Iemand tips voor gevecht met fles.



Goedemiddag,

ik hoop dat iemand misschien tips heeft voor mij.
Ik heb een ong 2,5 maand geleden een pracht van een dochter
gekregen maar het is geen makkelijke eten.


Ze groeit goed en zo maar dat komt omdat wij in gevecht
blijven met die fles.
Vanaf der geboorte had ze darmkrampje en is ze ook flink
verkouden geweest.


Ik ben toen al over gestapt op dokter brown flessen.
De darmkrampjes zijn inmiddels weg.


Maar het drama met de fles is er nog steeds.
Ze begint goed aan de fles maar er is geen pijl op te
trekken hoeveel ze eet het kan verschillen tussen de 20 ml en de 120 ml. Maar dit blijft een gevecht, ergens tijdens de fles (
verschild peer keer) begint ze te huilen en te gillen.
Het lijkt of ze letterlijk in paniek raakt.


En op dat moment is het eten ook over.

ik heb alles geprobeerd:

Andere fles, andere speen, afleiden, juist niet afleiden.
Ik heb geen idee meer over.
Iemand tips.


 
Ik heb dat met de tweede hier ook gehad. Op den duur zat ik elke voeding zingend, wiegend op de slaapkamer om hem de fles te geven. De logopedist heeft meegekeken, dat zou je kunnen proberen. Ons zoontje had last van reflux en extreem onrijpe darmen. Dus hij had altijd pijn. Ik zou even laten onderzoeken of ze reflux heeft. Dit gaat niet altijd gepaard met spugen namelijk. (Verborgen reflux, daar had de oudste hier last van) en eventueel naar een logopedist
 
Ik heb vrijwel hetzelfde gehad met mijn dochter. Nooit goed willen drinken, altijd vechten met de fles. Uiteindelijk legde ik haar min of meer klem tussen een voedingskussen en dan ging het wel, maar niet met veel enthousiasme. Toen ze 4 maanden was bleek ze een koemelkallergie te hebben... Overgestapt op hypoallergene flesvoeding en toen ging het een stuk beter, hoewel het nooit een geweldige eter is geworden. Maar geen gevecht meer in elk geval.
Je zou het eens kunnen proberen met hypoallergene melk, zeker als je allergieën in je familie hebt. Baat het niet dan schaadt het niet.
 
Terug
Bovenaan