Iemand tips en ervaringen met fietszitjes achterop?

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een goed fietszitje voor achterop. Ik fiets veel en daarom wil ik iets wat praktisch maar vooral veilig is.
Nou had ik gelezen dat de fietszitjes die vorig jaar getest waren niet aan de nieuwe Europese norm voldoen. Weet iemand wanneer er dan nieuwe kinderzitjes op de markt komen? Die wel aan de norm voldoen? Omdat ik wel begreep dat deze verplicht wordt gesteld.

En wat houdt dat dan in? Op welke fronten moeten die zitjes dan verbeterd worden?  
Raar dat er maar zo weinig info over te vinden is, ook op internet me rot gezocht.

De bestaande zitjes zullen ook wel veilig zijn, maar wat zijn jullie ervaringen ermee?

Bobike GMG HEMA????

Ik hoor het wel van jullie!
 
Hi,

Dat die van vorig jaar niet goed zouden zijn, dat had ik nog niet gehoord.... Maar ik denk dat je het het beste kan navragen bij de ANWB, die zijn hier immers ook voor!!! Dan hoef je niet zo ver te zoeken, ANWB zit bijna in elke plaats en het centrale telefoonnummer moet ook voldoende uitkomst bieden.

Groetjes Nynke
 
Hoi,
Ik heb op mijn fiets een voor- en achterzitje van Bobike, en het bevalt prima.
Achterop zit mijn zoontje van net 3, die nu 14-15 kilo weegt.
Mijn fiets blijft heel stabiel en het voelt heel veilig.
Mijn zoon vindt het heerlijk achterop.
 
hoi

voor mijn zoontje van 2 jaar hebben wij een bobike zitje voor voorop de fiets en als hij straks iets ouder is komt er een bobike achterzitje. ik vind het fijne zitjes en ook mijn zoiontje vind het fijn om op de fiets te zitten en fijn om zichn heen te kunnen kijken.

groetjes van yvonne
 
Terug
Bovenaan