iemand raad alsjeblieft??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal....

Sinds vorige week donderdag is bij  mijn zoontje de koorts begonnen...
Hij was er echt van van slag en nog steeds...Vrijdag heb ik de dokter gebeld en de assistente zei dat als het binnen een paar dagen niet meer minder werd ik nog es terug moest bellen...Het was maandag wel minder geworden enzo maar nog steeds wel 38.2, vandaag is het 38.5 zonder paracetamol...Afgelopen weekend was het bijna 40 graden...

Vanaf vanochtend komt er dus ook prut uit zijn oortje, dus heeft mijn vriend nog es naar de dokter gebeld, maar de assistente zei dus dit keer dat het dan afgelopen weekend waarschijnlijk een oorontsteking is geweest en die heeft ie nu dus achter de rug...
Hoef me verder nergens druk om te maken.... :-s
Ik vind dat dus allemaal maar een vreemde bedoening hoor, is het dan dus echt niet nodig dat ik even langs de dokter ga met hem?

Heeft i
e dan dus niks nodig verder???
Hebben jullie hier al ervaring mee of weet je wat ik eventueel kan doen?
Hij heeft er nog wel last van maar hij is al een stuk beter dan eerst, niet meer zo een schoothanger en zoveel huilen enzo...

Oh ja over anderhalve week gaan we dus op vakantie naar turkije dus als het iets anders is dan een ooronsteking krijgt ie mss wel heel veel last in het vliegtuig...

Zijn er alsjeblieft mensen met tips want ik weet dus echt niet wat ik doen moet.... :-(

Alvast bedankt voor jullie reacties he!!!

Groetjes

Klinkt heel bekend. Marissa had ook o.a. een oorontsteking. Als ik iets niet vertrouw ga ik gewoon naar de dokter. Ik zeg dan gewoon dat ik een afspraak wil voor Marissa en als ze vraagt waarvoor dan zeg ik alleen maar dat het voor haar oor is. Ik zou gewoon zorgen dat de dokter echt even naar je kindje kijkt. Helemaal nu met de vakantie voor de boeg. Daar is die man (vrouw) toch voor. Mijn dokter heeft van de week nog tegen me gezegd dat ik altijd moet komen als ik iets niet vertrouw.

sterkte

Linda, moeder van Marissa 7 maanden

Hoi Tamara,

Gewoon naar de dokter bellen en een afspraak maken. Ik weet niet of een ooronsteking schade maakt aan je oor (volgens mij niet), maar ik zou sowieso laten kijken.

groetjes Mariska

hey hoi,

Ik zou voor de   zekerheid altijd even naar de dokter gaan. Vliegen met oorontsteking kan namenlijk WEL kwaad, dat mag niet eens.
Mijn zus heeft het pas ook gehad en door het vliegen is de kwaal veel erger geworden en zelf zo erg dat het blijvend schade kan veroorzaken.....
Ik wil je niet bang maken, maar je kunt het echt beter even na laten kijken voor je gaat.
Groetjes Lynn en Hidde 18-07-07

Wij hadden vorige week precies hetzelfde. Ben 2x bij eigen ha geweest en 3x bij de hapost en iedere keer werd ik naar huis gestuurd met het verhaal: ach hij is gewoon wat verkouden. De laatste keer dat we gingen weigerde ik weg te gaan voordat er iemand mij serieus nam. Hij bleek een fikse middenoorontsteking te hebben. Antibiotica gekregen en binnen een paar dagen was hij weer helemaal de oude.

Hoi Tamara,

Ik wil je ook zeggen dat je er echt voor moet zorgen dat er iemand naar je kindje kijkt. Wij hebben het vorige week meegemaakt dat we in eens met Maaike naar het ziekenhuis moesten wel voor iets anders hoor. Wij werden gelukkig meteen serieus genomen maar in het ziekenhuis vertelde ze ons dat veel ouders met kleine kinderen toch te lang doorlopen.
Doordat wij er op tijd bij waren hoefde Maaike niet met een sonde vocht te krijgen maar konden ze het nog gewoon met flesjes oplossen. Helaas hebben we daar ook anders gezien.
Ik zou toch echt een afspraak "eisen"   bij je huisarts. Je kunt er naar mijn idee beter een keer te veel heen gaan als een keer te weinig. Misschien valt het allemaal mee maar anders kan hij medicijnen geven.
En zoals mijn voorganger als zei vliegen kan wel degelijk kwaad met een oorontsteking.

Sterkte en laat je ons even weten hoe het gaat?
Inge

Hoi,
Bij ons is de regel;
''Bij twijfel gewoon naar de arts gaan!''
We betalen er genoeg voor!!
[Onze kids hebben een extra verzekering, met 100% vergoeding voor alles..
Dus we betalen elke maand voor hen..kiezen we uiteraard zelf voor..al komen we haast nooit bij de arts..]
Alleen als ik twijfel, ga ik meteen.
Waarom zou je afwachten?
Die mensen kennen je kind niet zoals jij toch?
En voor een vakantie kan het geen kwaad om even te checken hoor!
Meteen doen zou ik zeggen.
En dan kom je desnoods voor niets, maar ga je wel zekerder de vakantie tegemoet toch?
Gr Rina

Ik zou een afspraak EISEN bij de huisarts, als een kind langer dan 3 dagen koorts heeft en dat wordt niet minder moet er even naar gekeken worden.
Kan goed zijn dat je voor niks gaat, omdat het al aan het genezen is, maar met kinderen kun je beter een keertje meer gaan dan te laat komen.
Kinderen kunnen nog niet vertellen wat er aan de hand is, je moet maar op signalen van hun afgaan dat er iets gaande is.

Wij hebben hier ook een assistente die niet zo snel een afspraak geeft, maar ik vertel meestal niet waarvoor het is, alleen dat ik een afspraak wil. Dan wordt er vanzelf een afspraak gemaakt.

Liefs Saskia

Terug
Bovenaan