Iemand tips voor toedienen anti-biotica?

Hoi,

Het is de bedoeling dat onze dochter van ruim 15 maanden gedurende een tijdje anti-biotica moet slikken. Dit is in de vorm van een drankje, maar we krijgen het met geen mogelijkheid bij haar naar binnen. Het beste is puur, maar het mag eventueel ook wel ergens doorheen. We hebben alles al geprobeerd, maar ze wil het echt niet doorslikken.

Heeft iemand tips????

Bobbie

hoi,
heb je ook al geprobeerd om de antibiotica in een spuitje te doen?
en dan doe je het spuitje in de wangzak en spuit je langzaam de spuit leeg.
doordat je het in de wangzak spuit moet je kleine wel slikken en kan ze het niet meer uitspugen.
ik heb deze tip van het ziekenhuis meegekregen
hoop dat je iets aan deze tip hebt.
groetjes anja

Anja,

Ook dat hebben we geprobeerd. De 1e dag ging dat goed, maar daarna slikt ze het echt niet meer door. Zelfs niet als we haar neus dicht houden.

Ik ben nou in overleg met de apotheek/kinderarts of we het misschien met pilletjes kunnen proberen. Die zou ik dan klein kunnen maken en mengen met het eten. Aangezien ze toch nog niet zo goed kauwt, moet dat denk ik (hoop ik) wel lukken.....

Groetjes,
Bobbie

Als je pilletjes krijgt, misschien mogen ze ook gemalen worden. Dan zou je het kunnen malen (even flink pletten onder een lepel bijvoorbeeld) en door een hap appelmoes kunnen doen.
Succes!

Wij hebben een hele geschiedenis achter de rug met medicijnen.. en vooral net als antibiotica, vieze smaakjes. Wij deden het altijd met spuitjes, deze spoot ik snel leeg in haar wangzakje, en vervolgens deed ik mijn vinger onder haar kinnetje. Niet dat je de mond dicht drukt, maar net iets verder. Dan duw je als het ware haar tong iets omhoog en dan moet ze wel slikken. Dan kan ze nl ook haar tong niet meer uitsteken om het uit te spugen. Bij ons werkte dit heel goed dus ik hoop dat je er wat aan hebt.

xx Bren.

ik heb het zelf nog nooit heoven geven aan mijn kinderen maar het schijnt wel eesn et werken als je het haar zelf laat doen.
Jij spuit het spuitje vol en geeft het vervolgens aan haar, laat ze er maar even mee spelen, let wel op dat ze het binnenkrijgt natuurlijk en niet op de bank smeert want het is vieze rotzooi.
Ik hoop dat het werkt succes ermee.

Je hebt ook speciale medicijn spenen!!!! Verkrijgbaar bij apotheek.. Hier kan je de medicijnen indoen en volgens mij in het mondje spuiten ofzo??? Weet het niet precies maar heb het weleens gekocht voor een vriendin. Hopelijk is het wat.

Groetjes,
Wendy

Wat rot dat het niet lukt. Mijn meiden zijn juist gek op antibiotica. Als het spuitje leeg is dan worden ze bijna boos ! (ja ik weet het, zit steekje aan los, maar het zijn schatten !).
Meestal moesten ze 3x per dag, waardoor je 1x 's nachts uitkomt. Dan ging het wel wat makkellijker, nog slaperig en we spoten het zo met het spuitje in de mond.

Heel veel succes ermee !
groetjes Melanie

Terug
Bovenaan