Iemand tips voor het hartje te horen met een stethoscoop?

Hey allemaal,

Ik heb hier thuis een stethoscoop en wou nu toch eens kijken of ik het hartje kon horen hiermee...
Ben nu iets over de 33 weken dus normaal zou het wel moeten he,maar hier lukt het dus niet :)
Denk wel iets gehoord te hebben maar was echt wel heeel stil dat ik denk dat ik het me inbeelde,heeft iemand tips of zo voor mij?
Een plaats of zo,of ga je best liggen of juist niet?
Weet wel dat men meisje al met haar hoofdje naar beneden ligt maar zou echt iet kunnen zeggen voor de rest wat waar ligt dus dat maakt het nog moeilijker he :)
Alle tips zijn welkom

Liefs orchideke

Hoi Orchideke,

Ik weet alleen dat ze bij de verloskundige altijd kijken naar waar het ruggetje ligt. van die kant kan je het het beste horen. Bij die controles lig je natuurlijk, maar ja, of je er dan nog bij kan??? Misschien dat je het zittend eerst kan proberen? Succes!

NathalieMS
(38w+3)

Hoi,

Het valt echt heel erg tegen om het hartje met een stethoscoop te horen!
Meestal hoor je je eigen hartslag van je aorta in je buik.
Heb je een echte stethoscoop (een littmann bv) Of 1 die gebruikt wordt om bloeddruk mee te meten? Want met die laatste is de kans echt bijna nihil dat je het hoort.
Ik ben dierenarts en mijn man is arts, maar het is ons wel geteld 1x gelukt tijdens mijn zwangerschap!
Het zal zeker ook aan de positie van je kindje liggen en of je veel of weinig vet op je buik hebt (sorry , maar dat dempt natuurlijk ook)

groetjes Elke

Hey meisjes...
Bedankt voor jullie reactie...
Ik denk dat ik een van de weinige gelukkige ben dan :)
Gisteren toch maar blijve proberen en eerst lukte het dus echt niet he,is maar een stethoscoopje dat een vriendin van mij haar moeder mee heeft genomen van in het ziekenhuis,ze werkt daar,maar is echt maar prul hoor als je het bekijkt,nu was ik echt aan het zoeken en toch niet gevonden en opeens dacht ik,ik steek het gewoon tussen de rek van men broek en wacht wel even af,nu vanaf ik dat deed en echt goed hoorde was het dus raak he:)
Als ik het met men hand vasthoud hoor ik men eigen bloed dus stromen en kan ik het niet horen...
Nu heb ik een windel genomen(weet niet of het in nederland ook zo noemt) en die rond men buik gespannen,dus ongeveer zoals de gyn doet bij een ctg zo een band he en jaja zo hoor ik het dus wel,je moet echt wel goed luisteren maar als het stil is hoor je het duidelijk hoor,dan vind ik het zo leuk om eens te bewegen en dan gaat de hartslag van de baby weer sneller,is echt zo leuk,heb spijt dat ik hem niet iets eerder had want heb gisteren zo lang geluisterd dat men oren er pijn van deden :)
Weet ook zeker dat het die van de baby is hoor want die van mij hoor ik als ik met het topje meer naar links ga en die van de baby is echt hoe ik het toen op de ctg hoorde..
Denk zelfs nu dat men babytje mss al ingedaald is,of toch een beetje want ik wist zeker dat ze met haar hoofdje naar beneden lag maar nu moest ik dus echt wel laag gaan voor haar hartje te horen hoor,wel tien cm onder men navel dus als het hoofdje daar dan nog onder ligt,ligt ze toch al wel heel laag,nu ga ik woensdag is aan men gyn vragen dat het dus werkelijk zo is want ook men dikke buik hangt heel laag de laatste dagen,gisteren in de winkel zei de mevrouw van de kasse ook al van amai hangt wel al laag he je buikje,ben echt benieuwd hoor,en nu maar lekker veel luisteren he ...
Dus voor diegene die ook zo'n stethoscoop hebben,niet me je handen vasthouden maar met een of andere band die je rond je buik doet en je ziet het helpt he...
Liefs orchideke

Terug
Bovenaan