iemand tips om je baby goed te laten boeren??

Ja het onderwerp spreek voor zich. De kleine heb na de fles moeiete met boeren terwijl het wel echt dwars zit, iemand goede tip om die kleine man te helpen??
Groetjes

Hi,

Wat bij Tom destijds goed hielp, was even laten liggen met hoofdje naar beneden... dus schuins zeg maar en dan recht op tegen je aan leggen en kloppen op het ruggetje.
Meestal was de boer er al uit als ie rechtop kwam.

Nens

Hi,

Ik had hier ook in het begin moeite mee...!
De gouden tip die ik gekregen heb van de kraamverzorgster is, om je kind zo te pakken met  het buikje van je kind tegen je schouden aan. En dan zachtjes op het ruggetje kloppen. Zo druk je als het ware lucht uit het buikje weg.
Succes!

Liefs Mofa

Hoihoi,

Wat bij onze dochter Evy ook wel eens helpt; is haar bij jouw op schoot rechtop te laten zitten en dan kleine rondjes met haar bovenlichaam te draaien. Zo komt het boertje ook goed los.

Succes ermee.
Groetjes Iris

Wat herkenbaar. Die van mij konden ook nooit boeren.
Hou het kindje met zijn buikje tegen je schouder en stevig over de rug wrijven. (mag echt wel een beetje hard). Als dat nog niet lukt, dan op schoot nemen(gezicht naar je toe)  en een beetje gaan trillen met je benen. (alleen doen als je geen grote spuger hebt).

succes

Hoi,

Wat wij doen is Myrthe op schoot zetten en haar onder de oksels met 1 hand hoog houden.
De andere hand drukt op haar onder-ruggetje. Zachte druk niet echt duwen natuurlijk.  
Omdat ze dan een wat rechter ruggetje heeft komt de boer er gelijk uit.
Succes

Reneke  

Heb er ook regelmatig moeite mee haar van de boertjes af te helpen. Ik leg haar ook inderdaad een beetje over m'n schouder en klop of wrijf dan op het ruggetje. Wat ik ook al 's geprobeerd heb (hielp ook) is haar op het buikje leggen (knietjes opgetrokken) en dan wrijfen over het ruggetje. Of idd het hobbelen op schoot of op de arm.
Het duurt bij onze dochter soms ook lang voor ze de boertjes "kwijd" is. Ligt ze bijv na een uur weer op bed en huilt ze, dan blijkt dat er nog een boertje dwarszit. Is deze er eenmaal "uit" dan kan ze eindelijk pas lekker in slaap komen.

Wat ook schijnt te helpen is:
De arm/handje van het kindje in de lucht steken. (niet voor zich uit steken maar langs het hoofdje om hoog)
Dan beweegt het middenrif en dan schijnt het kind ook makkelijker te boeren.
Ik heb dit nog niet zelf uitgeprobeerd want mijn kindje heeft geen moeite met boeren.

Terug
Bovenaan