14 uur serieuze weeën geboren met een keizersnee. Bij de 2e ben ik gewoon onder controle geweest van de vk, tot 35 weken zwangerschap, ik heb wel nagedacht over de bevalling, maar me er niet zo druk om gemaakt. Bij de eerste afspraak met de gyn, werd me gevraagd of ik nu eventueel gewoon wilde bevallen, want dat mocht wel gewoon. Hij liet toen nog een beetje in het midden of ik zelf de keuze had. Een week later kreeg ik de keuze van hem, hier kon ik toen een week over nadenken. Met 37 weken heb ik toen besloten om voor een ks te gaan, vooral ook vanwege de ligging van de jongste. Zij is toen met bijna 39 weken gehaald.
Nu ben ik bijna 14 weken zwanger van nummer 3, dit wordt zeker weten weer een ks, er zijn maar weinig gyn die het aandurven je gewoon te laten bevalllen.

Groetjes Danielle
 
Hoi
Ik heb bij onze eerste een spoedkeizersnee gehad, met 30 weken, dit was geen pretje mede door de spanning eromheen. De 2e keer was een geplande keizersnee, met 39 weken, heel relaxed allemaal. Dat was trouwens omdat hij in een stuit lag en mijn baarmoeder een afwijkende vorm heeft. ons 3e en 4e kindje waren helaas overleden met 30 en 24 weken, en 'normaal'geboren.
Nu ben ik 30 weken zwanger, en heb ik zelf gevraagd om een ks. mede door de negatieve ervaring met een gewone bevalling. Ik wens je veel succes.
Doeg
 
Hai hai,

Ik heb met 33 weken een spoedkeizersnede gehad en ben nu 10,4 weken zwanger van nummer 2. De keizersnede viel mij enorm mee en ik was erg snel weer op de been. Maar dat kwam misschien ook omdat je steeds naar het ziekenhuis moet om naar de kleine te gaan.
Nu zou ik het liefste natuurlijk bevallen, ben niet bang voor een tweede keizersnede, maar ja het is een grote buikoperatie en het belangrijkste is toch niet tillen!!! Aangezien mijn zoontje een ontwikkelingsachterstand heeft moet hij getilt worden. Maar ook als dat niet het geval zou zijn, als de kleine komt is hij net 2 en die kinders willen veel bij mama zijn en getilt worden.
Maar als het weer een keizesnede wordt, ook al is mijn keeuze natuurlijk bevallen, is dat ook goed al is het wel slim om "hulptroepen" in te schakelen die je een beetje uit de brand kunnen helpen als de kraamzorg na (maximaal) 10dagen weg is en voor de dagen dat je in het ziekenhuis ligt voor opvang voor je oudste, dat is voor papa ook wat rustiger.

groetjes danielle
 
Ik heb de 1e keer een niet geplande keizersnee gehad met 42 weken, mijn 2e (41 weken en 2 dagen) en 3e kindje (42 weken 1 dag) zijn via de normale weg gekomen... Nr 4 komt in november en hoe die komt, dat weet ik nog niet :)

Keizersnee is voor mij eigenlijk geen optie vanwege mijn andere mannen en mijn haat tegen het ziekenhuis alhier... Dus, hopelijk gewoon normale weg, en dan binnen 2 uur weer naar huis.
 
Terug
Bovenaan