Iemand nog tips voor campervakantie met baby?

Wij gaan dit jaar met onze dochter (die is dan 4 maanden) op vakantie met een camper. Heeft er iemand tips en ideeën voor ons? Vooral met betrekking tot het vele rijden overdag. Maxi-cosi is niet goed om ze daar uren in te vervoeren en dagen achter elkaar. Nou hebben we wel gehoord van een speciale reiswieg die je met 3puntsgordel vast kan zetten. Maar graag zouden we van andere ouders horen hoe zij dat doen.

Groetjes Linda
 
Niks 3 punts gordel daar is de imperiaal ideaal voor!!! Lekker rustig met "kom van dat dak af"  op de radio genieten van de lange rit. Zorg wel dat je je alarm zet bij aankomst anders vergeet je hem misschien!!    

Verder is zo'n pampervakantie wel leuk. Btje met luiers gooien naar elkaar vette lol!!
 Ga niet naar Turkije dan kom  je   aan de schijtterij!!  

Angry P
 
Hoi,

Hier een serieuze reactie,
wij gaan volgende week met de camper naar het
zuiden van Duitsland, dit is ongeveer 8 uren rijden.
Inderdaad, langer dan 2 uren in de maxi cosi schijnt
niet goed te zijn, maar voor 1 x is dat niet zo erg hoor.
Dit moet maxi cosi erbij zeggen bij de verkoop, omdat
in het verleden sommige mensen hun baby er hele
dagen in lieten liggen, met als gevolg dat het ruggetje van
de baby gaat vergroeien. Maar als je in 1 dag erheen
rijdt, kan dit geen kwaad en elke 3 a 4 uur moet je toch
stoppen om te voeden,
desnoods maak je wat extra pitstops tussendoor.
Als we over 2 weken terug komen, heb ik misschien nog
wel wat tips voor je, want dan hebben wij het erop zitten,
en ben ik weer een ervaring rijker!!!
Succes!!

Groetjes Daniella,
mama van Ruben
 
Hoi Daniella,

Bedankt voor je reactie. Fijn dat er ook nog mensen zijn die wel gewoon kunnen reageren. Triest figuur hoor, die voor jou had gereageerd op mijn (volgens mij) normale en serieuse vraag.

Als je na je vakantie nog tips en ideeën hebt, dan hoor ik het graag. Veel plezier en geniet ervan!

Groetjes Linda
 
Hoi,

Ik zou je nog wat tips geven voor de campervakantie.
Wij zijn afgelopen week naar het zuiden van Duitsland geweest,
het was daar 34 graden!!!!!
tip: zet de camper zoveel mogelijk in de schaduw, wij hadden airco, maar toch was
        het bloedheet.
tip:leg een hydrofiele luier in de zitting van de maxi-cosi tijdens het rijden, de stof van
        de maxi-cosi neemt geen vocht op, waardoor Ruben erg ging zweten.
tip:hou hem tijdens de reis zoveel mogelijk wakker, Ruben viel van het rijden vanzelf
        in slaap door het gedreun, wij dachten eerst:lekker makkelijk en rustig, maar dat
        hebben we geweten de eerste nacht!!! toen wilde hij dus niet meer slapen, dan
        is meteen de eerste dag van je vakantie al verpest.
tip:waarschijnlijk hebben jullie hier wel aan gedacht, onderweg moet je ook flesjes
      klaarmaken, dus zorg ervoor dat je een omvormer hebt, voor de stroom, die kan je
      dan in de sigarettenaansteker stoppen. Dan hoef je niet telkens bij een pomp-
      station om stroom te vragen.

Meer schiet me even niet te binnen, als ik nog meer tips heb, hoor je het nog wel!!!

Groetjes,
 
Daniella
 
Nog een ideetje voor de flesjes melk voor onderweg:
voordat je vertrekt naar een nieuwe lokatie vul je een thermosfles met gekookt water; samen met koud water maak je de fles op juiste temperatuur.
Tenzij je natuurlijk al van plan bent om een omvormer te kopen...
Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan